Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1106
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn wrz 03, 2018 6:35 pm

Dzień dobry

Prace nad konsolową wersją "Frostpunka" trwają.
Data premiery zostanie podana do publicznej wiadomości dopiero wtedy, gdy będziemy jej pewni na 100 proc., czyli że produkt przejdzie wcześniej stosowne certyfikacje. Data premiery musi też być optymalna z komercyjnego punktu widzenia.

Pozdrawiamy
armaz
Posty: 8
Rejestracja: pn lip 02, 2018 8:53 pm

pn wrz 03, 2018 6:43 pm

Sadze ze bardziej od konsolowej wersji jest oczekiwana wersja na Apple MacOS.
Proszę o odpowiedz kiedy pojawi się wersja na Mac'a?
Po podaniu informacji z dzisiejszej konferencji wynika ze Ameryka północna to dopiero trzeci rynek dla Frostpunk'a. Jest to w przeciwieństwie do TWOM gdzie Stany były największym rynkiem.

Czy brak wersji na MacOS nie powoduje tego efektu? Czy to przypadkiem nie była utrata dużego rynku w czasie najlepszej sprzedaży gry?

Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1106
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn wrz 03, 2018 6:50 pm

Dzień dobry

Fakt, że Stany Zjednoczone nie są dla "Frostpunka" głównym rynkiem nie wynika bynajmniej z braku wersji naszej gry na sprzęt Mac ale z ogólnych zmian w branży growej, w której Chiny wyrastają na lidera nie tylko w segmencie gier mobilnych. Gracze używający komputerów Apple stanowią niewielką część graczy korzystających z PC-tów. Strategia 11 bit studios S.A. zakłada monetyzowanie tytułów na wszelkich polach (platformach, rynkach geograficznych, itp.). Dlatego "Frostpunk" na komputery Mac trafi do sprzedaży i, uspokajając, nie będzie to zbyt odległa data.

Pozdrawiamy.
Steve21
Posty: 1
Rejestracja: wt wrz 04, 2018 8:36 am

wt wrz 04, 2018 9:01 am

Szanowni Państwo,

Podczas ostatniego Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy (z dnia 24 maja 2018r), grupa akcjonariuszy mniejszościowych skupionych wokół forum Stockwatch.pl zadała pytanie o możliwość jednorazowego upublicznienia informacji o wolumenie dotychczasowej sprzedaży FrostPunka. Pytanie to było wówczas motywowane zamieszaniem w prognozach sprzedaży po zamknięciu SteamSpy. Zarząd nie odniósł się wówczas jednoznacznie do tej kwestii obiecując, że takie rozwiązanie rozważy w najbliższej przyszłości.


W związku z anomalną zmiennością kursu akcji spółki w ostatnich dniach zwracam się jako akcjonariusz mniejszościowy z wnioskiem o ujawnienie istotnego progu sprzedażowego gry FrostPunk celem uniknięcia spekulacji.

Pozdrawiam,
Steve21
Oxygen21
Posty: 1
Rejestracja: wt wrz 04, 2018 9:12 am

wt wrz 04, 2018 10:33 am

Witam,

Popieram wniosek o ujawnienie ilości sprzedanych kopii Frostpunk.
topfacet
Posty: 133
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

wt wrz 04, 2018 1:38 pm

Ja także popieram taki wniosek, lub publiczną informację, gdy przebijemy 1 MLN sprzedanych kopii.
Rif
Posty: 213
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

wt wrz 04, 2018 5:34 pm

Czy milion kopii już został za nami?
Admin
Site Admin
Posty: 1106
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr wrz 05, 2018 10:13 am

Dzień dobry

Powtórzymy po raz kolejny.

11 bit studios S.A. nie będzie publikować informacji na temat wolumenów sprzedaży swoich tytułów. Tego typu informacje nie powinny mieć większego znaczenia dla postrzegania Spółki bo w branży growej, tzw. "robienie" wolumenów jest banalnie proste. Na rynku działa szereg platform sprzedażowych, które bardzo chętnie kupują "paczki" gier od producentów z dużym dyskontem by następnie, znacznie taniej niż w wiodących sklepach, np. Steam, sprzedawać je klientom. W każdej chwili możemy sprzedać w ten sposób kilkaset tysięcy dodatkowych kopii "Frostpunka" inkasując za to jednak daleko mniejsze, niż przy "klasycznej" sprzedaży pieniądze. Wolumen sprzedaży "Frostpunka" skoczy wówczas dramatycznie. Tylko co z przychodami? Jak wyglądałaby wówczas monetyzacja "Frostpunka" w długim terminie? Czy ważniejsze są przychody pojedynczego kwartału czy też w całym cyklu życia gry?

Pozdrawiamy.
Rif
Posty: 213
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

śr wrz 05, 2018 3:42 pm

Admin pisze:
pn wrz 03, 2018 6:35 pm
Dzień dobry

Prace nad konsolową wersją "Frostpunka" trwają.
Data premiery zostanie podana do publicznej wiadomości dopiero wtedy, gdy będziemy jej pewni na 100 proc., czyli że produkt przejdzie wcześniej stosowne certyfikacje. Data premiery musi też być optymalna z komercyjnego punktu widzenia.

Pozdrawiamy

Skoro prace trwają, proces certyfikacji będzie miał dopiero miejsce, a to pewnie około dwóch miesięcy zajmie, następnie tłoczenie płyt/pudełek, to tak Q1 2019 najszybszy termin?
Admin
Site Admin
Posty: 1106
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr wrz 05, 2018 4:18 pm

Dzień dobry

Prace nad przeniesieniem "Frostpunka" na konsole Xbox One i PS4 są daleko zaawansowane. Do rozwiązania pozostały nam jeszcze kwestie związane ze sterowaniem grą z poziomu pada. Zależy nam bardzo, żeby gracze konsolowi czerpali jak najwięcej przyjemności z "Frostpunka" i żeby nasza gra była dla nich bardzo przyjazna w użytkowaniu.
Zawsze podkreślaliśmy, że jakość naszych gier jest dla nas absolutnym priorytetem dlatego konsolowy "Frostpunka" trafi do sprzedaży dopiero, gdy to będzie kompletny, gotowy produkt, który zaraz po premierze nie będzie wymagał patchy, łatek, itp. Mimo, że od powstania firmy zawsze priorytetem była dla nas sprzedaż cyfrowa to w przypadku konsolowego "Frostpunka" nie zamierzamy "odpuszczać" też sprzedaży pudełkowej. Jej dobre przygotowanie (pudełka, solidni dystrybutorzy, itp.) też wymaga kilku tygodni. Prace z tym związane trwają już od jakiegoś czasu ale nie będziemy ukrywać, że terminy, zakładając że chcemy zdążyć z premierą w tym roku, stają się napięte.
Podsumowując. Zależy nam, żeby premiera konsolowego "Frostpunka" miała miejsce jak najszybciej (w tym roku) ale poważnie liczymy się z tym, że ten produkt trafi do sprzedaży w pierwszych miesiącach 2019 roku co bynajmniej nie oznacza, że jego potencjał komercyjny będzie przez to mniejszy.

Pozdrawiamy
ODPOWIEDZ