Spacecom

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
t0m4s
Posty: 33
Rejestracja: czw cze 05, 2014 8:06 pm

pt lip 31, 2015 11:07 pm

Dzień dobry
Regulacje giełdowe jasno definiują zakres informacji, które mogą być przekazywane przez systemy EBI i ESPI. W uproszczeniu, oprócz informacji obowiązkowych (o zmianach kadrowych, przetasowaniach w akcjonariacie itp.), mają to być informacje istotne, czyli mogące mieć wpływ na wycenę rynkową akcji. Premiera Spacecom na kolejne platformy sprzętowe, choć oczywiście bardzo byśmy tego chcieli, raczej (bazujemy na dotychczasowych wynikach sprzedaży tego tytułu) nie jest wydarzeniem, które wstrząśnie wynikami 11 bit studios. Kanał EBI/ESPI nie może być wykorzystywany do informacji marketingowych a nadzorcy rynku chłodnym okiem patrzą na spółki, które używają go do promocji własnych produktów.
Mam nadzieję, że wyjaśniliśmy wątpliwości związane z tym tematem
Pozdrawiamy.
Brak mi słów.
Czy ktoś mógłby się pod tym podpisać?
Nick admin nie wiele mi mówi, fajnie jakby było wiadomo kto odpisuje.

Najpierw kuriozalna wypowiedz o edukowaniu akcjonariuszy a teraz to.
Najlepiej by było, żebyście przyjęli zasadę informowania o każdej premierze, zamiast się bawić w ocenianie co ma wpływ na kurs a co nie ma.
TO NIE JEST WASZA ROLA, TYLKO RYNKU.

Informacja o premierze Spacecom jest jaknajbardziej usprawiedliwiona:
- kolejny produkt z 11bit linchpad (wiec noga wydawnicza się rozwija)
- kolejne przychodzy (nawet jeśli niewielkie)
- kolejna baza zadowolonych lub nie odbiorców wydanej przez was gry

Patrząc na wskaźnik C/Z 11b jest najgorzej wycenianą spółką na polskiej giełdzie, trudno się oprzeć wrażeniu, że wasza polityka informacyjna nie ma z tym nic wspólnego, trochę się czepiam, bo się poprawiła, ale jednak...

Nikt nie prosi o naginanie rzeczywistości, czy produkowanie zbędnych komunikatów, ale na brode merlina, premiera gry zasługuje na komunikat!
Uważam że jego brak jest nie w porządku wobec akcjonariuszy, którzy powinni mieć poczucie że spółka robi wszystko, żeby budować wartość dla akcjonariuszy.

Przejrzałem dotychczasowe komunikaty:
1. Sleepwalker na iOS i Adroid
http://www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/a ... -s-journey
2. Funky Smugglers na iOS
http://www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/a ... tforme-ios
3. Funky Smugglers na Androida
http://www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/a ... me-android

Wiem, że powyższe produkty były wydane przy innej kapitalizacji spółki, więc procentowo miały większy wpływ niż obecnie Spacecom, ale jak już mówiłem, uważam że nie jest waszą rolą to analizować.

I wisienka na torcie... Spacecom na PC i Mac !
http://www.gpwinfostrefa.pl/GPWIS2/pl/a ... y-spacecom
Wielu akcjonariuszy wiązało ze Spacecom na mobilne dużo większe nadzieje niż z wersją na PC.
Po za tym, robicie zamieszanie, raz informujecie o premierze a raz nie.

Pytania do spółki:
1. Dlaczego zamiast informować rynek o wydaniu nowych produktów, próbujecie oceniać czy jest to istotne dla obecnych lub przyszłych akcjonariuszy, mimo że nie leży to w waszych kompetencjach?
2. Dlaczego inne małe produkty doczekały się komunikatu a Spacecom na mobilne nie?
3. Dlaczego z góry zakładacie że wydawany produkt sprzeda się na tyle kiepsko że nie będzie istotny z punktu widzenia spółki?
To dziwne, zwłaszcza w kontekscie Spacecom, który wydawał się być dużo bardziej perspektywiczny w wersji mobilnej niż na PC.
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

pt lip 31, 2015 11:35 pm

A czy nie można przyjąć do wiadomości, że zarząd umie ocenić potencjał poszczególnych gier na poszczególnych rynkach. Skoro wiadomo, że iOS generuje średnio X razy więcej przychodu niż Android to po wynikach wersji iOS wiadomo, na jakie przychody można liczyć. Poza tym proszę pamiętać, że w przypadku Spacecom spółka jest tylko wydawcą - więc na jej konto trafi dużo mniejszy procent niż w przypadku własnych gier.

Komunikatów nie było jak wydawali swoje produkty na BlackBerry czy ostatnio jak TWoM pojawił się w sklepie Amazon'a. Spółka nie informuje też, ile ostatnio pojawiło się nowych gier w GR, czy o każdej nagrodzie jaką dostał TWoM - był komunikat o nagrodzie IGF, bo ta nagroda ma prestiż i ma wpływ na sprzedaż. Wyróżnienie na BIG festiwal - przyniosło ponad 20 tys przychodu ale, niestety nie ma takiego znaczenia marketingowego - więc nie było komunikatu.

Zostawmy zarządowi decyzje o tym co jest ważne a co nie - dla inwestorów będzie lepiej: komunikat oznacza istotną informacje.
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

ndz sie 02, 2015 11:01 pm

t0m4s pisze: Brak mi słów.
Czy ktoś mógłby się pod tym podpisać?
Nick admin nie wiele mi mówi, fajnie jakby było wiadomo kto odpisuje.

Najpierw kuriozalna wypowiedz o edukowaniu akcjonariuszy a teraz to.
Najlepiej by było, żebyście przyjęli zasadę informowania o każdej premierze, zamiast się bawić w ocenianie co ma wpływ na kurs a co nie ma.
TO NIE JEST WASZA ROLA, TYLKO RYNKU.

Patrząc na wskaźnik C/Z 11b jest najgorzej wycenianą spółką na polskiej giełdzie, trudno się oprzeć wrażeniu, że wasza polityka informacyjna nie ma z tym nic wspólnego, trochę się czepiam, bo się poprawiła, ale jednak...

Nikt nie prosi o naginanie rzeczywistości, czy produkowanie zbędnych komunikatów, ale na brode merlina, premiera gry zasługuje na komunikat!
Uważam że jego brak jest nie w porządku wobec akcjonariuszy, którzy powinni mieć poczucie że spółka robi wszystko, żeby budować wartość dla akcjonariuszy.
[
Odnoszę nieprzemożne wrażenie, że mylisz rolę spółki. Raz miotasz się uważając, że spółka reprezentowana przez Zarząd nie potrafi ocenić potencjału sprzedażowego produktów - wygląda na to, że uważasz, że sam to zrobisz lepiej. Może sam także decyduj za spółkę co ma produkować i kiedy co sprzedawać - daj spokój.
Domaganie się od przedstawiciela spółki przedstawiania się wydaje mi się także bezzasadnym w przypadku gdy sam chowasz się za nikiem. Nigdzie nie ma takiego wymogu aby ujawniał kto on (gdzie mieszka z kim i pewnie jaki ma majątek... :roll: )
Drugim razem zarzucasz spółce, że zamiast grami nie zajmuje się pustym produkowaniem szumu medialnego. Może pomyliłeś spółki ale tu panuje konsensus (zgoda) , że wolimy aby zajęli się tym co przynosi rzeczywiste przychody i wpływ na liczby w raportach.
Spółka od dawna prowadzi dość klarowną politykę produkowania a nie spekulowania na własnym kursie i chwała jej za to. Kiedyś nie wypływały prawie żadne informacje a premiera TWOM była jednorazowym wyjątkiem i większość już dawno to zrozumiała. Wszyscy rozumieją, że jeśli będzie zdarzenie na skalę ówczesnego TWOM może się pojawić podobny komunikat - jednak nie w najbliższym czasie. Powszechnie wiadomo, że spółka przestrzega zasad ale nie musi pompować kursu bo ma prawdziwe zyski w przeciwieństwie do wielu innych podobnych spółek.
Admin
Site Admin
Posty: 1310
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn sie 03, 2015 12:17 pm

Dzień dobry
Z uwagą czytamy wszystkie uwagi inwestorów/akcjonariuszy dotyczące naszej Spółki i polityki informacyjnej. Z częścią z nich się zgadzamy. Z niektórymi nie. Powtórzę. Kanały ESPI i EBI nie służą do reklamowania produktów/gier. Do tego służą Internet (nasza e-strona), media branżowe, serwisy społecznościowe itp. Producent skarpet (gdyby taki był notowany na GPW) z pewnością nie informowałby komunikatem bieżącym, że wypuścił na rynek skarpetki z dwoma niebieskimi paskami itp. i jest to 1286 wzór w jego ofercie bo to, podobnie jak premiera Spacecom na kolejne platformy, nie miałoby ISTOTNEGO wpływu na jego wyniki.
Być może w przeszłości 11 bit studios nieco swobodniej podchodził do tego tematu ale zdecydowaliśmy o uporządkowaniu tej kwestii tym bardziej, że planujemy przeprowadzkę na GPW. Przez komunikaty EBI/ESPI informujemy i będziemy informować tylko o "grubych" rzeczach oraz oczywiście o wszystkich wydarzeniach, którymi musimy dzielić się z rynkiem.
Pozdrawiam
Dariusz Wolak (Admin).
lelo-pakero
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 16, 2015 10:17 am

pn sie 03, 2015 1:02 pm

I bardzo dobrze. Mnie się taka polityka informacyjna jak najbardziej podoba. W kontekście przenosin na główny parkiet, należy budować wizerunek spółki poważnej i wiarygodnej, godnej długoterminowego zaufania inwestorów, a nie spekulacyjnej wydmuszki jak to mam miejsce na wielu jeśli nie większości spółek na NC, a nieraz niestety także na GPW.
t0m4s
Posty: 33
Rejestracja: czw cze 05, 2014 8:06 pm

pn sie 03, 2015 10:27 pm

Znowu baks wyprodukowałes tone tekstu i znowu bez sensu, nie masz nic do powiedzenia w temacie, to po co sie produkujesz?

Kod: Zaznacz cały

Odnoszę nieprzemożne wrażenie, że mylisz rolę spółki. Raz miotasz się uważając, że spółka reprezentowana przez Zarząd nie potrafi ocenić potencjału sprzedażowego produktów - wygląda na to, że uważasz, że sam to zrobisz lepiej.
Niczego nie mylę i się nie miotam nigdzie w przeciwieństwie do Ciebie. Jak tam premiera konsol w lutym ? :)
Spółka jest od robienia swojej roboty i informowania akcjonariuszy o tej robocie a nie od edukowania rynku czy oceniania co sie akcjonariuszom przyda a co się nie przyda.
Moimi wątpliwościami się podzieliłem, a Ty piszesz jakieś bzdury o miotaniu i co rusz przekręcasz sens moich słów o czym dalej.
Domaganie się od przedstawiciela spółki przedstawiania się wydaje mi się także bezzasadnym w przypadku gdy sam chowasz się za nikiem. Nigdzie nie ma takiego wymogu aby ujawniał kto on (gdzie mieszka z kim i pewnie jaki ma majątek... :roll: )
Niczego się nie domagam mądralo, tylko sugeruję.
Moja rola jest anonimowa i taka ma być, natomiast spółka zatrudnia osobę do relacji z inwestorami, więc jeżeli ta osoba odpisuje, a sądzę żę tak jest, to powinna się podpisywać.
To moje zdanie, możesz sobie mieć swoje, bez wmawiania że mówię coś czego nie mówię.
Drugim razem zarzucasz spółce, że zamiast grami nie zajmuje się pustym produkowaniem szumu medialnego. Może pomyliłeś spółki ale tu panuje konsensus (zgoda) , że wolimy aby zajęli się tym co przynosi rzeczywiste przychody i wpływ na liczby w raportach.
Znowu stek bzdur! Gdzie pisałem że zamiast gier ma robić szum medialny/komunikaty.
Problemy z czytaniem?
Spółka od dawna prowadzi dość klarowną politykę produkowania a nie spekulowania na własnym kursie i chwała jej za to. Kiedyś nie wypływały prawie żadne informacje a premiera TWOM była jednorazowym wyjątkiem i większość już dawno to zrozumiała. Wszyscy rozumieją, że jeśli będzie zdarzenie na skalę ówczesnego TWOM może się pojawić podobny komunikat - jednak nie w najbliższym czasie. Powszechnie wiadomo, że spółka przestrzega zasad ale nie musi pompować kursu bo ma prawdziwe zyski w przeciwieństwie do wielu innych podobnych spółek.
Klarowna polityka była kiedys - nowy produkt=komunikat.
Teraz zrobił się zamęt, niektórzy inwestorzy mogą myśleć że nic się nie dzieje w temacie 11b Lunchpad.
Nic nie pisałem o pompowaniu kursu.

Milczenie jest złotem baks, przemyśl to, na SW robisz to samo, przekręcasz wypowiedzi innych i tworzysz tone tekstu niekoniecznie na temat.

@lelo-pokero
Wiem że zarząd umie oceniać, po prostu uważam że powinno być jak kiedyś - premiera=komunikat a od oceniania to jest rynek - tylko tyle :)
t0m4s
Posty: 33
Rejestracja: czw cze 05, 2014 8:06 pm

pn sie 03, 2015 10:36 pm

Panie Dariuszu,

Dzięki za przedstawienie waszego punktu widzenia.
Może i coś w tym jest, ale Spacecom nie doczekał się żadnego komunikatu, a nie tylko komunikatu o wersji na kolejną platformę.
Rozumiem że to niewielkie wydarzenie dla spółki jako całości, ale chyba dość ważne dla części wydawniczej, która stawia jednak pierwsze kroki.

Pozdro!
Krzysiek
Posty: 16
Rejestracja: sob lip 18, 2015 9:44 pm

wt sie 04, 2015 9:54 am

zgadzam się z t0m4s
rolą spółki jest klarowne przekazywanie informacji
szanowny Pan Dariusz przyrównał 11bit do fabryki skarpet
Szanowny Panie Dariuszu
Życzę wam i sobie z całego serca byście byli w stanie co tydzień lub chociaż co miesiąc puszczać nową grę i zrobić z tego dochodową masową produkcję, jak nie przymierzając, fabryka skarpet
w sytuacji jednak kiedy puszczacie jedną - dwie gry w roku - to niezależnie od ich potencjału sprzedażowego powinniście o tym informować
przy okazji spróbujcie obniżyć cenę tej gry do 1.5 dolara na stałe i zobaczycie eksplozję sprzedaży
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr sie 05, 2015 12:25 pm

Krzysztofie, rolą spółki jest przestrzeganie i dostosowywanie sie do zasad praw i regół zwiazanych z rynkiem kapitalowym. A tam wyraźnie jest opisane ,że upublicznieniu informacji podlega istotna umowa, która jest warta 10%kapitałów własnych. Dlatego w tamtym roku informowali o spacecom , a w tym już nie z tego prostego powodu, że im kapitały własne wzrosły. Niech spółka realizuje swoją strategie i rozwój, a będzie coraz lepiej i z większym pożytkiem dla akcjonariuszy, niż jałowa i niewiele wnosząca dyskusja o marginalnych sprawach, bo spacecom to jednak marginalna sprawa dla 11bit, jak i nas akcjonariuszy, w obecnym i przyszłym stopniu rozwoju spółki.

Pozdro.
Graf78
Posty: 148
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 9:22 pm

śr maja 31, 2017 7:38 am

to prawda ze SPACECOM bedzie dodawany za darmo do czasopisma?
ODPOWIEDZ