Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
baks
Posty: 198
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

wt gru 18, 2018 3:21 pm

faraquet pisze:
wt gru 18, 2018 1:21 pm
baks pisze:
wt gru 18, 2018 12:40 am
o te kilkaset tyś zysków z tym roku czy w następnym ?
Tutaj w ogóle nie chodzi o pieniądze (kilkaset tyś, czy mln nie ma dla mnie znaczenia). Tutaj chodzi o zaufanie i słowność. W tej chwili jestem współwłaścicielem spółki, której zarządowi nie ufam jeśli chodzi o oficjalne wypowiedzi - co sprawia, że czuje się nie komfortowo.

No najgorsze jest to, że nie pierwszy raz. Przerażające jest to, że jest tak ZA KAŻDYM razem

A ja widzę że tutaj nie ma żadnego zarządzania procesami, żadnego zarządzania projektami, jest za to praca w chaosie. Dlatego mamy ciągłe przesunięcia harmonogramów i zwalanie na specyfikę branży gier.

Tak to niestety trochę z zewnątrz widać jeśli chodzi akurat o strefę zarządzania projektami i komunikację.

Pozdrawiam
Mocne słowa ale jak posiadacz akcji masz do tego prawo - co więcej w pewnej części się z Tobą zgadzam.
Tylko ja w przeciwieństwie do Ciebie świadomie posiadam te akcje od ponad 8 lat.
Świadomie je kupiłem licząc się z ryzykiem w tej branży. Właśnie chodzi o tą specyfikę branży. Tutaj znaczące przychody i zyski pojawiają się co jakiś czas. Za zmianami w dynamice przychodów idą silne zmiany wykresu kursu.
Jesteś wkurzony na spółkę dobrze to rozumiem tylko to nie ich wina, że liczyłeś na dalszy wzrost kursu a jest inaczej.
Chyba każdy posiadacz akcji liczył na wyższy poziom kursu ale na kurs ma wpływ nie tylko spółka - Inwestując na Giełdzie trzeba mieć tą świadomość, że nie zarabia się ciągle o czasem na zyski trzeba poczekać.
A narzekając na spółkę pokaż może spółkę lepszą od 11bit zarówno pod względem jakości i profesjonalizmu a nie tylko produkowaniu obietnic przyszłych niemal pewnych zysków - a brak sukcesów jest winą wszystkich poza Zarządem (jak to miało miejsce przy okazji Agony - to chyba jeden z bardziej spektakularnych przykładów, że niektóre Zarządy przyznają się tylko do sukcesów.
Dobrze, że rózne spółki mają różne modele jak 11bit, PLW, CDP. Trudno ocenić który model okaże się lepszy w ciągu najbliższych kilku lat.
Ważne, że wszyscy robią postępy i się rozwijają.
Czy chcesz czy nie to jest specyficzna branża nowoczesnych technologii w przeciwieństwie do branży produkcyjnej, bankowej czy energetycznej. Inwestując trzeba mieć świadomość plusów i minusów spółek z portfela.
To nie jest montaż telewizorów i często dopiero po złożeniu w całość widać co jest do poprawienia.
Dedykuję Ci jak to wyglądało przy W3 z CDP.
Sam Prezes komunikował,.... że po złożeniu w całość modułów okazało się, że gra jest większa niż zakładano .... mając tego świadomość i tego co trzeba poprawić przesuwano 2 razy po 3 miesiące ogłoszony już oficjalnie termin premiery.
Spółka 11bit idzie inną drogą - wolą nie komunikować zbyt wcześnie terminów aby nie tworzyć sztucznych presji na terminy.
Z tego co wiadomo Zarząd chce aby praca w spółce była w miarę mniej stresowa co w tej branży jest raczej nieuniknione. To jak godzenie wody z ogniem ale stąd pewnie wynika bardzo późne komunikowanie terminów i zmian.

Jak mieliśmy okazję przekonać się w ostatnich kilku latach ważniejsze od terminów jest jakość produkcji. Niektóre spółki się o tym dość boleśnie przekonały.
Oczywiście polityka komunikowania jest dość słaba i powinna być lepsza ale samo wściekania się nic nie da. Do polityki komunikacji można było przywyknąć przez lata i tak jest nieco lepiej.
Jeśli chcesz dopasować działania spółki do własnych oczekiwań musisz zebrać więcej akcji (a przecena jest okazją) i wejść do Zarządu .. wtedy możesz zmienić politykę informowania i uporządkować "ten chaos" dla dobra swojego i naszego .. :)
Życzę sukcesów i trzymam kciuki ... 8-)
Ja niestety nie mam tylu akcji aby mieć wpływ na zarządzanie spółką więc przywykłem do tego co mamy .. :lol: ale ja tu jestem świadomie spodziewając się dalszego w miarę szybkiego rozwoju. To nie KGHM czy Tauron ... ;)
baks
Posty: 198
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr gru 19, 2018 3:50 pm

Fajna niespodzianka od spółki dla graczy na nadchodzące Święta
Dziękujemy ... :D
-bART-
Posty: 34
Rejestracja: sob lip 14, 2018 6:20 pm

pt gru 21, 2018 8:36 am

Witam proszę o uzasadnienie wysokości przeceny na Wniter Sale. Czy wg was sprzedaż FP jest na tak satysfakcjonujący poziomie by nie trzeba było dorzuca jeszcze kilka procent więcej, niż na poprzednich wyprzedażach? Dziwilem się, że dodając endless mode dajecie najwyższą przecen na tamten czas teraz się dziwię, że pomimo, iż - 33% widzieliśmy już dwa razy, to na koniec roku i największa wyprzedaż ponawiacie taktykę. Rozumiem, że daliście chrismats patch ale chyba nie loczyliacie, że zrobi takie poruszenie co endless mode.
baks
Posty: 198
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pt gru 21, 2018 11:52 am

Ja myślę, że strategia jest słuszna. Zobacz podobne gry BRITANNIA -33% , Batletech -40% pomimo, że słabo się sprzedały nie schodzą mocniej z cen. They are Bilion z grudnia 2017 ma tylko -20%.
Nie ma co patrzeć na FR5 z marca -60% bo ta gra ma krótszy cykl życia i nie jest intensywnie rozbudowywana jak FP.
50% będzie tu chyba nie wcześniej niż za rok.
Admin
Site Admin
Posty: 1128
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt gru 21, 2018 5:10 pm

Dzień dobry

Temat zarządzanie ceną sprzedaży "Frostpunka" czy wcześniej "TWoM" wraca jak bumerang. :) To dobrze bo oznacza, że Spółką interesują się wciąż nowi inwestorzy, którzy szukają dodatkowej wiedzy a do zakupu i trzymania akcji w portfelu podchodzą w racjonalny sposób.

Strategia 11 bit studios S.A. zakłada maksymalną monetyzację gier w całym cyklu ich życia. Właściwe zarządzanie ceną gry to bardzo cenna umiejętność, za którą nasza Spółka zbiera liczne pochwały. Oczywiście, gdyby zależało nam na szybkim wyciśnięciu dużych przychodów z "Frostpunka" to już przy okazji bieżącej wyprzedaży moglibyśmy zredukować cenę np. o 50 proc. Tylko po co? Odbiłoby się to negatywnie na sprzedaży w całym cyklu życia gry, który, jak zakładamy, będzie trwał 3-4 lata. Budujemy firmę na lata i na wiele lat do przodu planujemy przepływy gotówkowe. Krótkoterminowe fajerwerki wynikowe nie leżą w naszej strategii.

Pozdrawiamy
Sisay
Posty: 8
Rejestracja: pt cze 01, 2018 3:04 pm

pt gru 21, 2018 5:24 pm

A jak wyglada sprawa certyfikacji na konsole ?
Admin
Site Admin
Posty: 1128
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt gru 21, 2018 5:54 pm

Dzień dobry

"Frostpunk" nie trafił jeszcze do certyfikacji na konsole Sony i Microsoft.

Pozdrawiamy.
Mike
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

sob gru 22, 2018 11:38 pm

Panie Darku, bardzo ważne pytanie - czy Frostpunk w wersji na konsole dostanie w momencie ukazania się wsparcie dla klawiatury i myszy? Wciąż mała ilość tytułów ma takie wsparcie na PS4 i XBOX, a osobiście nie wyobrażam sobie gry we Frosta za pomocą pada. Mam nadzieję, że pracujecie nad wsparciem dla klawiatury i myszki, a sterowanie padem to tylko opcja, dla tych którzy nie zdecydują się podpiąć dodatkowych peryferiów do konsoli. Pomijając sam fakt lepszego sterowania klawiaturą i myszą, fajnie byłoby się wyróżnić takim exclusivem na konsolach.

Pozdrawiam,
Mike
Mike
Posty: 34
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

sob gru 22, 2018 11:50 pm

Może od razu podpowiem, że inspiracją dla pytania był poniższy artykuł o wsparciu dla klawiatury i myszki planowanych dla Moonlightera i Children of Morta dla Xboxa. Mam nadzieję, że to dobry prognostyk przed premierą Frosta.

https://www.techadvisor.co.uk/how-to/ga ... e-3683145/
Mike pisze:
sob gru 22, 2018 11:38 pm
Panie Darku, bardzo ważne pytanie - czy Frostpunk w wersji na konsole dostanie w momencie ukazania się wsparcie dla klawiatury i myszy? Wciąż mała ilość tytułów ma takie wsparcie na PS4 i XBOX, a osobiście nie wyobrażam sobie gry we Frosta za pomocą pada. Mam nadzieję, że pracujecie nad wsparciem dla klawiatury i myszki, a sterowanie padem to tylko opcja, dla tych którzy nie zdecydują się podpiąć dodatkowych peryferiów do konsoli. Pomijając sam fakt lepszego sterowania klawiaturą i myszą, fajnie byłoby się wyróżnić takim exclusivem na konsolach.

Pozdrawiam,
Mike
sledzik
Posty: 8
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

wt sty 01, 2019 4:11 pm

Związku z nowym rokiem a także nowymi perspektywami które trzeba ocenić jako inwestor życzę wszystkich forumowiczom Szczęśliwego Nowego Roku i ogromnych zysków na 11 bit studios.

To jak sie już pocieszyliśmy to trochę liczb

Przychody w tym roku to :

Frostpunk PS4 i Xbox
Children of Mortha
Przychody z wersji switch (Twom , Moonlighter)
Frostpunk PC
This War of mine z dodatkami i wersji na konsole
Frostpunk dwa dodatki( nie sądzę że wyjdą dwa no ale )

Frostpunk na Ps4 i Xbox one może się sprzedać w kilkuset tysiącach sztuk tak samo jak This War of Mine (artykuł Graczpospolita 12.04.2017) -myślę że mówimy o kwestii 300-700 tyś. Zakładając dochód ze sztuki na poziomie 45 zł daje nam to 13,5 mln do 31 mln zł
Sprawdzając wyniki finansowe 11 bit studios 4 kwartał 2015 a 1 kwartał 2016 ( 29 stycznia została wydana wersja na xbox i ps4 ) różnica zysku to 1,5 mln zł i stanowiło to 50 % zysku
Patrząc po This War of Mine to na ok 3 mln sprzedanych egzemplarzy, kilkaset tysięcy stanowiły konsole (moje przewidywania 500 do 700 tyś) czyli ok 1/3 lub 1/4 łącznie sprzedanych kopii (jeżeli było 2,3 mln na pc to od tej sumy to obliczamy) i to może posłużyć za przelicznik dla frostpunka

Ilość sprzedanych kopii waha się teraz od 1 mln do 1,5 mln kopii. Zakładając przelicznik 1/5 daje nam to 200-300 tyś kopii czyli 9-13,5 mln zł
Zakładając mega optymistyczną wersje na podstawie tych danych czyli 1/3 mamy 500 tyś i 22 mln dochodu

Co Children of Mortha to tu jest niewiadoma dla mnie bo nie mamy jeszcze danych jak finansowo radzi sobie Moonlighter na Switch a przecież ta gierka jest wręcz idealna pod konsole. Natomiast jeżeli chodzi o Pc mogę przypuszczać zysku 3-7 mln zł

Frostpunk pc 3 kwartał zgodnie z informacjami podanymi na stronie 11 bit dał zysku około 4,9 mln zł co jest łącznym zyskiem Frostpunk ,twom i dodatków z nim związanych. Sądzę że z kwartału na kwartał dynamik sprzedaży będzie spadać na 4 mln w pierwszym kwartale i 3,5 mln w następnych
Zakładając ten obraz daje to 4+3,5*3=14,5 mln zł w optymistycznym scenariusz a bardziej prawdopodobny to według mnie 10-11 mln dochodu.

Frostpunk dodatki

Według danych z portalu Graczpospolita 11 bit studios przekazało 0,5 mln $ z sprzedaży dodatków This War of Mine. Wiemy również że z pecetowej wersji która kosztowała 8,99 euro 1 euro było przekazywane na cele charytatywne a jest to ok 12 % z przychodów.

Proste działanie

12 % - 500 tyś
100%-x

500*100/12=4166 tyś czyli dodatki do twom dały 4,166 mln zł

Przypomnę że zyski z pierwszym kwartale TWOM sprzedaży twom to 11 mln a za cały rok to ok 25 zl co daje nam to ok od 20 % do 30 % z zysku.

Pierwszy kwartał sprzedaży to 30 mln zł zysku. Daje to ok 6 do 10 mln zł zysku

Łącznie 13,5 mln konsole + Children of Mortha 3 mln + 6 mln dodatki + 10 mln sprzedaż wszystkich tytułów.

Daje to 32,5 mln zł zysku

Prosze nie brać moich opisów jak prognozy ,tylko luźną dywagacje na temat przyszłych zysków 11 bit. Trzeba pamiętać że wzrosną znacznie koszty spółki ze względu na rozbudowę zespołów. Zagrożeniem dla mnie jest wydanie dodatków do Frostpunka bo zamiast dwóch sądzę że zobaczymy tylko 1 co może znacząco wpłynąć na przychody spółki. Frostpunk na Ps4 i Xboxa oraz Children of Mortha jest nie zagrożony choć kolejne przesunięcia są już standardem w gamedevelopment.

Przepraszam za mieszanie dochodu z zyskiem ale trochę to takie wróżenie z fusów bo raz mamy twarde danych jaki był zysk a dwa możemy tylko mówić w niektórych kwestiach o dochodach lub przychodach.
ODPOWIEDZ