Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Rif
Posty: 291
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pn mar 19, 2018 2:27 pm

To może korzystając z okazji dorzucę się do tematu chińskiego.
Czy sposób w jaki podchodzicie do pokazania tematyki trudnej jak np. despotyzm, nie będzie zbyt niepoprawne politycznie dla chińskiego rynku?

Pozdrawiam!
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn mar 19, 2018 6:10 pm

Dzień dobry

Staramy się, wspólnie z chińskimi partnerami, żeby "Frostpunk" mógł być bezpośrednio sprzedawany na tamtejszym rynku przez lokalnych graczy, np. przez Tencenta. Do tego potrzebne jest jednak zdobycie stosownych zezwoleń ("przejście cenzury"). Ze względu na tematykę "Frostpunka" jest to sporym wyzwaniem. Prace nadal trwają. Nasi partnerzy są bardzo zaangażowani w proces bo zależy im, żeby mieć nasz produkt w ofercie. Nie składamy zatem broni. :) .
W skrajnie negatywnym scenariuszu "Frostpunk" będzie dostępny na chińskim rynku przez platformę Steam (oczywiście w wersji chińskojęzycznej) oraz przez inne platformy globalne, które będą sprzedawały naszą grę.

Pozdrawiamy
stiopa
Posty: 52
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

pn mar 19, 2018 10:36 pm

Witam. Czy we Frostpunku będzie zaimplementowane narzędzie Babel do tłumaczenia na inne języki :|
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt mar 20, 2018 9:49 am

Dzień dobry

W dniu premiery narzędzie Babel we "Frostpunku" nie będzie udostępnione. Z czasem nie wykluczamy jednak takiej możliwości bo zależy nam, żeby z naszym produktem dotrzeć do jak najszerszej grupy potencjalnych użytkowników.

Pozdrawiamy.
wonsaty_marian
Posty: 2
Rejestracja: śr mar 21, 2018 11:11 pm

śr mar 21, 2018 11:28 pm

Witam serdecznie.

Mam kilka pytań odnośnie Frostpunka

Z przebijających się tu i ówdzie wiadomości wynika, że skończenie gry może zając mniej więcej 60-70 "growych" dni. Z wypowiedzi pracowników spółki wyłania się wizja jakoby najważniejszym aspektem gry miała być opowiedziana historia (przetrwanie miasta, odkrycie przyczyn zlodowacenia). Moje pytanie jest takie - czy gra będzie miała w związku z tym replayability? Czy coś będzie motywowało (oprócz innego poprowadzenia samej rozgrywki) do ponownego przechodzenia gry? Czy gra będzie miała różne zakończenia fabularne? Nie liczę oczywiście napisu GAME OVER po wybuchu reaktora. Jako akcjonariusz nie chciałbym, aby Frostpunk był jedną z tych licznych gier, które można po prostu obejrzeć na YouTube zamiast jej kupować. Obecnie jest to jak wiadomo coraz silniejszy trend i mnóstwo "graczy" jedynie ogląda grę na yt/twichu, gdzie po poznaniu całego "story" nic nie motywuje do kolejnego podejścia do tego samego tytułu.

Kiedy można spodziewać się pierwszych recenzji/gameplayów (nie licząc tych, które ukazały się po udostępnieniu dema w zeszłym roku) od youtuberów? Czy otrzymali już oni (bądź jakieś redakcje) grywalne pełne wersje do testów? Czy będzie jakieś "embargo" na publikowanie recenzji/materiałów przed premierą?
Rif
Posty: 291
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

czw mar 22, 2018 10:56 am

Na temat scenariuszy możesz przeczytać tutaj https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=108431
W menu głównym na filmie, na którym Rufus prezentował wczoraj grę na Gamespot znajduje się opcja wyboru scenariusza.

Za to mam pytanie, bo oglądając gameplay wyżej wymieniony niewiele słychać poza komentarzem. Czy podczas całej rozgrywki będzie plumkała nam jakaś klimatyczna muzyczka czy tylko od czasu do czasu coś zagra? Byłoby mocno monotonnie, gdyby jedynie było słychać trud naszych ludzików i zawiejkę :)
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw mar 22, 2018 12:10 pm

Dzień dobry

Nie zdradzając szczegółów możemy zapewnić, że "Frostpunk" będzie grą, do której gracze, podobnie jak w przypadku "TWoM" będą bardzo chętnie wracać i to nie tylko z powodu dodatków i rozszerzeń, które zamierzamy wydawać.

"Frostpunk" nie trafił jeszcze do recenzentów, mediów branżowych, youtuberów itp. Chcemy, żeby mieli oni możliwość zagrania w pełną/ostateczną wersję gry co oznacza, że będziemy ją udostępniać na ok. dwa tygodnie przed premierą. Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji, czy nałożymy embargo na recenzje. Analizujemy temat.

Na potrzeby "Frostpunka" powstała pełna ścieżka dźwiękowa co oznacza, że w grze cały czas będzie "plumkała" jakaś klimatyczna muzyczka (planujemy ją udostępnić w przyszłości).

Pozdrawiamy
Sparr
Posty: 1
Rejestracja: pt mar 23, 2018 12:44 pm

pt mar 23, 2018 3:54 pm

Dzien Dobry.

Mam 2 pytania dotyczace elementow interfejsu i mechaniki gry.

1. W wersji demonstracyjnej temperatura otoczenia zmienia sie co kilka dni skokowo o 20 stopni. Czy w wersji finalnej zmiany temparatury beda bardziej realistyczne (plynne)?

2. Czy moglby ktos dokladniej wyjasnic jak dziala mechanika gry jesli chodzi o aspekt zbierania surowcow?
A dokladniej, czy kazda postac w grze wydobywajaca surowiec bedzie symulowana z osobna (tzn. czy bedzie jej przypisana dana wartosc zasobu ktory moze niesc lub ktory obecnie niesie do magazynu), czy moze caly system w uproszczony sposob dodaje nam zasoby do licznika na podstawie ilosci procownikow zatrudnionych do wydobycia i czasu ich pracy?
Wyjasnienie: w gameplay'u zauwazylem dosc razacy blad, choc rozumiem, ze moze to byc wczesna wersja tego systemu, lub swiadome uproszczenie mechaniki w celu lepszej optymalizacji. A mianowicie - liczniki zasobow w interfejsie (wegiel, drewno itp.) nie odzwierciedlaja prawidlowo tego co dzieje sie w grze w danym momencie. Na kazdym filmie z gameplayem widac, jak na samym poczatku rozgrywki wydajac polecenie zbiorki surowcow, grupa ludzi wyrusza w kierunku wskazanego miejsca. Po ciezkiej wedrowce przez sniezne zaspy, nastepuje faza wydobycia, po ktorej pracownicy z workami wypelnonymi surowcem wracaja do magazynu, aby dostarczyc ladunek. Wizualnie jest to swietnie przedstawione i robi ogromne wrazenie. Problem w tym, ze ilosc surowcow na licznikach zaczyna juz rosnac w momencie gdy pracownicy dopiero co wyruszyli do miejsca wydobycia zloza, nie mowiac juz o tym, ze musza jeszcze przeciez surowiec wydobyc a nastepnie powrocic do 'bazy'. Prawidlowa mechanika wydobycia i gromadzenia surowcow, stosowana i sprawdzona w wiekszosci gier od wielu lat (np.: Dune 2, Age of Empires, Starcraft, Red Alert itp.) polega na tym, ze licznik zasobu zwieksza sie o taka ilosc jaka zostala wydobyta przez dana postac dokladnie w momencie gdy postac ta dostarczy ten zasob do 'magazynu'. Mam nadzieje, ze w finalnej wersji gry tak wlasnie bedzie to dzialalo, gdyz takie detale dla wielu osob sa bardzo razace i wplywaja negatywnie na imersje w grze.

Pozdrawiam.
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt mar 23, 2018 5:02 pm

Dzień dobry
Wersja demonstracyjna "Frostpunka", do której przesłał Pan swoje uwagi, to wersja gry sprzed kilku miesięcy. Od tego czasu "Frostpunk" mocno się zmienił i tego typu niedociągnięcia zostały poprawione/usunięte.
Pozdrawiamy.
stiopa
Posty: 52
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

sob mar 24, 2018 10:45 am

Witam. Czy mógłby Pan przybliżyć jeszcze raz kwestię rozliczenia kosztów przy produkcji Frostpunka i czym się ten sposób różni od sposobu rozliczania przy TWOM. Zdaje się że pisaliście gdzieś, że te koszty są rozliczane na bieżąco podczas gdy w TWOM nastąpiło to dopiero przy sprzedaży gry, ale chciałbym się upewnić. Dziękuję z góry.
Pozdrawiam stiopa
ODPOWIEDZ