Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr gru 14, 2016 5:39 pm

Dzień dobry
Jeśli nasze kolejne, po "TWoM" tytuły będą reprezentowały gatunek, w którym tryb multiplayer będzie miał uzasadnienie i będzie wnosił coś nowego do rozgrywki, to z pewnością pochylimy się nad tym tematem.
Pozdrawiamy
djhunter
Posty: 42
Rejestracja: śr paź 21, 2015 10:49 pm

pt gru 16, 2016 12:11 pm

Witam

Jaki jest najlepszy moment na podanie ceny Frostpunk? Czy to bedzie tuz przed sama premiera czy duzo wczesniej? Czy preordery rusza 2 tyg. przed premiera czy jak to mialo miejsce z TWOM czy wczesniej?

Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt gru 16, 2016 1:26 pm

Dzień dobry
Cena produktu (gry) jest pochodną wielu czynników, w tym przede wszystkim popytu zgłaszanego nań przez potencjalnych nabywców co można zmierzyć np. wynikami sprzedaży pre-orderów, liczbą odsłon trailerów reklamowych, publikacji w mediach itp. Strategie deweloperów i wydawców są bardzo różne. Część z nich wyznacza cenę docelową bardzo wcześnie, na wiele miesięcy a nawet kwartałów przed premierą. Inni wolą poczekać.
Wielokrotnie już deklarowaliśmy, że "Frostpunk", który ma być większą i bardziej złożoną grą niż "TWoM" i będzie sprzedawany po wyższej niż "TWoM" cenie. "Frostpunk" nie będzie jednak tytułem AAA, które na sklepowych półkach kosztują po 50-60 USD/EUR. Według naszych założeń, cena detaliczna "Frostpunka" będzie wynosiła ok. 30 USD/EUR. Czy będzie to 25 USD/EUR czy 35 USD/EUR, tego nie jesteśmy jeszcze w stanie określić. Mamy jeszcze trochę czasu na podjęcie stosownej decyzji. Ponadto, decyzja w tym obszarze musi wpisywać się w naszą strategię/komunikację marketingową związaną z premierą "Frostpunka". Dlatego nie możemy ujawniać szczegółów.
Pozdrawiamy.
djhunter
Posty: 42
Rejestracja: śr paź 21, 2015 10:49 pm

pt gru 16, 2016 1:41 pm

Dziekuje za odpowiedz I za podane widelki.

Moga panstwo jedynie okreslic jaki jest optymalny czas rozpoczecia preorderow przy produkcjach pokroju Frostpunk na przykladzie podobnych produkcji?
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt gru 16, 2016 2:31 pm

Dzień dobry
Każdy z deweloperów/wydawców realizuje własną politykę dotyczącą momentu rozpoczęcia zbierania pre-orderów. Część, szczególnie gdy produkt jest dostępny wyłącznie w dystrybucji elektronicznej, w ogóle rezygnuje z pre-orderów bo i tak w dniu premiery produkt staje się dostępny globalnie. Czasami zdarza się też, że na zbieranie pre-orderów decydują się sieci handlowe (sprzedające wersje pudełkowe) bo jest to element przyciągania klientów do sklepów (może kupią jeszcze coś innego?) i dzieje się to niezależnie od tego, co planuje deweloper/wydawca. Dotyczy to szczególnie tytułów AAA.
Podsumowując. Nie sa się wyznaczyć optymalnego dla wszystkich momentu na rozpoczęcia zbierania pre-orderów (nawet zawężając bazę porównawczą tylko do tytułów pokroju "Frostpunka"). Jest to raczej kilka miesięcy niż kilka tygodni, choć i takie przypadki się zdarzają szczególnie gdy wydawca stawia na bardzo dynamiczną i agresywną ale równocześnie bardzo krótką kampanią marketingową.
Pozdrawiamy.
Walec
Posty: 15
Rejestracja: śr wrz 02, 2015 10:05 am

pt gru 16, 2016 2:52 pm

Admin pisze:Dzień dobry
Każdy z deweloperów/wydawców realizuje własną politykę dotyczącą momentu rozpoczęcia zbierania pre-orderów. Część, szczególnie gdy produkt jest dostępny wyłącznie w dystrybucji elektronicznej, w ogóle rezygnuje z pre-orderów bo i tak w dniu premiery produkt staje się dostępny globalnie. Czasami zdarza się też, że na zbieranie pre-orderów decydują się sieci handlowe (sprzedające wersje pudełkowe) bo jest to element przyciągania klientów do sklepów (może kupią jeszcze coś innego?) i dzieje się to niezależnie od tego, co planuje deweloper/wydawca. Dotyczy to szczególnie tytułów AAA.
Podsumowując. Nie sa się wyznaczyć optymalnego dla wszystkich momentu na rozpoczęcia zbierania pre-orderów (nawet zawężając bazę porównawczą tylko do tytułów pokroju "Frostpunka"). Jest to raczej kilka miesięcy niż kilka tygodni, choć i takie przypadki się zdarzają szczególnie gdy wydawca stawia na bardzo dynamiczną i agresywną ale równocześnie bardzo krótką kampanią marketingową.
Pozdrawiamy.

Czy prawdą jest, że Państwo skłaniacie się (o czy była mowa na tym forum jakiś czas temu) do bardzo dynamicznej i agresywnej ale równocześnie bardzo krótkiej kampanii marketingowej?
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt gru 16, 2016 3:32 pm

Dzień dobry
Przypomnę, że w przypadku "TWoM" krótka, bo kilkumiesięczna, ale obfitująca w wiele wydarzeń kampania marketingowo-promocyjna sprawdziła się doskonale. Klienci, którzy dzięki kampanii promocyjnej zainteresowali się naszym tytułem, nie byli "zmęczeni" zbyt długim czekaniem aż trafił on na rynek.
Chcemy powtórzyć ten scenariusz przy "Frostpunku".
Pozdrawiamy.
baks
Posty: 225
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pt gru 16, 2016 6:38 pm

Wydaje mi się, że początek kampanii jest w pewnym stopniu zależny od terminu premiery. Jeśli premiera miała by być w kwietniu lub maju to kampania ruszy już przed styczniowymi targami. W przypadku premiery w czerwcu to stawiałbym na kampanię na targach lub po. Rozpoczęcie kampanii pod koniec lutego lub w marcu chyba wskazywałoby na premierę w okolicach sierpnia. Chociaż prawdopodobnie nie ma bezpośredniego przełożenia początek kampanii na premierę. Nie ulega wątpliwości, że spółka targi wykorzysta do promocji zarówno Frostpunka jak i obydwie gry z LP. Termin premiery spółka ma już raczej wyznaczony przynajmniej w przybliżeniu. Jednak gra nie jest jeszcze ukończona więc mogą być jakieś drobne zmiany w terminach co może mieć też przełożenie na terminy i intensywność kampanii marketingowej. Tak czy inaczej trailer powinien się pokazać przed lub na targach. Jeśli spółka chce 2 razy powiększyć stoiska na najbliższych targach to raczej nie będzie tam tylko kilku stojaków z gazetkami promocyjnymi.
Ostatni trailer sądzę, że ukaże się około 1 miesiąca przed premierą - wcześniej chyba tylko wtedy gdyby spółka zdecydowała się na wczesną sprzedaż preorderów. Nieco wcześniej można się spodziewać wysypu artykułów tak samo zresztą jak po obydwu trailerach. Spółka ma już spore doświadczenie w podkręcaniu zainteresowania. Ważne aby było co promować.
Myślę, że możemy zostać miło zaskoczeni..... :)
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

wt gru 20, 2016 12:00 pm

Dzień dobry,

Cały czas pojawiają się artykuły o książce:
Independent By Design's Tales Of Game Development
https://www.thesixthaxis.com/2016/12/19 ... the-games/

w której jest mowa o 19 niezależnych twórcach gier - w tym 11bit. Serdecznie gratuluję wyróżnienia!

Jak ważna jest to publikacja (mówi się o niej w branży)? Czy będzie ona pomocna przy budowaniu wsparcia dla Frostpunk?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt gru 20, 2016 12:42 pm

Dzień dobry
Każde tego typu wyróżnienie bardzo nas cieszy bo jest potwierdzeniem, że dobrze wykonujemy naszą pracę a nasze produkcje podobają się graczom. Od strony biznesowej fakt, że 11 bit studios jest wymieniane w gronie wyróżniających się/najlepszych na świecie producentów gier indie to coś więcej niż tylko powód do dumy. To przekaz dla inwestorów i partnerów biznesowych, że należymy do światowej czołówki sektora growego (na razie w segmencie indie ale wierzymy, że dzięki "Frostpunkowi" awansujemy też do wyższej ligi :) ) a nie jesteśmy tylko jednym z setek czy tysięcy deweloperów, którzy dopiero szukają swojego miejsca na rynku. To również ważny element budowania marki 11 bit studios co, jak liczymy, powinno zaprocentować przy premierze "Frostpunka".
Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ