Kontynuujac rozwazania, przejdzmy do szacunkow wplywow i zyskow
Przychody ze sprzedazy
Komunikat społki - 250 tys wystarcza do pokrycia kosztów produkcji, marketingu (ponad 10 milionów) oraz daja istotna nadwyzke
Wniosek :
1/
Przychody musiały przekroczyc, nie tylko 10 mlionów, ale zapewne 11 i 12 milionów
2/
12 milionow wydaje sie sensowną a zarazem konserwatywną wartościa
3/
Sredni przychod z tytułu sprzedazy 1 kopii wynosi około 48 zł
przy czym jest to podejscie konserwatywne - jezeli przychod wyniosl 15 milionow to sredni przychod z kopii wynioslby okolo 60 zl
Nalezy pamietać ze
a/
cena waha się od 33 zł w Rosji do 127 zł w sterfie euro
b/
w maju zniknie rabat dla posiadaczy TWOM
c/
w kolejnych miesiacach spolka moze wprowadzic okresowe przeceny
Przyjmując konserwatywne podejscie, że spółka zarobi srednio na czysto na jednej kopii 35-40 zł
oraz
przyjmujac optymistyczne założenie, ze obecny trend ogromnego zainteresowania FP zostanie utrzymany, a spolka sprzeda ok. 2 milionów kopii w tym roku
to mamy
ok. 70-80 mln zysku w 2018 roku
a jak bedzie to sie przekonamy - kazdy sam musi podejmowac decyzje, kierujac sie wlasnym doswiadczeniem i zdrowym rozsadkiem a nie sluchac:
- naganiaczy na wzrosty lub spadki
- wszelkiej masci analitykow ze StockWatcha, Parkietu czy Bankiera,
- wszelkiej masci analitykow z biur maklerskich, ktorzy dostrzegli 11B w ... 2015, 2016, czy 2017 roku
wszyscy oni razem "guzik wiedza" i "guzik sie na tym znaja"
spolka ma mnostwo plusow, ale tez wiele wad i kazdy musi sam sie zastanowic co ma robic
- ja nie mam zaufania do zarzadzajacych w zakresie polityki informacyjnej (przypomne tylko, ze FP mial wyjsc w ... 2015, zarzadzajacy puscili publiczne info, o tym ze beda kupowac akcje, po czym ... sprzedali, GR mial byc rozwijany i osiagnac rentownosc, a klika tygodni pozniej ... sprzedaja)
ale
- wierze, ze potrafia robic swietne gry
ot i tyle
Frostpunk
Witam,
Czemu produkt nie jest juz dostepny w EMPIKU ?
http://www.empik.com/multimedia,34,s?q= ... =basicForm
Prosze o odpowiedz
Z gory dziekuje
Czemu produkt nie jest juz dostepny w EMPIKU ?
http://www.empik.com/multimedia,34,s?q= ... =basicForm
Prosze o odpowiedz
Z gory dziekuje
-
- Posty: 36
- Rejestracja: ndz gru 07, 2014 7:20 pm
A czemu jesteś zdziwiony, przecież nakład edycji pudełkowej jest ograniczony.
Widać niektórzy się wcześnie obudzili ...
gra była dostępna w preorderach kilka tygodni przed premierą .... wtedy był czas na zamawianie i zakupy.
Spółka informowała, że będzie ich mało i dodruku nie będzie.
Ja sam zwlekałem dość długo i nawet jak zamówiłem prawie 2 tyg przed premierą bałem się, że w każdej chwili mogę dostać info o wyczerpanym nakładzie.
Wiele sklepów przyjmowało zamówienia ale dla części zamówień mogło braknąć nawet tych przedpremierowych.
Tak samo było z edycją z Beat Copa czy inne.
Spółka zawsze mówiła, że pudełka są kilka razy mniej opłacalne dla nich i będzie ich mało.
Teraz pozostaje tylko liczyć, że .... komuś się znudzi .... i odkupić lub kupić droższą wersję elektroniczną.
Wersja Wiktoriańska nie dość, że była tańsza w zakupie to miała dodatki. Dla kolekcjonera w sam raz. Piękny gadżet (puchar) trofeum ... za osiągi inwestycyjne ... Szkoda, że nie "przeszła" sugestia stworzenia wersji DeLux z dodatkowymi gadżetami jak ... koszulki i mini "akcesoria" do wspinaczki ... sam bym dopłacił za taki "ekstra" ekwipunek do powieszenia na ścianie ...
Jak ktoś nie chciał to nie kupił ....
Może przy okazji płatnego DLC będzie jakaś limitowana edycja - może jakieś szklanki na "mrożone" piwo marki Frostpunk ....
Zajawka na stronie o tworzeniu własnego PIWA jest bardzo fajna i ciekawa .... może nie wprost piwo ale można spróbować wypuścić serię gadżetów. Najpierw seria próbna bardzo mała - jeśli "chwyci" to można nieco zwiększyć.
Biorąc pod uwagę długość czasu jaki może być eksplorowana ta marka gadżety mogą być dodatkowym magnesem do zebrania całej kolekcji - serii gier i gadżetów dodawanych do limitowanych edycji DLC ...
gra była dostępna w preorderach kilka tygodni przed premierą .... wtedy był czas na zamawianie i zakupy.
Spółka informowała, że będzie ich mało i dodruku nie będzie.
Ja sam zwlekałem dość długo i nawet jak zamówiłem prawie 2 tyg przed premierą bałem się, że w każdej chwili mogę dostać info o wyczerpanym nakładzie.
Wiele sklepów przyjmowało zamówienia ale dla części zamówień mogło braknąć nawet tych przedpremierowych.
Tak samo było z edycją z Beat Copa czy inne.
Spółka zawsze mówiła, że pudełka są kilka razy mniej opłacalne dla nich i będzie ich mało.
Teraz pozostaje tylko liczyć, że .... komuś się znudzi .... i odkupić lub kupić droższą wersję elektroniczną.
Wersja Wiktoriańska nie dość, że była tańsza w zakupie to miała dodatki. Dla kolekcjonera w sam raz. Piękny gadżet (puchar) trofeum ... za osiągi inwestycyjne ... Szkoda, że nie "przeszła" sugestia stworzenia wersji DeLux z dodatkowymi gadżetami jak ... koszulki i mini "akcesoria" do wspinaczki ... sam bym dopłacił za taki "ekstra" ekwipunek do powieszenia na ścianie ...
Jak ktoś nie chciał to nie kupił ....
Może przy okazji płatnego DLC będzie jakaś limitowana edycja - może jakieś szklanki na "mrożone" piwo marki Frostpunk ....
Zajawka na stronie o tworzeniu własnego PIWA jest bardzo fajna i ciekawa .... może nie wprost piwo ale można spróbować wypuścić serię gadżetów. Najpierw seria próbna bardzo mała - jeśli "chwyci" to można nieco zwiększyć.
Biorąc pod uwagę długość czasu jaki może być eksplorowana ta marka gadżety mogą być dodatkowym magnesem do zebrania całej kolekcji - serii gier i gadżetów dodawanych do limitowanych edycji DLC ...
-
- Posty: 43
- Rejestracja: pn kwie 30, 2018 8:49 pm
1/
Szacunek aktualnej wielkosci sprzedazy (2 maja - 2,30 rano)
szacunek oparty na czasie gry - w pierwszym miesiacu wydaje sie to byc najlepszym szacunkiem
http://steamcharts.com/top
mamy
3 274 852 godzin / 7,5 (mediana ze SteamSpy - wydaje sie wiarygodna, byc moze nawet nieco zawyzona) = 436 647 kopii plus inne kanaly (wezmy 30 tys. bez pudelek - pudelka maja klucz do steam) to jest ok 466 tys
szacunek oparty na liczbie komentarzy i przeliczniku komentarzy
konserwatywny 60 = 7236*60 = 434 160 kopii plus inne kanaly to jest ok 464 tys
liberalny 70 = 7236*70 = 506 520 kopii plus inne kanaly to jest ok 536 tys
jak widac szacunek oparty na podstawie liczby godzin gry oraz na przeliczniku 60 daja prawie identyczny wynik
zdrowy rozsadek nakazuje przyjecie konserwatywnego podejscia, co do wielkosci sprzedanych kopii czyli przyjmujemy ok. 460 tys sprzedanych kopii w 1 tydzien
lepiej byc mile zaskoczonym niz rozczarowanym,
2/
Przyjmujac sredni wplyw do kasy spolki na poziomie 48 zl
Zgodnie z komunikatem społki 250 tys sprzedanych kopii wystarczylo do pokrycia kosztów produkcji, marketingu (ponad 10 milionów) oraz daly istotna nadwyzke, czyli przychody musiały przekroczyc, nie tylko 10 mlionów, ale zapewne 11 i 12 milionów. 12 milionow wydaje sie sensowną a zarazem konserwatywną wartościa. Sredni przychod z tytułu sprzedazy 1 kopii wynosi zatem około 48 zł (12 mln zl / 250 tys kopii), przy czym jest to podejscie konserwatywne
a zatem mamy
460 000 * 48 = 22,1 mln zł przychodu
od tego odejmujemy 3 mln kosztów FP (zgodnie z informacjami ze spolki koszt produkcji FP to ok 8 mln zl jest amortyzowany przez 3 lata; reszte kosztow stanowil marketing a koszty te byly rozliczane na biezaco)
mamy zatem
22,1 - 3 = 19,1 mln zl zysk brutto - 19% CIT = 15,5 mln zł zysku netto po 1 tygodniu sprzedazy
3/
Jezeli utrzyma sie obecne zainteresowanie gra i do konca roku spolka sprzeda 2 mln kopii, a zysk netto na 1 kopii wyniesie ok. 35-40 zl to mamy ok. 70-80 mln zysku w 2018
Na ile to realne zobaczymy 24 maja, tj. ile wowczas bedzie
- godzin gry spedzonych na FP
- komentarzy
i gdzie bedzie FP na liscie bestselerow steam (reszta kanalow bez wiekszego znaczenia)
Do tego jeszcze mamy trzy czynniki napedzajace sprzedaz
- FP dla Apple
- konsole
- letnia i zimowa wyprzedaz z olbrzymimi wolumenami
Prosze mnie poprawic, jezeli gdzies sie pomylilem lub cos przeoczylem
Szacunek aktualnej wielkosci sprzedazy (2 maja - 2,30 rano)
szacunek oparty na czasie gry - w pierwszym miesiacu wydaje sie to byc najlepszym szacunkiem
http://steamcharts.com/top
mamy
3 274 852 godzin / 7,5 (mediana ze SteamSpy - wydaje sie wiarygodna, byc moze nawet nieco zawyzona) = 436 647 kopii plus inne kanaly (wezmy 30 tys. bez pudelek - pudelka maja klucz do steam) to jest ok 466 tys
szacunek oparty na liczbie komentarzy i przeliczniku komentarzy
konserwatywny 60 = 7236*60 = 434 160 kopii plus inne kanaly to jest ok 464 tys
liberalny 70 = 7236*70 = 506 520 kopii plus inne kanaly to jest ok 536 tys
jak widac szacunek oparty na podstawie liczby godzin gry oraz na przeliczniku 60 daja prawie identyczny wynik
zdrowy rozsadek nakazuje przyjecie konserwatywnego podejscia, co do wielkosci sprzedanych kopii czyli przyjmujemy ok. 460 tys sprzedanych kopii w 1 tydzien
lepiej byc mile zaskoczonym niz rozczarowanym,
2/
Przyjmujac sredni wplyw do kasy spolki na poziomie 48 zl
Zgodnie z komunikatem społki 250 tys sprzedanych kopii wystarczylo do pokrycia kosztów produkcji, marketingu (ponad 10 milionów) oraz daly istotna nadwyzke, czyli przychody musiały przekroczyc, nie tylko 10 mlionów, ale zapewne 11 i 12 milionów. 12 milionow wydaje sie sensowną a zarazem konserwatywną wartościa. Sredni przychod z tytułu sprzedazy 1 kopii wynosi zatem około 48 zł (12 mln zl / 250 tys kopii), przy czym jest to podejscie konserwatywne
a zatem mamy
460 000 * 48 = 22,1 mln zł przychodu
od tego odejmujemy 3 mln kosztów FP (zgodnie z informacjami ze spolki koszt produkcji FP to ok 8 mln zl jest amortyzowany przez 3 lata; reszte kosztow stanowil marketing a koszty te byly rozliczane na biezaco)
mamy zatem
22,1 - 3 = 19,1 mln zl zysk brutto - 19% CIT = 15,5 mln zł zysku netto po 1 tygodniu sprzedazy
3/
Jezeli utrzyma sie obecne zainteresowanie gra i do konca roku spolka sprzeda 2 mln kopii, a zysk netto na 1 kopii wyniesie ok. 35-40 zl to mamy ok. 70-80 mln zysku w 2018
Na ile to realne zobaczymy 24 maja, tj. ile wowczas bedzie
- godzin gry spedzonych na FP
- komentarzy
i gdzie bedzie FP na liscie bestselerow steam (reszta kanalow bez wiekszego znaczenia)
Do tego jeszcze mamy trzy czynniki napedzajace sprzedaz
- FP dla Apple
- konsole
- letnia i zimowa wyprzedaz z olbrzymimi wolumenami
Prosze mnie poprawic, jezeli gdzies sie pomylilem lub cos przeoczylem
-
- Posty: 108
- Rejestracja: wt gru 09, 2014 8:29 pm
Panie Darku
Czy posiadacz eTWOM którzy nie zdążyli kupić Frostpunk mogą liczyć na kolejną akcje - 10%,od ceny FP ponownie?? To mój przypadek
Czy posiadacz eTWOM którzy nie zdążyli kupić Frostpunk mogą liczyć na kolejną akcje - 10%,od ceny FP ponownie?? To mój przypadek
-
- Posty: 108
- Rejestracja: wt gru 09, 2014 8:29 pm
To byłby fajny upominek dla fanów twoma i 11bit
Dzień dobry
Z oczywistych względów nie możemy z wyprzedzeniem ujawniać, jak będziemy zarządzać ceną "Frostpunka" oraz prezentować harmonogramu promocji bo kto wówczas kupowałby naszą grę w cenie podstawowej? .
Zwrócę jednak uwagę, że nasze portfolio gier, zarówno własnych jak i z wydawnictwa, stopniowo rośnie. To otwiera nam przestrzeń do ciekawych akcji promocyjnych, cross-sellingu, przygotowywania bundli (paczek gier), itp.
Pozdrawiamy.
Z oczywistych względów nie możemy z wyprzedzeniem ujawniać, jak będziemy zarządzać ceną "Frostpunka" oraz prezentować harmonogramu promocji bo kto wówczas kupowałby naszą grę w cenie podstawowej? .
Zwrócę jednak uwagę, że nasze portfolio gier, zarówno własnych jak i z wydawnictwa, stopniowo rośnie. To otwiera nam przestrzeń do ciekawych akcji promocyjnych, cross-sellingu, przygotowywania bundli (paczek gier), itp.
Pozdrawiamy.