Admin pisze:Dzień dobry
Na każdej z imprez targowych, na których będziemy obecni w 2017 roku, chcielibyśmy pokazać coś "świeżego". Dotyczy to zarówno naszych własnych produkcji jak i tytułów zewnętrznych. Nie możemy zdradzić, co planujemy na styczniowe targi PAX, bo to powinna być niespodzianka. Na pewno jednak trailer "Frostpunk" nie będzie długo czekał na premierę.
Pozdrawiamy.
Frostpunk
Odpowiedź już padła:
Nie unreal, nie padła. Pan Rzecznik ewidentnie unika odpowiedzi, i mamy powtórkę sytuacji z końcówki zeszłego roku. Wtedy Pan Rzecznik też twierdził że prace idą pełną parą i wszystko idzie zgodnie z harmonogramem, a chwilę później puścili komunikat o przesunięciu premiery o cały rok.real pisze:Odpowiedź już padła
A według harmonogramu kiedy miała zapaść? W lecie pisał Pan że lada moment, a tu już niemal nowy rok mamy. Całą strategię macie nadal w powijakach, trailer przesunięty na nie wiadomo kiedy, a Pan nadal twierdzi że wszystko idzie zgodnie z harmonogramem? Żartowniś...Admin pisze:Decyzja w tej sprawie jest jeszcze przed nami.
Faktycznie pewne decyzje dziwnie długo nie zapadają, co wbrew zapewnieniom, że wszystko przebiega zgodnie z harmonogramem, bardziej przypomina budowę II Gwiazdy Śmierci. Na Wasze szczęście Imperator nie przyleci osobiście nadzorować prac, ale i tak prosimy o mobilizację w tych jakże ważnych miesiącach
Ja mam pytanie, które wydaje się całkiem naturalne w związku z ekspansją na rynek chiński. Mianowicie czy w produkcji Frostpunk bierzecie pod uwagę specyfikę tegoż rynku, a co za tym idzie implementujecie rozwiązania, które sprawią, że gra będzie przychylnie przyjęta na tamtejszym rynku?
Ja mam pytanie, które wydaje się całkiem naturalne w związku z ekspansją na rynek chiński. Mianowicie czy w produkcji Frostpunk bierzecie pod uwagę specyfikę tegoż rynku, a co za tym idzie implementujecie rozwiązania, które sprawią, że gra będzie przychylnie przyjęta na tamtejszym rynku?
Wydaje mi się, że na niektóre z zadanych pytań na razie nie otrzymamy prawdziwych odpowiedzi a na inne w ogóle. Spółka dość oszczędnie dawkuje informacje. Sądzę, że strategia jest już znana (ale za wcześnie o niej mówić) to strategia znana nie od dziś. Nawet w przypadku ewentualnego przesunięcia premiery taki rzeczy są znane wcześniej. Przecież samo tłoczenie płyt zajmuje trochę czasu. Podpisanie umów marketingowych itp. Tego nie załatwia się z dnia na dzień aby być poważną firmą rozstrzyga się to wcześniej. Korekty są możliwe ale schemat opracowuje się wcześniej. Premiera trailera nie przesądza o premierze gry i ogólnie mamy dość sugestii aby zakładać prezentację go na targach lub tuż przed. Jak wiemy spółka nie ma produktu ani kasy aby prowadzić akcję marketingową przez 1-2 lata jak CDP. Stąd zakładając premierę powiedzmy w czerwcu jest dość czasu na akcje promujące. Zdobywanie rynku chińskiego trwa od nieco ponad roku. Więc nie ma obaw.
O preferencje nie mamy co pytać bo takie dane są raczej tajemnicą handlową. I nikt na tacy nie będzie podawał innym takiej wiedzy. Spółka sama musiała tą wiedzę zdobyć.
O preferencje nie mamy co pytać bo takie dane są raczej tajemnicą handlową. I nikt na tacy nie będzie podawał innym takiej wiedzy. Spółka sama musiała tą wiedzę zdobyć.
Dzień dobry
Rynek gier komputerowych od dawna ewoluuje w stronę dystrybucji cyfrowej. Dotyczy to również gier konsolowych. O ile gry AAA "muszą" jeszcze ukazywać się w wersjach pudełkowych, żeby dotrzeć do szerokich rzesz klientów, to w przypadku gier bardziej ambitnych, których nie kupuje się spontanicznie w trakcie zakupów w markecie (a taką grą ma być "Frostpunk") czy też gier indie pudełka od dawna stanowią już śladową część sprzedaży. Przetestowaliśmy to na przykładzie "TWoM-a". Tak naprawdę to, czy gra jest wydana również w pudełku nie ma już większego znaczenia dla wolumenu sprzedaży. Ponadto pudełka i tak zazwyczaj zawierają już jedynie kod do pobrania gry z e-sklepu i dotyczy to zarówno gier na PC jak i na konsole. A nie muszę przypominać, że marża producenta/dewelopera w przypadku wersji pudełkowych gry jest daleko niższa niż w przypadku wersji cyfrowych.
Podsumowując. Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji odnośnie kanałów dystrybucji "Frostpunka". Z naszego doświadczenia i wiedzy wiemy, że musi ona zapaść nie później niż 3-4 miesiące przed premierą gry. To wystarczający zapas czasu, żeby wytłoczyć grę i zbudować sieć dystrybucji.
Pozdrawiamy.
Rynek gier komputerowych od dawna ewoluuje w stronę dystrybucji cyfrowej. Dotyczy to również gier konsolowych. O ile gry AAA "muszą" jeszcze ukazywać się w wersjach pudełkowych, żeby dotrzeć do szerokich rzesz klientów, to w przypadku gier bardziej ambitnych, których nie kupuje się spontanicznie w trakcie zakupów w markecie (a taką grą ma być "Frostpunk") czy też gier indie pudełka od dawna stanowią już śladową część sprzedaży. Przetestowaliśmy to na przykładzie "TWoM-a". Tak naprawdę to, czy gra jest wydana również w pudełku nie ma już większego znaczenia dla wolumenu sprzedaży. Ponadto pudełka i tak zazwyczaj zawierają już jedynie kod do pobrania gry z e-sklepu i dotyczy to zarówno gier na PC jak i na konsole. A nie muszę przypominać, że marża producenta/dewelopera w przypadku wersji pudełkowych gry jest daleko niższa niż w przypadku wersji cyfrowych.
Podsumowując. Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji odnośnie kanałów dystrybucji "Frostpunka". Z naszego doświadczenia i wiedzy wiemy, że musi ona zapaść nie później niż 3-4 miesiące przed premierą gry. To wystarczający zapas czasu, żeby wytłoczyć grę i zbudować sieć dystrybucji.
Pozdrawiamy.
Czy w Frost Punku myślicie o stworzeniu multiplayera , który jest tak ceniony np w chinach nawet w mniejszych grach? Czy produkcja kolejnych gier będzie uwzględniała wprowadzenie takiego trybu rozgrywki , który dodatkowo może zwiększyć ilość klientów , którzy nabędą kolejne produkty spółki?
Pozdro.
Pozdro.