Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr lut 21, 2018 10:38 am

Admin pisze:Dzień dobry

Wyjaśniając wątek dotyczący trwających testów "Frostpunk" przypomnę, że testy "TWoM", w których brali udział testerzy zewnętrzni skończyły się na dwa dni przed premierą gry.

Pozdrawiamy.
Odwraca pan kota ogonem po raz kolejny.

Nikt nie twierdzi ,że w przypadku Frost Punka ogrywanie gry ,szukanie BUGÓW i próba optymalizacji itp. nie będzie trwała aż do samego końca , czyli wydania gry a może i po jej wydaniu( tak też sie zdarza z różnymi " łatami")

Natomiast mógłby pan przypomnieć, na ile miesięcy PRZED wydaniem TWoM wystartowaliście z testami zewnętrznymi? :oops:

Poza tym , jak historia pokazuje są tu lepiej doinformowani i gorzej doinformowani. Anale z DM są tymi pierwszymi ( ale też nie do końca bo przewidywali debiut pod koniec 2016 roku swego czasu), obecny termin gdzie maja nadzieję że FP zadebiutuje jest koniec Kwietnia :ugeek:

W dodatku Projekt 8 przewidują iż pojawi się w 4 qw 2020 roku , ale znając wasze tempo mogą rąbnąć się o roczek .

Dodam tylko że ta wasza opieszałość, może spotkać się z bardzo negatywnym ogólnym możliwym scenariuszem na rynkach światowych. Patrząc na obroty na naszym bananie ,aż strach pomyśleć jaka będzie zwała tutaj jeśli na świecie się parę rzeczy z kiepści a ma na to realne szanse bo wykresy mogą bardzo niedobrze sie wyrysować. Czasami niewykorzystane szanse powodują bardzo poważne konsekwencje dla wszystkich.

na wielu rynkach może byc aktywowana seria niekorzystnych formacji jak np RGRy.

Obrazek

Niech pan przypomni jaki był C/Z 11 bit w ciagu roku po DEBIUCIE TWoM o ile sobie przypominam to było nawet ok 6 ( versus obecne prawie 100). Ile hajsu musiałby zarobić FP, żeby przy kapitalizacji 500 mln miał ok 6? A takie wyceny przy spadających rynkach mogą być jak najbardziej realne, ba nawet przy dobrych rynkach takie mogą być co pokazywały wyceny 11 bit i CDR po debiutach swoich gier TWOM i Wiedźmina 3.
Stefan
Posty: 5
Rejestracja: wt lut 20, 2018 7:48 pm

śr lut 21, 2018 11:23 am

Admin pisze:Dzień dobry
Komunikat giełdowy z informacją o dacie premiery zostanie opublikowany w stosownym czasie. Przypomnę, że o dacie premiery "TWoM-a" Spółka poinformowała dopiero na dwa tygodnie przed tym wydarzeniem co bynajmniej nie zaszkodziło późniejszej sprzedaży gry.
Zależy nam na wyznaczeniu jak najbardziej optymalnej daty premiery "Frostpunka". To oznacza, że musimy brać pod uwagę szereg czynników zewnętrznych, w tym rekomendacje dystrybutorów (partnerów biznesowych), plany wydawnicze konkurencji (np. Paradox Entertainment, który 15 marca wyda grę "Surviving Mars") czy fakt, że Święta Wielkanocne, które wypadają w tym roku w ostatni weekend marca. Zbyt wczesne podanie daty premiery "Frostpunka" w pewnym sensie wiązałoby nam ręce gdybyśmy chcieli w ostatniej chwili, z uwagi na czynniki niezależne od nas (np. premierę konkurencyjnej gry), przyspieszyć premierę "Frostpunka" o kilka dni bądź o tyle samo dni opóźnić. Stoimy na stanowisku, że puszczanie serii komunikatów giełdowych z kolejnymi datami premiery, niewiele się różniącymi, byłoby zupełnie niepoważne. Podsumowując. Stosowny komunikat ESPI ukaże się wówczas, gdy będziemy na 100 proc. pewni daty premiery "Frostpunka". Mamy nadzieję, że nastąpi do niedługo.
Pozdrawiamy.
Witam wszystkich.
co 5 tyg przed końcem 1 q , wiele mówi .......
została tylko nadzieja ,a nie pewność...
pozdrawiam
Marcel123
Posty: 17
Rejestracja: ndz sty 07, 2018 6:27 pm

śr lut 21, 2018 11:58 am

Może gdybyście nie czekali z podaniem daty do ostatniej chwili i wyznaczyli ja na początku roku na marzec to Paradox zastanawiałby się czy warto wydawać Surviving Mars w tym samym okresie co Wy Frostpunka.... a tak jest odwrotnie... I czekacie dalej aż znów Was ktoś uprzedzi, tak można w nieskończoność... Najgorsze, że irytujecie juz nie tylko inwestorów ale graczy także bo z czasem wyczekiwanie przeradza się w rozczarowanie i gracze nie chcąc już czekać kupią po prostu coś innego
Awatar użytkownika
lizotus
Posty: 73
Rejestracja: wt cze 20, 2017 12:46 pm

śr lut 21, 2018 12:46 pm

Podpinam się pod to co napisał Marcel123.
Im większy wydawca, tym wcześniej zaklepuje sobie daty premier, a ci mniejsi muszą się do tego później dostosowywać. Wy już tacy mali nie jesteście. Dlatego z większym wyprzedzeniem powinniście wybrać początek kwietnia i ogłosić to światu. A na pierwsze dni marca dać premierę odcinka Twom Stories. Przecież jeszcze Moonligter czeka. Ktoś w necie pisał, że kwiecień. Zapewne końcówka lub maj. Takie rozłożenie było by dobre, bo później steam summer sale, a jeszcze trzeba sprzedać odpowiednią liczbę kopii zanim nastanie lato.
Stefan
Posty: 5
Rejestracja: wt lut 20, 2018 7:48 pm

śr lut 21, 2018 5:04 pm

ponoć lato ma być upalne, to wtedy proponuję wydać grę, pod hasłem:

Dla ochłody pograj w Frostpunka graczu młody:)

pozdrawiam i czekamy
Awatar użytkownika
lizotus
Posty: 73
Rejestracja: wt cze 20, 2017 12:46 pm

czw lut 22, 2018 10:30 am

Jest już ujawniona rekomendacja z BOŚ
http://biznes.pap.pl/pl/news/pap/info/2 ... -do-253-zl

Wkleje tylko o 'tajnych' rozmowach :P
"Ponadto z ostatnich rozmów z zarządem spółki wnioskujemy, że spółka poniosła większość kosztów marketingowych w poprzednich kwartałach, podczas gdy my zakładaliśmy, że 2-3 mln zł będzie zaksięgowane w 2018 roku. Dowiedzieliśmy się również, że koszty produkcji wersji pudełkowej Frostpunka poniosą dystrybutorzy, a nie spółka, jak wcześniej zakładaliśmy. W konsekwencji obniżyliśmy nasze szacunki kosztów operacyjnych 11 bit studios o ok. 3-4 mln zł w 2018 roku" - dodali analitycy DM BOŚ.
O kosztach pudełek była mowa na forum, a kosztach marketingowych nie przypominam sobie. Czy chodzi tu o udziały w targach i koszty wyprodukowania trailerów?

A tak poza tym 11bit może przecież opublikować przybliżony harmonogram wydawniczy na 2018 gdzie przy pozycji Frostpunk będzie widniało "kwiecień 2018". To pozwoli wam opóźnić publikację daty premiery. Przy okazji inwestorzy dowiedzieliby się jakie są plany dotyczące innych gier.
core
Posty: 46
Rejestracja: śr gru 14, 2016 11:32 am

czw lut 22, 2018 4:05 pm

Za Stockwatch
Analityk, jak można przeczytać w jego rekomendacji, wziął pod uwagę, że 15 marca debiutuje gra „Surviving Mars” studia Paradox, który to tytuł, według niektórych, może być konkurencją „Frostpunka”. Dlatego też założył, że spółka zdecyduje się lekko przesunąć premierę „Frostpunka”, żeby oba tytuły nie kanibalizowały się walcząc o tych samych klientów. Trudno nie zgodzić się z taką argumentacją ale, co podkreślam, to interpretacja/założenie analityka DM BOŚ. – poinformował redakcję StockWatch.pl Dariusz Wolak, IR Manager 11 bit studios.
Dwa dni temu sam Pan użył tego argumentu tutaj na forum.
plany wydawnicze konkurencji (np. Paradox Entertainment, który 15 marca wyda grę "Surviving Mars")
:roll:
Rif
Posty: 289
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

sob lut 24, 2018 11:47 pm

Mam wrażenie, że marketing nie ogarnia, że to przekomarzanie się z datą premiery jest irytujące dla coraz szerszego grona i to nie tylko akcjonariuszy, ale i samych graczy. Ludzie potrzebują punktu zaczepienia i aspekt ten mocno wybrzmiewa w coraz liczniejszych postach na steam. Hasło "celujemy w Q1" schowane jako jednej z wielu punktów ostatniej aktualizacji, to cienka sprawa. Niechby ktoś miał chociaż jaja i to nieszczęsne TBA na Steam zamienił na Q1, albo w ostateczności na pierwszą połowę 2018, jeśli już okno Q1 wydaje się nie do osiągnięcia.
Wbrew pozorom to nie jest TWOM, które mogło wziąć wszystkich z partyzanta, bo jak sami wiecie, to nie był tytuł nawet w połowie tak wyczekiwany jak "Frostpunk". Przypominanie, że wtedy ogłosiliście datę premiery na dwa tygodnie przed, co ma stanowić zgrabne alibi, raczej świadczy o jakiejś prowizorce.
Słyszeliśmy bowiem kilkakrotnie, że gra będzie wydana, gdy będzie gotowa, ale czy gdy już kopiujecie filozofię produkcji po Blizzardzie (fajnie, choć jako jedni z wielu), to czy zdajecie sobie sprawę, że nawet oni nie ogłaszają terminu premiery dwa tygodnie przed? Dla przykładu datę premiery Diablo 3 ogłosili dwa, ale miesiące, a nie tygodnie przed.
Wiemy, ale nie powiemy, to poziom dzieci z piaskownicy. Chyba, że nie wiecie, a to jeszcze gorzej.
Twierdzenie, że zostaliście zaskoczeni przez Paradox i co brzmi jak jeszcze większy paradoks - przez Wielkanoc, odbieramy jako kolejną prowizorkę.
Do tego mistrzostwo zarządu, który oficjalnie akcjonariuszy zapewnił, że data premiery FP ujawniona zostanie na przełomie roku i jeszcze nikt za ten komunikat nie wziął odpowiedzialności, by powiedzieć "przepraszamy rynki finansowe, pospieszyliśmy się z tą deklaracją".
"Czy leci z nami pilot?"
Stefan
Posty: 5
Rejestracja: wt lut 20, 2018 7:48 pm

ndz lut 25, 2018 5:54 pm

Rif pisze:Mam wrażenie, że marketing nie ogarnia, że to przekomarzanie się z datą premiery jest irytujące dla coraz szerszego grona i to nie tylko akcjonariuszy, ale i samych graczy. Ludzie potrzebują punktu zaczepienia i aspekt ten mocno wybrzmiewa w coraz liczniejszych postach na steam. Hasło "celujemy w Q1" schowane jako jednej z wielu punktów ostatniej aktualizacji, to cienka sprawa. Niechby ktoś miał chociaż jaja i to nieszczęsne TBA na Steam zamienił na Q1, albo w ostateczności na pierwszą połowę 2018, jeśli już okno Q1 wydaje się nie do osiągnięcia.
Wbrew pozorom to nie jest TWOM, które mogło wziąć wszystkich z partyzanta, bo jak sami wiecie, to nie był tytuł nawet w połowie tak wyczekiwany jak "Frostpunk". Przypominanie, że wtedy ogłosiliście datę premiery na dwa tygodnie przed, co ma stanowić zgrabne alibi, raczej świadczy o jakiejś prowizorce.
Słyszeliśmy bowiem kilkakrotnie, że gra będzie wydana, gdy będzie gotowa, ale czy gdy już kopiujecie filozofię produkcji po Blizzardzie (fajnie, choć jako jedni z wielu), to czy zdajecie sobie sprawę, że nawet oni nie ogłaszają terminu premiery dwa tygodnie przed? Dla przykładu datę premiery Diablo 3 ogłosili dwa, ale miesiące, a nie tygodnie przed.
Wiemy, ale nie powiemy, to poziom dzieci z piaskownicy. Chyba, że nie wiecie, a to jeszcze gorzej.
Twierdzenie, że zostaliście zaskoczeni przez Paradox i co brzmi jak jeszcze większy paradoks - przez Wielkanoc, odbieramy jako kolejną prowizorkę.
Do tego mistrzostwo zarządu, który oficjalnie akcjonariuszy zapewnił, że data premiery FP ujawniona zostanie na przełomie roku i jeszcze nikt za ten komunikat nie wziął odpowiedzialności, by powiedzieć "przepraszamy rynki finansowe, pospieszyliśmy się z tą deklaracją".
"Czy leci z nami pilot?"

Rif to prawda, niech napiszą soon jeszcze ze 30 x, może też nie wiedzą ,że tydzień to 7 dni, a dwa tygodnie to 14 dni
Uwaga żeby nie było zaskoczenia dla markietingu , podaję na wszelki wypadek datę Świąt Wielkanocnych w 2019r( 21-22.04) i
2020 r (12-13.04)
core
Posty: 46
Rejestracja: śr gru 14, 2016 11:32 am

pn lut 26, 2018 1:35 pm

Rif pisze:Mam wrażenie, że marketing nie ogarnia, że to przekomarzanie się z datą premiery jest irytujące dla coraz szerszego grona i to nie tylko akcjonariuszy, ale i samych graczy. Ludzie potrzebują punktu zaczepienia i aspekt ten mocno wybrzmiewa w coraz liczniejszych postach na steam. Hasło "celujemy w Q1" schowane jako jednej z wielu punktów ostatniej aktualizacji, to cienka sprawa. Niechby ktoś miał chociaż jaja i to nieszczęsne TBA na Steam zamienił na Q1, albo w ostateczności na pierwszą połowę 2018, jeśli już okno Q1 wydaje się nie do osiągnięcia.
Wbrew pozorom to nie jest TWOM, które mogło wziąć wszystkich z partyzanta, bo jak sami wiecie, to nie był tytuł nawet w połowie tak wyczekiwany jak "Frostpunk". Przypominanie, że wtedy ogłosiliście datę premiery na dwa tygodnie przed, co ma stanowić zgrabne alibi, raczej świadczy o jakiejś prowizorce.
Słyszeliśmy bowiem kilkakrotnie, że gra będzie wydana, gdy będzie gotowa, ale czy gdy już kopiujecie filozofię produkcji po Blizzardzie (fajnie, choć jako jedni z wielu), to czy zdajecie sobie sprawę, że nawet oni nie ogłaszają terminu premiery dwa tygodnie przed? Dla przykładu datę premiery Diablo 3 ogłosili dwa, ale miesiące, a nie tygodnie przed.
Wiemy, ale nie powiemy, to poziom dzieci z piaskownicy. Chyba, że nie wiecie, a to jeszcze gorzej.
Twierdzenie, że zostaliście zaskoczeni przez Paradox i co brzmi jak jeszcze większy paradoks - przez Wielkanoc, odbieramy jako kolejną prowizorkę.
Do tego mistrzostwo zarządu, który oficjalnie akcjonariuszy zapewnił, że data premiery FP ujawniona zostanie na przełomie roku i jeszcze nikt za ten komunikat nie wziął odpowiedzialności, by powiedzieć "przepraszamy rynki finansowe, pospieszyliśmy się z tą deklaracją".
"Czy leci z nami pilot?"
W piątek będą 4 tygodnie od update-u (miały być co 1-2 tyg). Nic dziwnego, że gracze się denerwują. Ściemniać akcjonariuszy to jedno, ale klientów to już jazda po bandzie.
I już zapowiedzieli na steam, że to niekoniecznie będzie to środa, być może czwartek (pierwotnie to miała być końcówka zeszłego tyg), czyli wyjdzie z tego piątek najwcześniej. Dobrze, że dziś będzie teaser, to na pewno podtrzyma hype i zmulitiplikuje pozytywny efekt długo - oczekiwanego produktu. :lol:
Marketingowo od września jesteśmy na najwyższym światowym poziomie. To co, premiera na E3?
ODPOWIEDZ