Wyniki Q3 2018

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Awatar użytkownika
Blackbeard
Posty: 38
Rejestracja: pn paź 08, 2018 2:03 pm

pt lis 23, 2018 9:35 pm

'Naganiam' na split, bo on ma sens. Wszystkim sie przyda.

To wszystko.

Serdecznie, rowniez, i bez okazji, pozdrawiam :) Wszystkich
Awatar użytkownika
dzejkob
Posty: 37
Rejestracja: pn mar 09, 2015 9:48 am

pt lis 23, 2018 9:44 pm

nie ma znaczenia czy zarobisz 10% od 280pln wzwyż, czy od 28pln wzwyż... natomiast szeroko rozumiana spekuła nie jest tu mile widziana, chcesz zarobić i inni chcą? to proszę kupować długoterminowo i brać na klatę spadki po 56%.... godzić się z rozjechaną polityką informacyjną spółki, nieprecyzyjnym określaniem terminów, niedomówieniami... wszystkim tym co sprawia że masz ochote odejść, ale zostajesz, bo widzisz, że znają się na tym co robią...

żadnych splitów, splity niech robią elektrimy, bomi, getbacki, i inne takie....
Awatar użytkownika
Blackbeard
Posty: 38
Rejestracja: pn paź 08, 2018 2:03 pm

pt lis 23, 2018 11:13 pm

Nie ufam dyskutantom, ktorych ciag mysli przerywany jest nadmierna iloscia kropek, tak zbednych ..
Miedzy ideami.

Jestem przekonany, ze, nauczony doswiadczeniem, nie jestem tu jedyny.
Dlatego nie bede rozwijal (jakos tak tez zbednych mi i nieciekawych) watkow osobistych.

Solidny argument przeciw stock split, i ze nie mialoby sensu, poprosze :)
Ja (i ten mityczny kolega, rynek ..) mamy wiele argumentow za.
stiopa
Posty: 53
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

ndz lis 25, 2018 9:47 pm

Witam. Mam pytanie techniczne do Pana Darka.

Czy Steam was na bieżąco informuje o stanie sprzedaży gier czyli np. dzisiaj wieczorem widzicie ile sztuk sprzedaliście Frostpunka na godz. 20.00 czy czekacie na przesłanie raportu przez Steam, a jeśli tak to z jakim poślizgiem te raporty przychodzą.

I jak wygląda sytuacja w przypadku innych platform sprzedażowych.

Moje pytanie wynika stąd, że kilka lat temu jeszcze przy okazji sprzedaży TWOM informowaliście, z tego co pamiętam, że te raporty sprzedażowe to Steam wysyła wam z dość dużym poślizgiem i w związku z powyższym za ten okres "nie objęty" ostatnim raportem Steam po prostu szacujecie sprzedaż i te szacunki są w miarę dokładne tj. pokrywają się zasadniczo z danymi ze Steam, które ex post dostajecie. Czy coś się zmieniło w ostatnim okresie w tym przedmiocie.

Pozdrawiam stiopa
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lis 26, 2018 10:43 am

Dzień dobry

Jako deweloper i wydawca gier mamy na Steam(i większości innych platform) dostęp online do danych sprzedażowych dotyczących wolumenu i przychodów ze sprzedaży gier. Zatem na bieżąco wiemy, jakich płatności ze Steam możemy spodziewać się po zamknięciu miesiąca (rozliczenia są w cyklach miesięcznych). Pieniądze trafiają na nasze konta po kilku tygodniach po zamknięciu miesiąca. Kwoty zazwyczaj nie różnią się od szacowanych na podstawie bieżących danych sprzedażowych. Niewielkie odstępstwa mogą brać się, np. z przeliczeń kursowych (Steam sprzedaje gry w wielu walutach, płaci nam w USD).

Pozdrawiamy
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

pn lis 26, 2018 3:06 pm

Witam,

czy mógłby Pan skomentować zakup akcji spółki przez Prezesa 11bit studios w zeszłym tygodniu? Nie ma zbyt wiele spółek na naszym rynku decydujących się taki krok. Odbieram ten sygnał bardzo pozytywnie, ale brakuje mi komentarza wprost - ze strony spółki lub samego zainteresowanego.

Pozdrawiam,
Michał
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lis 26, 2018 3:54 pm

Dzień dobry

Prezes Grzegorz Miechowski w piątek (na gorąco) udzielił krótkiego komentarza "Pulsowi Biznesu" na temat zakupu akcji. Poniżej wklejam link do tego materiału.

https://www.pb.pl/prezes-11bit-studios- ... cji-946419

Pozdrawiamy.
Wolf
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 28, 2018 8:45 am

śr lis 28, 2018 1:38 pm

Admin pisze:
pn lis 26, 2018 10:43 am
Dzień dobry

Jako deweloper i wydawca gier mamy na Steam(i większości innych platform) dostęp online do danych sprzedażowych dotyczących wolumenu i przychodów ze sprzedaży gier. Zatem na bieżąco wiemy, jakich płatności ze Steam możemy spodziewać się po zamknięciu miesiąca (rozliczenia są w cyklach miesięcznych). Pieniądze trafiają na nasze konta po kilku tygodniach po zamknięciu miesiąca. Kwoty zazwyczaj nie różnią się od szacowanych na podstawie bieżących danych sprzedażowych. Niewielkie odstępstwa mogą brać się, np. z przeliczeń kursowych (Steam sprzedaje gry w wielu walutach, płaci nam w USD).

Pozdrawiamy
Witam,

w nawiązaniu do pytania o wolumen danych sprzedażowych mnie bardzo zastanawia, dlaczego nie chcecie się Państwo dzielić częściej i obszerniej informacjami o osiągnięciu poszczególnych progów sprzedaży danej gry. Dla Was jako wydawcy/dewelopera to przecież sukces a przecież właśnie o to chodzi aby pochwalić się całemu światu. Moim zdaniem nic tak nie działa na wyobraźnię jak duże liczby bo skoro milion osób to kupiło to musi to być dobre. Nagrody, oceny, recenzje oczywiście są bardzo istotne ale informacja o przekroczeniu kolejnych progów sprzedaży nikomu by nie zaszkodziła.

Podobni jak z Frostpunk na PC tak samo z TWOM czy Moonlighterem na Nintendo Switch mówicie Państwo, że gra sprzedaje się dobrze ale nikt nie wie co znaczy dobrze i jaki jest próg Waszej satysfakcji. Nikt nie każe spółce deklarować się przed premierą ale jeśli już jakiś kamień milowy został osiągnięty naprawdę pozytywnym sygnałem było by się tym pochwalić.

Myślę, że dla pokazania sukcesu gry czytelniejszy jest wolumen sprzedaży niż zyski jakie pokazuje spółka w raporcie, na których często ciąża dodatkowe koszty jak np program motywacyjny. Skutecznie to odbiera efekt "WOW" jaki mogła by spółka osiągnąć pokazując jak dobrze gra się sprzedaje na świecie. Ponadto nawet jeśli cena gry jest różna dla różnych rejonów świat to po pierwsze jesteście w stanie określić średnią cenę za sztukę a po drugie nawet jeśli ktoś zawyży tę kwotę to i tak będzie ona myślę dokładniejsza niż bazując na liczbie komentarzy czy ogólnodostępnych szacunkowych danych ze SteamSpy. Nie mówiąc już o Switch, gdzie praktycznie trudno ocenić ile kopii gry się do tej pory sprzedało patrząc tylko na pozycje na liście bestsellerów.

Nie sądzicie Państwo, że dużo lepiej jest pokazać jak dużo kopii gry sprzedaliśmy niż z niezrozumiałych dla mnie powodów ukrywać realną sprzedaż przed światem. Jeśli osiągnęliście sukces to trzeba się tym chwalić co z pewnością przysporzy zadowolenia nie tylko Wam ale też akcjonariuszom. Bardzo brakuje mi optymistycznego (podkreślam!) przekazu z firmy odnośnie Waszego sukcesu, czegoś dla mediów, czegoś co być może przełożyło by się na jeszcze większy "hype" na gry 11Bit.

Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr lis 28, 2018 2:08 pm

Dzień dobry

Wielokrotnie wyjaśnialiśmy już powody, dla których sceptycznie podchodzimy do publikowania danych o wolumenach sprzedaży gier bo ten parametr, w dobie cyfrowej dystrybucji, nie ma już żadnego znaczenia. Najważniejsze są przychody ze sprzedaży gier oczywiście pod warunkiem, że są to przychody gotówkowe a nie generowane przez np. przeszacowywanie zapasów czy produkcji w toku.
Koszty "wyprodukowania" kolejnego kodu (kopii) do istniejącej gry są właściwie zerowe. Deweloperzy, w tym 11 bit studios S.A. mają całe szuflady ofert od najróżniejszych platform, które są gotowe kupować od nich gigantyczne wolumeny gier po symbolicznych cenach (za sztukę). Niektórzy deweloperzy, szczególnie mający problemy finansowe, ulegają takiej pokusie i dzięki temu mogą dowolnie kreować informacje o olbrzymiej sprzedaży swoich gier. Niestety, nie ma to później pokrycia w wynikach finansowych. Co więcej, tego typu kontrakty całkowicie zabijają "normalną" sprzedaż i budzą niesmak wśród graczy, którzy odkrywają nagle, że tytuł, za który zapłacili np. 20 USD, po kilku miesiącach od premiery mogą kupić za 5 USD. Dlatego jesteśmy bardzo dalecy od brania udziału w wyścigach o jak największą sprzedaż i licytowaniu się, kto sprzedał więcej gier. Koncentrujemy się na maksymalnej monetyzacji naszych tytułów na wszystkich polach (platformach, rynkach geograficznych) co, jak pokazał przykład "TWoM" (liczymy, że powtórzymy to z "Frostpunkiem", wychodzi nam całkiem nieźle.

Pozdrawiamy.
Wolf
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 28, 2018 8:45 am

śr lis 28, 2018 2:54 pm

Dziękuję za odpowiedź. Z jednej strony rozumiem, z drugiej skoro 11Bit nie jest zainteresowane takimi kontraktami to informując o wolumenach sprzedaży przedstawiane są realne, pełnowartościowe dane.
ODPOWIEDZ