Moonlighter

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Kapucha
Posty: 2
Rejestracja: śr maja 30, 2018 11:59 am

śr maja 30, 2018 12:04 pm

Pytanie. Jaki 11 Bit Studios ma udział w zyskach ze sprzedaży gry Moonlighter? W mediach oficjalnie podano informację, że jest to nie więcej niż 50% ceny detalicznej. Czy możecie podzielić się tą informacją?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr maja 30, 2018 12:43 pm

Dzień dobry

To, jaki procent przychodów zatrzymuje dla siebie wydawca gry zależy od tego, w jakim momencie włączył się w produkcję tytułu i za co odpowiada. W skrajnym przypadku, gdy wydawca odpowiada jedynie za marketing i wsparcie sprzedaży, to może liczyć jedynie na 30 proc. z ceny detalicznej (pomniejszonej wcześniej o prowizję sprzedawcy, np. Steam). Jeśli jednak współfinansuje produkcję, odpowiada za tłumaczenia, promocję i marketing, testy, budowanie kanałów sprzedaży, itp., to jego marża może sięgnąć nawet 70 proc.

W przypadku "Moonlightera" deweloper samodzielnie finansował produkcję ze środków własnych i pozyskanych z Kickstartera. "Wkład" 11 bit studios S.A. to marketing i promocja (w tym prezentowanie gier na targach), testy, tłumaczenia i budowanie kanałów sprzedaży. To oznacza, że nasz udział w przychodach z "Moonlightera" nie przekracza 50 proc. Jest też większy niż 30 proc. :) . Dokładnej liczby nie możemy ujawniać.

Pozdrawiamy.
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

śr maja 30, 2018 2:29 pm

:roll: :roll: :roll:

Oooo .. taka odpowiedz mi pasuje

1/
czyli przyjmuje 40%

70 zł - 30%×70 = 49 zł × 40% = 16 zł

nie wiem tylko jak ujac rozliczenie VAT :?:

Było nie było konserwatywnie przyjmuje przychod spolki na poziomie 10 zl,


2/
przyjmując ze koszty spółki to 1 mln to sprzedać trzeba 100 tys kopii


3/
Gra plasowala się na pozycji 1-3 czyli przychód wykazywany w STEAM powinien wynieść nie mniej niż 300-400 tys usd, powiedzmy 350 tys.

350 000 / 20 (cena w USD) = 17 500 kopii

faktyczna liczba kopii jest znacznie większa (30-40 tys), ze względu na to, że na większości rynków cena jest niższa, ale dla celów finansowych trzeba przyjąć 17 500

4/
Biorąc pod uwagę, konsole to można przyjąć ze sprzedano 20 000 kopii (w cenie 20 usd)

Wniosek ...
Jeżeli utrzyma się dotychczasowy popyt to potrzeba ok 5 dni sprzedaży aby wyjść na zero


Jeżeli gdzieś bladze to proszę o korekte
Awatar użytkownika
lizotus
Posty: 75
Rejestracja: wt cze 20, 2017 12:46 pm

śr maja 30, 2018 4:49 pm

M6-SAAB-M6 pisze:
śr maja 30, 2018 2:29 pm
Jeżeli gdzieś bladze to proszę o korekte
Jak uwzględnisz konsole to wyjdzie 37,5k.
A tak poza tym zazwyczaj wydawca czerpie zyski z gry dopóki nie pokryje swoich kosztów, a dopiero gdy to nastąpi dzieli się z producentem w odpowiednich proporcjach. Myślę, że zwrot kosztów nastąpił po 24-36h sprzedaży.
aircanada15
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 07, 2014 7:20 pm

śr maja 30, 2018 7:24 pm

Czy Moonlighter nie jest dostępny na PS4 w Japonii ? To kwestia braku tłumaczenia ?
M6-SAAB-M6
Posty: 43
Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm

śr maja 30, 2018 7:35 pm

lizotus pisze:
śr maja 30, 2018 4:49 pm
M6-SAAB-M6 pisze:
śr maja 30, 2018 2:29 pm
Jeżeli gdzieś bladze to proszę o korekte
Jak uwzględnisz konsole to wyjdzie 37,5k.
A tak poza tym zazwyczaj wydawca czerpie zyski z gry dopóki nie pokryje swoich kosztów, a dopiero gdy to nastąpi dzieli się z producentem w odpowiednich proporcjach. Myślę, że zwrot kosztów nastąpił po 24-36h sprzedaży.
:roll: :roll: :roll:

Juz to kiedyś słyszałem, ale nie jestem pewien czy tak jest napewno
Ghost
Posty: 11
Rejestracja: ndz paź 11, 2015 9:46 pm

pt cze 01, 2018 6:10 am

Witam Panie Darku
Gratuluję Państwu jako wydawcy bardzo udanego debiutu gry Moonlighter i jednocześnie chciałbym zapytać czy Digital Sun bądź Państwo ogłoszą lub nie dane sprzedażowe w pierwszych dniach debiutu i czy ewentualnie gra w pierwszych dniach sprzedażowych sprzedała się w ilości, które pokrył koszty jej produkcji, bądź waszego wkładu w jej produkcję.
Proszę o przypomnienie jakie były koszty produkcji tej gry.
aircanada15
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 07, 2014 7:20 pm

pt cze 01, 2018 9:28 am

Ponawiam pytanie, czy Moonlighter nie będzie dostępny w sklepach cyfrowych Sony dla Japonii czy Korei południowej ? Przecież to doskonałe rynki docelowe ^^
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt cze 01, 2018 10:15 am

Dzień dobry

Wprowadzenie gry na rynek japoński (dla konsoli PS4) wymaga zdobycia stosownej certyfikacji od Sony. To zupełnie inna, daleko bardziej złożona i czasochłonna certyfikacji niż dla pozostałej części świata (rynków globalnych). Japońskie Sony w trudno zrozumiały dla innych sposób, bardzo "troszczy się" o lokalny rynek. Proces certyfikacji trwa od jakiegoś czasu ale nie jesteśmy w stanie zadeklarować, kiedy stosowne zezwolenie zostanie nam wydane. Mamy nadzieję, że stosunkowo szybko.

Pozdrawiamy
aircanada15
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 07, 2014 7:20 pm

pt cze 01, 2018 12:11 pm

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :)
ODPOWIEDZ