POMYSŁY na dalszy rozwój spółki

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

sob maja 05, 2018 1:21 am

Od 2013 od kiedy pierwszy raz zakupilem akcje 11BIT minelo juz prawie 5 lat i przez ten czas sledzilem jej rozwoj jak tez ... wzrost wartosci moich aktywow ulokowanych w spolce :lol: :lol: :lol:

Nie ukrywam, ze mam wiele za zle wladzom spolki, w szczegolnosci w kwestii wiarygodnosci, czego skrajnymi przykladami byly
- zapewnienie o wyjsciu FP w ... 2015
- zapewnienie o rozwoju GR, po czym kilka tygodni pozniej wypusczenie komunikatu o sprzedazy biznesu
- wypuszczenie komunikatu o zamiarze nabywania akcji spolki (Raport bieżący nr 13/2015 "Przedmiotem Porozumienia jest wspólne nabywanie akcji Spółki oraz zgodne głosowanie na Walnych Zgromadzeniach Akcjonariuszy Spółki przez Strony. Porozumienie obowiązuje do 31 grudnia 2015 roku"), po czym kilka dni pozniej nastepuje ... sprzedaz akcji :lol: :lol: :lol:

To wszystko polaczone z doswiadczeniami zyciowymi i rynkowymi powodowalo, ze nigdy nie wszedlem w spolke "tak grubo" , jak moglbym, ale per saldo nie mam prawa narzekac, gdyz jak dotychczas i tak jest to najbardziej udana pojedyncza inwestycja, ktora istotnie wzbogacila nie tylko mnie :oops: :oops: :oops: , ale i budzet panstwa z tytulu placonych podatkow :lol: :lol: :lol:

Pomimo mojego braku zaufania do wiarygodnosci spolki, nigdy nie stracilem wiary w jej zdolnosc do produkcji dobrych gier
przyznam przy tym, ze zapewne jestem jedynym inwestorem, ktory w ogole nie gra w gry i w ogole sie na nich nie zna :lol: :lol: :lol:
ale ja mam sie znac na zarabianiu pieniedzy, a nie na grach i ich produkcji :P :P :P
co wiecej z biegiem czasu, utwierdzalem sie w przekonaniu, ze glowni wlasciciele a zarazem zarzadzajacy sa po prostu bardzo dobrzy w tym co robia w zakresie produkcji gier, o czym swiadczy fenomenalnie dluga zywotnosc TWOM, a teraz mega sukces FP

Pewne watpliwosci mam co do dzialan w zakresie publishing, ale jakby sie zastanowic to tylko i wylacznie zwykle czepianie, gdyz kazda z dotychczasowych gier obcych dala zyski, wiec czegoz wlasciwie chciec ... to i tak bardzo dobrze i lepiej niz trzymanie kasy na kontach przy "zerowych" odsetkach

Jakby nie bylo ... jest dobrze i choc oczywiscie moglo byc znacznie lepiej, gdybym mial pelne zaufanie i zamiast X wlozyl w inwestycje 5 lub 10 razy X, to nie mam prawa narzekac


Majac na uwadze powyzsze doszedlem do wniosku, ze AKCJONARIUSZE NIE POWINNI BYC TYLKO PASOZYTAMI czerpiacymi korzysci z dobrze ulokowanego kapitalu
i warto byloby aby sami RUSZYLI GLOWA I POKAZALI SPOLCE SZANSE POTENCJALNEGO ROZWOJU
czy SPOLKA Z TEGO SKORZYSTA czy nie to juz inna sprawa, ale warto dac im cos w rodzaju "forumowej burzy mozgow" :idea: :idea: :idea: :idea: :idea:

W zwiazku z tym osmielilem sie zalozyc watek w ktorym kazdy zainteresowany moze przedstawic swoje pomysly na rozwoj spolki ...
kto wie ...
byc moze spoka z nich skorzysta ...
w kazdym razie glupota byloby gdyby spolka nawet nie przejrzala tych pomyslow


Dlatego tez proponuje zrobic tak ...
niech kazdy chetny zaznaczy tekst z pomyslem ... 'POMYSL lub PROPOZYCJA" a ewentualna dyskusja forumowiczow niech sie odbywa juz bez tego tytulu

Jezeli watek padnie smiercia naturalna, to coz ... widocznie moj pomysl na pomysl byl kiepski :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
albo akcjonariusze sa wyjatkowo malo kreatywni
Ostatnio zmieniony sob maja 05, 2018 1:51 am przez M6-SAAB-M6, łącznie zmieniany 3 razy.
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

sob maja 05, 2018 1:27 am

PROPOZYCJA


W obliczu niewatpliwego sukcesu FP na rynkach azjatyckich
(wskazuja na to szczyty godzin w liczbie uczestnikow gry i wklejany na łoczstoku rozklad geograficzny komentarzy - wymaga to jednak potwierzenia w raportach spolki)
warto byloby sie zastanowic nad znacznie powazniejszym potraktowaniem Azji

W mojej opinii istotna wartoscia dodana dla rynku azjatyckiego byloby osadzenie gier w tamtych realiach kulturowych , tj m.in. postacie, twarze i realia azjatyckie
Wydaje mi sie ze w przypadku TWOM i FP nie byloby to nazbyt klopotliwe - wystarczy podmienic twarze i sylwetki, gdyz cala reszta w zasadzie pozostaje bez zmian, choc pewnie trzeba byloby jeszcze polikwidowac jakies symbole chrzescijanskie

Cala operacja polegalaby na wyborze na poczatkowym ekranie
1/ wersji jezykowej
2/ realiow kulturowych w jakich osadzona jest gra
- np. czy gracz chinski chce grac w grze opartej na realiach europejskich, czy tez na azjatyckich realiach kulturowych

Kwestia dyskusyjna jest czy robienie tego obecnie dla TWOM i FP ma sens skoro gry juz funkcjonuja na rynku, ale
niewątpliwie warto byloby sie nad tym zastanowic w przypadku kolejnych produkcji, o ile cechowaloby je podobienstwo do TWOM i FP

Tak sobie mysle, ze ja jako Polak i Europejczyk nie chcialbym grac w gre, gdzie na ekranie biegaja mi sami Azjaci, Arabowie, czy Afrykanie
w zwiazku z tym wydaje mi sie, ze bylby to bardzo duzy uklon w strone lokalnych rynkow, a zarazem chyba nie byloby to nazbyt klopotliwe od strony technicznej

No ale to tylko moje luzne przemyslenia - ja bym tak zrobil, a co zrobi spolka to ja juz nie mam na to zadnego wplywu
Awatar użytkownika
lizotus
Posty: 75
Rejestracja: wt cze 20, 2017 12:46 pm

ndz maja 06, 2018 2:02 pm

Mnie się wydaje, że twarze europejskie mogą być swego rodzaju atrakcją dla Chińczyków, bo motywy azjatyckie mają na co dzień także w rodzimych grach. O wiele lepiej skupić się na tłumaczeniach na jak najwięcej języków, bo często nieznajomość angielskiego stanowi barierę wejścia.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn maja 07, 2018 11:04 am

Dzień dobry

Bardzo nas cieszy wszelka aktywność inwestorów/akcjonariuszy. Będziemy z uwagą śledzić ten wątek i kolejne wpisy dotyczące pomysłów na rozwój "Frostpunka" i być może, czerpać z nich natchnienie :) .

Pozdrawiamy.
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pn maja 07, 2018 11:56 am

M6-SAAB-M6 pisze:
sob maja 05, 2018 1:27 am

Cala operacja polegalaby na wyborze na poczatkowym ekranie
1/ wersji jezykowej
2/ realiow kulturowych w jakich osadzona jest gra
- np. czy gracz chinski chce grac w grze opartej na realiach europejskich, czy tez na azjatyckich realiach kulturowych

Tak sobie mysle, ze ja jako Polak i Europejczyk nie chcialbym grac w gre, gdzie na ekranie biegaja mi sami Azjaci, Arabowie, czy Afrykanie
w zwiazku z tym wydaje mi sie, ze bylby to bardzo duzy uklon w strone lokalnych rynkow, a zarazem chyba nie byloby to nazbyt klopotliwe od strony technicznej

No ale to tylko moje luzne przemyslenia - ja bym tak zrobil, a co zrobi spolka to ja juz nie mam na to zadnego wplywu
Podobne wątki były już kilka razy zakładane .... :oops:

Może Cię zmartwię ale to co piszesz nie za bardzo ma sens. Gry są robione dla całego świata. Rynek chiński coraz ważniejszy ale ma jednak dużo "zamknięć" i ograniczeń. Lokalizacja gry nie spowoduje, że cenzura i inne przestanie działać. Wychodzenie Chin z "dobrowolnego" zamknięcia i izolacji cenzorskiej potrwa jeszcze lata.
Jest to spowodowane czynnikami rządowymi i zmiany w grze nic tu nie dadzą. Chińczycy którzy chcą zagrać w grę zagrają.
Główne co spółka mogłaby zrobić to więcej się pokazywać na różnych targach w tamtym regionie. Na razie są zbyt mali aby samemu inwestować w marketing na tym rynku.
Jednak częsty udział i wejście we współpracę z prasą gamingową w Chinach powinno dać większą rozpoznawalność.
Co to jest być może kilkaset tyś TWOM sprzedanych na tamtym rynku .... kropla w morzy możliwości.
Jak pisałem spółka nie ma na razie możliwości wyłożenia 100-200mln USD na promowanie na tamtym rynku.
Inna sprawa czy takie wydatki byłyby w stanie się zwrócić .... chyba nie - nie w tym czasie.
Jednak jeśli kiedyś wyjdzie gra AAA to chyba warto spróbować wydać choć z 10mln USD na same Chiny .... o ile będzie szansa na akceptację gry prze regulatora.

Myślę, że jednak postacie azjatyckie można umieścić w tej czy kolejnej grze w DLC może być, że znaleźli jakąś osadę w kilkoma ocalałymi różnej narodowości a może i rasy ... w tym kilku Azjatów.
To miałoby sens. Jednak aby się napić piwa nie jest potrzebny zakup .... browaru ... :lol:
Wszystkim i wszem wiadomo, że Chińczycy i nie tylko podróżowali po całym świecie już grubo przed Kolumbem. Są udokumentowane badania, że kotwice ich okrętów (kamienne) leżą w sporych ilościach u wybrzeży Kalifornii .... a mapy Chińskie sprzed 15 wieków są dużo dokładniejsze niż Europejskie z wieku XVI ponad 1000 lat później.
Niektóre "lepsze" mapy czerpały ze starych map Chińskich lub Wikingów cz Egipskich ....
Co ciekawe przed Kolumbem na mapach była Antarktyda ..... co dziwne bez pokrywy lodowej ... co daje dużo do myślenia - co do tego kiedy została sporządzona.

Nie wiem czy to się przyda ale to mógłby być jeden z pomysłów .....

Mam nadzieję, że któryś z pakietu moich pomysłów także odbije ślad w którejś grze. Może kogoś zainspiruje ...
Podsumowując.
Aby umieścić Azjatę w frze wcale nie są potrzebne budynki. Azjatów zawsze było pełno wszędzie w Ameryce, Europie ..
Może warto wspomnieć, że w samej USA w wielu miastach są całe dzielnice chińskie.
I jakoś nie przeszkadzają im budynki w stylu amerykańskim aby tam mieszkać ... :D
stiopa
Posty: 53
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

pn maja 07, 2018 10:21 pm

Ciekawy wątek...

Ja z kolei zastanowiłbym się na miejscu kierownictwa spółki

-czy prócz działu wydawnictwa nie stworzyć małej komórki zajmującej się działalnością podobną jak Play Way czyli wchodzeniem w młode perspektywiczne zespoły wydawnicze ...skoro nie ma być dywidendy to może zainwestować kilkana ście baniek w kilka zespołów nie koniecznie przecież polskich...jak pokazuje Play Way można z tego zrobić niezły biznes :mrgreen:

- po drugie widzimy, że aktualnie przy świetnych pomysłach, marce i kasie, która jest wypadałoby przyśpieszać rozwój firmy, a do tego niezbędni są właściwi ludzie...i myślę czy nie opłacałoby się spółce utworzyć samodzielnie albo nawet wspólnie z innymi spółkami gamingowymi czegoś w rodzaju szkoły czy przeszkolenia dla młodych zdolnych z Polski ale nie tylko gdzie pod okiem waszych najlepszych ludzi moglibyście szkolić i wybierać do zespołu najzdolniejszych...coś w rodzaju "szkółki piłkarskiej"

Pozdrawiam
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

pn maja 07, 2018 11:36 pm

Admin pisze:
pn maja 07, 2018 11:04 am
Dzień dobry

Bardzo nas cieszy wszelka aktywność inwestorów/akcjonariuszy. Będziemy z uwagą śledzić ten wątek i kolejne wpisy dotyczące pomysłów na rozwój "Frostpunka" i być może, czerpać z nich natchnienie :) .

Pozdrawiamy.

:roll: :roll: :roll:

o to wlasnie mi chodzilo - nie trzeba skorzystac, ale warto zajrzec i moze cos sie Panstwu przyda
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

pn maja 07, 2018 11:47 pm

baks pisze:
pn maja 07, 2018 11:56 am

Podobne wątki były już kilka razy zakładane .... :oops:

Może Cię zmartwię ale to co piszesz nie za bardzo ma sens.

Myślę, że jednak postacie azjatyckie można umieścić w tej czy kolejnej grze w DLC może być, że znaleźli jakąś osadę w kilkoma ocalałymi różnej narodowości a może i rasy ... w tym kilku Azjatów.
To miałoby sens.

1/
Moze ten bedzie mial wiecej szczescia

2/
Nie martwisz mnie - przyjmuje krytyke - nie roszcze sobie pretensji co do tego, ze moj pomysl jest dobry

3/
Pomysl z wrzuceniem tego typu dodatku do DLC podoba mi sie

PS.
Pozdrawiam, jako jednego z najwierniejszych akcjonariuszy, ktorego kojarze


stiopa pisze:
pn maja 07, 2018 10:21 pm
Ciekawy wątek...

-czy prócz działu wydawnictwa nie stworzyć małej komórki zajmującej się działalnością podobną jak Play Way czyli wchodzeniem w młode perspektywiczne zespoły wydawnicze ...skoro nie ma być dywidendy to może zainwestować kilkana ście baniek w kilka zespołów nie koniecznie przecież polskich...jak pokazuje Play Way można z tego zrobić niezły biznes :mrgreen:

- po drugie widzimy, że aktualnie przy świetnych pomysłach, marce i kasie, która jest wypadałoby przyśpieszać rozwój firmy, a do tego niezbędni są właściwi ludzie...i myślę czy nie opłacałoby się spółce utworzyć samodzielnie albo nawet wspólnie z innymi spółkami gamingowymi czegoś w rodzaju szkoły czy przeszkolenia dla młodych zdolnych z Polski ale nie tylko gdzie pod okiem waszych najlepszych ludzi moglibyście szkolić i wybierać do zespołu najzdolniejszych...coś w rodzaju "szkółki piłkarskiej"
1/
Dzieki

2/
w mojej ocenie wlasnie to robia przez dzial publishing

3/
ludzie sa niewdzieczni z natury - przeszkola sie i uciekna do konkurencji albo na swoje - chyba lepiej od razu zatrudniac i dobrze placic za dobra prace oraz przywiazanie do firmy (cos na wzor wyslugi lat)
poza tym od tego sa szkoly, spolka raczej nie powinna bawic sie w uczelnie ... owszem moze cos doradzic, wziasc na praktyki i ... wylowic najlepszych

Pozdrawiam
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

wt gru 04, 2018 7:37 pm

Panie Darku,

czy rozważaliście wejście ze swoimi grami na platformę Vortex (https://vortex.gg/)? Podrzucam jako pomysł na dywersyfikację źródła przychodów. Zakładam, że liczba osób w skali świata, które nie mają gamingowego PC, ale chętnie zagrałyby w wymagające gry w formie streamingu na swoim laptopie, jest dość pokaźna.

Pozdrawiam,
Michał
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw gru 06, 2018 11:24 am

Dzień dobry

Streaming gier komputerowych to temat, który był już modny ok. 10 lat temu. Jak w przypadku wielu innych innowacji technologicznych, rynek nie był jednak jeszcze wówczas gotowy na tę usługę z powodu zbyt słabych łączy, które uniemożliwiały płynną rozgrywkę. Obecnie, wraz z wejściem technologii 5G problemy techniczne zostały rozwiązane co skutkowało pojawieniem się serwisów, które próbują oferować tego typu rozgrywkę. Streaming gier to bardzo ciekawy i perspektywiczny kierunek rozwoju branży growej, który z uwagą śledzimy. Zdaniem niektórych, może to być prawdziwa rewolucja, która zmiecie z rynku takie serwisy jak Steam, które żyją ze sprzedaży gier. Skoro gracz będzie mógł z dowolnego urządzenia "podpiąć się" na 1-2h do gry (bez konieczności jej zakupu i instalowania na swoje urządzenia) i spędzić miło czas, płacąc za to niewielką kwotę, do czego potrzebny będzie Steam?
Odpowiadając wprost na Pana pytanie możemy jedynie powiedzieć, że "trzymamy rękę na pulsie". Nasz dział wydawniczy wielokrotnie udowodnił, że potrafi monetyzować nasze produkcje na wszelkich możliwych polach :) .

Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ