Strategia na kolejne lata

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
ZITARIX
Posty: 35
Rejestracja: śr lut 28, 2018 1:57 pm

wt lut 12, 2019 3:50 pm

Nie spodziewałbym się mapy drogowej w COM z dwóch powodów:
1. Mapa drogowa do Frostpunka jest w dalszym ciągu nieogłoszona a zeszłoroczna jest nieukończona.
2. Cokolwiek 11Bit by pokazał na jakimkolwiek obrazku to nie będzie to mapa drogowa lecz jedynie delikatna sugestia że ktoś może kiedyś coś zrobi bo przecież terminy i obietnice nikogo tu nie obowiązują.
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

wt lut 12, 2019 10:59 pm

ZITARIX pisze:
wt lut 12, 2019 10:24 am
Mydlą oczy z bardzo prostego powodu: Bo mogą.... Nikt im nic za to nie zrobi, mogą nie pracować, olewać wszystkie terminy, kłamać co do ilości premier w oficjalnych raportach(Children of Morta to zeszłoroczna premiera wydawnictwa), wykazywać zerowe zyski przez wypłacanie sobie paru milionów(czekam z niecierpliwością na marcowy raport w którym też wszystkie pieniądze magicznie znikną) i kompletnie olewać komunikację z inwestorami(podawanie nieprawdziwych informacji to nie komunikacja) i nikt im nic nie zrobi, nie odwoła ich i nie da kary z ramienia KNFu
Cóż za biadolenie - a kto Ci zabrania wyrażenia prostestu
- możesz zabrać swoje "zabawki" (akcje) lub
- możesz kupić tak dużo akcji aby przegłosować Zarząd i narzucić im własne rozwiązania i wymogi np ilość gier które mają wyprodukować rocznie .... :lol:
Tyle, że jeśli chcesz mieć taką spółkę to pomyliłeś chyba spółkę i kupiłeś akcje nie tej co chciałeś -
o ile je masz to sprzedaj czym prędzej
i kup innej spółki która chce pobić rekordy ilości wydanych gier rocznie
która chce także pobić rekordy w ilości wydanych crapów
myślę, że nie muszę reklamować bo chyba wszyscy wiedzą o którą spółkę chodzi.
Tak każdego boli, że rozwój jest wyraźnie wolniejszy niżbyśmy chcieli - tyle, że to nie jest wina spółki. Można toczyć jedynie spór o sposób zagospodarowania rezerw jakie posiada spółka.
Może warto zastanowić się jakie są przyczyny tego ostracyzmu. Wydaje mi się, że Zarząd nie chce dopuścić do sytuacji podobnej jak z Metropolis - wcześniejszej ich spółki. Nie znam szczegółów ale sądzę, że w wyniku kryzysu spółka nie miała płynności finansowej i nie mieli wyjścia i połączyli się z CDP.
Jak się okazało to połączenie nie było raczej korzystne i silniejszy partner wymusił chyba coś innego niż się umówili.
To tylko domysły. Takie sytuacje odciskają piętno.

Może jednak któryś z przemądrzałych kolegów założy podobną spółkę i pokaże jak się prowadzi taki interes .... tylko plissss nie róbcie kopii tego kombinatu do produkcji taśmowej - wystarczy już takich "niedoróbek" aby szybko i aby byle jak.
Najłatwiej się krytykuje - w tym jako naród jesteśmy najlepsi na świecie
może ten potencjał przelejcie na klawiaturę
bez wątpienia w 1 miesiąc stworzycie coś dużo lepszego niż CP2077 .... :D
życzę sukcesów
a tym poważniejszym zwracam uwagę jak trudna to branża.
Nie od dziś wiadomo, że spółka postawiła na jakość i niedoróbki nie wypuści do czasu aż będzie gotowa.
Tyle, że do tych ustaleń doszliśmy już co najmniej 2-3 lata temu.
Jestem tak samo akcjonariuszem jak niektórzy tutaj. Nikt nigdy nie obiecywał, że będzie zawsze i szybko rosło .... :oops:
W takich spółkach kluczowy jest moment wejścia. Panowie krytycy - może zamiast po 200 trzeba było wejść po 70 a może po 40 lub mniej ... :lol:
Jak ktoś chce szybko zarobić niech idzie na Farm lub CIG - tam jest odpowiednia dynamika.

Mnie też wkurzają niektóre posunięcia Zarządu - ale ja już "trochę" tu jestem i nauczyłem się rozumieć co i dlaczego.
Wtopy i to duże pokazały największe tuzy rynku. Jedne z większych to GTA 4 czy choćby ostatnio Diablo.
Zobaczcie o ile spadł kurs producenta ok 50% czyli 20 MLD USD. To jeden z powodów dla którego wykradziono dyrektora z CDP ... :P
Spółka jest wciąż na dorobku i pracowała tyle lat na status producenta świetnych gier - głupotą jest oczekiwanie, że teraz poświęcą tyle lat (9) po to tylko aby "Wam dogodzić".
Może warto pomyśleć zamiast bez sensu krytykować. Powtarzam załóżcie coś i pokażcie co potraficie.
Pozdrawiam
Marcel123
Posty: 17
Rejestracja: ndz sty 07, 2018 6:27 pm

śr lut 13, 2019 2:31 pm

Kiedy planujecie rozpocząć jakieś działania marketnigowe związane z Children of Morta? Gra juz od dłuższego czasu jest widoczna na Steam a przyrost osób w grupie społeczności w ostatnich miesiącach jest minimalny...
Sisay
Posty: 14
Rejestracja: pt cze 01, 2018 3:04 pm

śr lut 13, 2019 3:01 pm

baks, za bardzo nie wiem co chcesz udowodnic a tu ile kurs spadl, tez 50 %
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr lut 13, 2019 4:08 pm

Dzień dobry

Z oczywistych względów nie możemy ujawniać szczegółów, jak będziemy promować "Children of Morta" bezpośrednio przed premierą.
To, co możemy powiedzieć to, że nasza Spółki/nasi pracownicy wybierają się na targi GDC do San Francisco, które odbędą się w drugiej połowie marca. Tego typu eventy są dobrą okazją, żeby zrobić trochę "szumu" o nowej produkcji.....

Pozdrawiamy.
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr lut 13, 2019 7:39 pm

Sisay pisze:
śr lut 13, 2019 3:01 pm
baks, za bardzo nie wiem co chcesz udowodnic a tu ile kurs spadł, tez 50 %
Wyjaśnienie jest dość proste jeśli się patrzy szerzej na branżę i rynek.
Nie wspominałęm tutaj o kursie z prostego względu.
Tam spadek nastąpił w 2-3 miesiące w wyniku porażki ostatniego projektu.
Jaki jest problem na tej spółce - jak ktoś obserwuje powinien znać powody.
- zbyt duże pompowanie oczekiwań co do wolumenu - od zawsze było wiadome, że to gra dla dość wąskiego grona
my jako akcjonariusze mogliśmy dać się nakręcić oczekiwaniom ale analitycy powinni lepiej znać temat a dla jakiś powodów pompowali
balonik nad miarę zjazd był oczywisty ale nie w skali 60% jak wyszło
- afera GB
- porażka Agony i WW3
- afera KNF
Żaden z powodów z osobna nie. Jednak w całości spowodowały osłabienie zainteresowania branżą i wiarę w dalsze sukcesy.
Po porażkach Agony i WW3 większość zwątpiła w jakieś sukcesy w branży a najmniej rozeznani wycofali się w ogóle z Giełdy na jakiś czas.
Porównaj sobie indeksy a zrozumiesz. Tam spółki rosną a nasze stoją lub spadają wiele razy to obserwowaliśmy. Nie wspomnę już któryś raz ile tam pobito rekordy sprzed kryzysu a my nie doszliśmy nawet do połowy drogi do starych szczytów.
Kursu naszych spółek nie odzwierciedlają wzrostu PKB ani perspektyw spółek - ale taki urok naszego liliputa polityczno-spekulacyjnego ... ;)

Jakaś większa zmiana w trendach możliwa dopiero po sukcesie CDP a przynajmniej świetnych ocenach gameplayu CP2077 są pewne szanse ale chyba mniejsze po ewentualnym dużym sukcesie CoM. Jeśli sukces będzie zbliżony do ML to rekordów na kursie nie zobaczymy - przynajmniej w tym roku. Nowy napęd raczej dopiero po większej porcji danych o P8 ale raczej za rok.
-bART-
Posty: 71
Rejestracja: sob lip 14, 2018 6:20 pm

czw lut 21, 2019 11:11 pm

Panie Darku,
proszę tego nie odbierać jako atak, ale kiedy zamierzacie ogłosić plan marketingowy/wydawniczy na ten rok?
Ja wiem, że upieracie sie, że jak będziecie pewni, ale traktujemy się poważnie, niedługo zacznie się drugi kwartał a plan na rok 2019 nie ogłoszony, za pewne nawet nie ustanowiony bo pewnie sami jeszcze nie wiecie kiedy i co.
Pamiętajmy, że jesteście spolka giełdowa reprezentująca mwig40, a nie podrzedna firma.
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

czw lut 21, 2019 11:56 pm

Panie Darku,

Przez ostatnie dwa miesiące nie opublikowaliście żadnego raportu bieżącego związanego z działalnością operacyjną spółki. Opublikowano jedynie dwa raporty - jeden o terminach publikacji wyników w 2019 roku (wymagany przepisami i niezwiązany z dział. oper.) i drugi o zwiększeniu zaangażowania przez fundusze Aviva (wymagany przepisami i niezwiązany z dział. oper.).

Zabarykadowaliście się Państwo na swoich pozycjach i nie publikujecie dosłownie niczego związanego z core'ową działalnością spółki. Dla odmiany pozostałe spółki gamingowe notowane na giełdzie, realizując zapisy MAR publikują raportami bieżącymi chociażby przewidywane daty premier swoich gier na kolejne platformy, czyli bardzo konkretne rzeczy. Dlaczego tego nie robicie analogicznie jak inni? Nie zrobiliście tego w przypadku Frostpunka - wersja macOS (planowana data premiery 13/2/2019) i BeatCop - wersja na konsole (planowana data premiery 5/3/2019). W rozumieniu pozostałych spółek z branży są to informacje cenotwórcze i publikują je raportami bieżącymi; wy tego nie robicie. Sytuacja jest na tyle kuriozalna, że o informacji cenotwórczej (np. dacie premiery gry na kolejną platformę - dwa przykłady powyżej) jako inwestor dowiem się jedynie z serwisów gamingowych a nie z sekcji relacje inwestorskie spółki.

Uczestnicy rynku potrzebują i oczekują informacji ze spółki na temat bieżącej działalności. Nie chcę tutaj przeklejać konkretnych zapisów MAR i wdawać w dyskusję co one dla Państwa oznaczają. Apeluję jedynie (po raz kolejny - sic!), żebyście Państwo pozostawali w duchu tych przepisów i zaczęli dzielić się informacjami centotwórczymi o działalności operacyjnej spółki z rynkiem.

Pozdrawiam
adu
Posty: 53
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 11:51 pm

pt lut 22, 2019 12:41 pm

Dzień dobry,

Popieram w całości przedmówcę i podniesione przez niego tezy. Również negatywnie oceniam brak tego typu raportów.

Nawet jeżeli w ocenie spółki spodziewane przychody z tego typu premier nie są znaczące w porównaniu np. z premierowym kwartałem FP, to brak jakichkolwiek komunikatów może u inwestorów powodować mylne wrażenie co do bieżącej działalności spółki i jej rozwoju.

Pozdrawiam!
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt lut 22, 2019 2:37 pm

Dzień dobry

Regulacje MAR pozostawiają w gestii spółki giełdowej ocenę, czy dana informacja ma walory cenotwórcze czy też nie. Niektóre spółki podchodzą do tego bardzo swobodnie i zarzucają rynek informacjami o zdarzeniach, które potem nie mają żadnego znaczenia dla ich wyników. W 11 bit studios S.A. przyjęliśmy bardziej konserwatywne stanowisko i nie "zaśmiecamy" ESPI informacjami, które mają głównie marketingowe znaczenie. Do tego typu komunikacji używamy innych kanałów, w tym społecznościowych, do których śledzenia zachęcamy.
Oczywiście, bardzo byśmy chcieli, żeby sprzedaż "Frostpunka" na Mac czy też "Beat Copa" na konsole liczona była w setkach tysięcy kopii i "wywróciła" nasze wyniki w I półroczu tego roku, ale funkcjonujemy już wiele lat na rynku growym i jesteśmy realistami. Stąd nie będziemy robić inwestorskiego PR z tematów, które są tylko dodatkowym źródłem przychodów Spółki.

Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ