Moonlighter

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Rif
Posty: 209
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

wt lis 13, 2018 2:32 pm

Dajcie spokój. Nie wystarczy, że dostajemy info, że jest bardzo dobrze? Po to są raporty, by takie informacje upubliczniać.
Jeśli ktoś inwestuje w akcje spółki na dłużej, a nie bawi się w spekulanta, to wystarcza mu taki "mind blowing", bo to znaczy, że swoje kurs z czasem odrobi.
To i tak dużo się dowiedzieliśmy, jak na tutejsze realia ;)
Admin
Site Admin
Posty: 1101
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt lis 13, 2018 6:29 pm

Dzień dobry

Na stronie Nintendo Switch jest już dostępny odświeżony ranking bestsellerów. Ranking, jak wynika z informacji, które przekazało nam Nintendo, budowany jest w oparciu o sprzedaż w Stanach Zjednoczonych. Niemniej wysoka pozycja w zestawieniu potwierdza to co pisaliśmy wcześniej, że "Moonlighter" w wersji na platformę Nintendo sprzedaję się bardzo przyzwoicie.

https://www.nintendo.com/games/nintendo ... estsellers

Pozdrawiamy.
Mike
Posty: 22
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

wt lis 13, 2018 7:20 pm

Dzień dobry,

W obecnym rankingu bestsellerów na Nintendo Switch Moonlighter jest na 5. pozycji przed na przykład Mario Kart 8 Deluxe (8. pozycja na liście) wydanym półtora roku temu. Wg ogólnie dostępnych danych do dziś sprzedało się łącznie 11.7 mln egzemplarzy Mario Kart 8 Deluxe, z czego 2.4 mln w USA (źródło: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_b ... ideo_games).

Czy może Pan potwierdzić z jakiego okresu czasu lista bestsellerów zbiera dane? Rozumiem, że dla Moonlightera jest to w tym momencie czas od premiery 5 listopada 2018. Ale skoro na liście bestsellerów Moonlighter jest przed Mario Kart 8 Deluxe, a tej gry sprzedało się w USA do tej pory 2.4 mln sztuk, to dane sprzedażowe zapewne są z jakiegoś krótszego czasu niż czas od premiery danej gry. Uprzejma prośba o precyzję, ponieważ odpowiedź ma istotny wpływ na szacowanie przez inwestorów sprzedaży Monlightera na konsoli Nintendo Switch, szczególnie w kontekście postów jakie Digital Sun Games publikuje na Twiterze, a w których developer informuje o pozycji w tym rankingu (odnoszą się do wyższego miejsca Monlightera na liście niż inny hit - Dark Souls Remastered). Odnoszenie się do rankingu bestsellerów nie informując z jakiego okresu czasu dane sprzedażowe prezentuje ten ranking może wprowadzać w błąd. Chyba, że chcecie Państwo zakomunikować rynkowi sprzedaż Moonlighera na poziomie ponad 2,4 mln sztuk w samym USA.

Pozdrawiam,
Michał
Admin
Site Admin
Posty: 1101
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt lis 13, 2018 7:42 pm

Dzień dobry

Konsole Nintendo Switch to dla nas nowy rynek i przyznajemy się, że sami dopiero uczymy się obowiązujących na nim mechanizmów, w tym zasad dotyczących budowania rankingu bestsellerów. Mechanizmy te, co już zdążyliśmy ustalić, są zupełnie inne niż np. na Steam. Nintendo to bardzo hermetyczna platforma (nie chce dzielić się informacjami z deweloperami) co zapewne częściowo wynika z faktu, że Nintendo to japońska firma (różnice kulturowe, również biznesowe, są olbrzymie).
Z tego, co udało nam się "wydobyć" od Nintendo wiemy, że rankingi bestsellerów obejmują znacznie krótsze okresy niż cały cykl życia gry na tej platformie co wyklucza (niestety :) ), że sprzedaż "Moonlightera" na dzień dzisiejszy liczona jest w milionach sztuk. Wiemy też, że prezentowany na stronie e-sklepu Nintendo ranking budowany jest tylko na podstawie sprzedaży w USA. Dlaczego tylko na tym rynku? - Na to pytanie wciąż nie dostaliśmy odpowiedzi i liczymy się z tym, że możemy jej nigdy nie dostać.
Nasze twierdzenia, że jesteśmy wysoce zadowoleni ze sprzedaży "Moonlightera" budujemy jednak nie na podstawie pozycji w rankingu ale na podstawie danych sprzedażowych, do których, jako wydawca gry, mamy dostęp online. Obejmują jednak tylko sprzedaż cyfrową. Na dane dotyczące sprzedaży pudełkowej musimy poczekać do zamknięcia miesiąca, gdy spłyną do nas raporty sprzedażowe z kanału detalicznego.

Pozdrawiamy
Mike
Posty: 22
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

wt lis 13, 2018 8:04 pm

Dziękuję. W miarę nabywania wiedzy od Nintendo, będziemy wdzięczni za wszelkie informacje, które mogą być pomocne inwestorom, a które nie będą przedmiotem tajemnicy handlowej Nintendo.

Drugie pytanie dotyczy portu gry na Switcha. Treść umowy wydawniczej pomiędzy 11bit a Digital Sun nie jest publiczna. Czy może Pan potwierdzić czy są jeszcze jakieś rozliczenia spółki z Digital Sun, które obciążą spółkę wyłącznie kosztowo w związku z wydaniem Moonlightera na Switch czy też całość została już rozliczona przy okazji premiery na pozostałych platformach w drugim kwartale 2018? Pytanie sprowadza się do tego czy 11bit w związku z wydaniem Moonlightera na Switch ponosi w czwartym kwartale jakieś koszty inne niż wydania gry, które nie są bezpośrednio związane z przychodami ze sprzedaży gry w tym kwartale.
Rif
Posty: 209
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

śr lis 14, 2018 10:51 am

Czy posiadacie wiedzę dotyczącą platformy Switch, jak procentowo rozkłada się sprzedaż pomiędzy wersją cyfrową a pudełkową gier?
Admin
Site Admin
Posty: 1101
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr lis 14, 2018 11:35 am

Dzień dobry

Nintendo, jak już pisałem, jest bardzo hermetyczną, jeśli chodzi o chęć dzielenia się z rynkiem informacjami, firmą/platformą. Dlatego nie mamy żadnych informacji na temat, który Pana interesuje.
Zwrócę jednak uwagę, że znaczna część gier na Nintendo Switch jest dostępna tylko w wersji cyfrowej. Koszty wyprodukowania kartridża, fizycznej dystrybucji plus opłat licencyjnych dla Nintendo to minimum 5 USD od każdej kopii. Zatem w przypadku gier kosztujących mniej niż 5 USD, cały biznes (mam na myśli pudełkowe wydania) przestaje być opłacalny.

Pozdrawiamy.
aircanada15
Posty: 25
Rejestracja: ndz gru 07, 2014 7:20 pm

czw lis 15, 2018 11:55 am

Odnośnie pytania o udział kopii cyfrowych/fizycznych:
Z tego co mi wiadomo, to udział pudełek w całej puli jest tu trochę wyższy niż w przypadku Sony i Microsoft.
Powód: stosunkowo niska pamięć wewnętrzna konsoli.
Frey
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 18, 2014 1:12 am

czw lis 15, 2018 6:15 pm

Tu fajny artykuł na temat sprzedaży fizycznej/cyfrowej na switch:

Back in Nintendo’s earlier days, there was a genuine amount of excitement when it came to picking up one of their games in physical format. But lately, times have changed; and now game players are just as excited to get a release in digital format as they are on a cartridge.

https://comicbook.com/gaming/2018/05/02 ... -physical/
Frey
Posty: 28
Rejestracja: wt lis 18, 2014 1:12 am

pn lis 19, 2018 11:51 am

Dzień dobry,
Czy wyniki sprzedaży wersji cyfrowej Moonlightera (i TWOM) w e-shop nintendo będą uwzględnione już w wynikach za Q4?
Jaka jest marża Nintendo (jeśli chodzi o e-shop) - podobna do marży Steam (30%) czy inna?
Dziękuję.
ODPOWIEDZ