Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lis 13, 2017 10:55 am

Dzień dobry
"Frostpunk" to gra, którą tworzy nasze własne studio deweloperskie. Nad tytułem, już od kilku kwartałów, pracuje ok. 40-osobowy zespół. Gra, w wersji na komputery PC, zadebiutuje w I kwartale 2018 roku.

Producentem "Moonlightera" jest hiszpańskie studio Digital Sun. Jako 11 bit studios S.A. świadczymy dla tego dewelopera usługi wydawnicze, czyli wspieramy go od strony finansowej oraz odpowiadamy za promocję i marketing gry a także za kontakty z dystrybutorami (sprzedawcami), np. ze Steam. Z naszej strony odpowiada za to ok. 10-osobowy zespół.
11 bit studios S.A. od 2014 roku rozwija usługi wydawnicze dla zewnętrznych studiów deweloperskich. W 2014 r. wydaliśmy niewielką grę Spacecom. 30 marca br. do sprzedaży trafił "Beat Cop". 16 listopada premierę będzie miała gra "Tower 57" niemieckiego studia Pixwerk. "Moonlighter" zadebiutuje w 2018 roku. Podobnie jak "Children of Morta", za którym stoi amerykańsko-irańskie studio Dead Mage. Naszą intensją jest, żeby w średnim terminie działalność wydawnicza stanowiła istotne źródło naszych przychodów. Głównym pozostanie oczywiście produkcja i sprzedaż własnych gier.

11 bit studios S.A. finansuje się z własnych środków. Na koniec czerwca (raport za III kwartał przedstawimy 16 listopada) mieliśmy na kontach, ok. 29 mln środków pieniężnych. Nie mamy żadnych zobowiązań finansowych. Bardzo dobra kondycja finansowa Spółki to oczywiście efekt bardzo dobrej sprzedaży gry "This War of Mine", która zadebiutowała w listopadzie 2014 roki i cały czas, dzięki naszym staraniom, świetnie się monetyzuje.

Pozdrawiamy.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pn lis 13, 2017 1:34 pm

Dzień dobry,
Spółka nie chwali się transferami osobowymi, a przecież osoba Tomasza Kozery, to bardzo mocne wzmocnienie spółki. Z profilu na linkedin można wyczytać, że pracownikiem 11bit jest od września, ale brak przy tym przypisanego projektu, nad którym pracuje.
Moje pytanie dotyczy roli pana Tomasza. Czy pracuje w zespole Frostpunka, Dreamtime (tytuł roboczy) czy ma odpowiadać za zupełnie inne zadania?

Pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn lis 13, 2017 2:30 pm

Dzień dobry

Tomek Kozera stoi na czele niewielkiego, kilkuosobowego zespołu (rekrutacja wciąż trwa), który zajmuje się za testowaniem i weryfikowaniem (również od strony technologicznej) koncepcji gier, które chcielibyśmy produkować w kolejnych okresach. Już od kilku kwartałów sygnalizowaliśmy, że chcemy mieć taki zespół, który działa niezależnie od innych zespołów/komórek i w sposób ciągły sprawdza, czy pomysły na kolejne gry, których mamy całą masę, można przekuć na ciekawą grę komputerową. Dzięki temu po zakończeniu produkcji gry, np. "Frostpunka", będziemy mogli od razu "brać na tapetę" kolejny temat a nie tracić czas na przeglądanie scenariuszy i analizowanie/badanie, czy da się z nich zrobić kolejny hit. To znakomicie skróci cykl produkcyjny gier, który w naszym przypadku nie należy do najkrótszych :)

Pozdrawiamy
stiopa
Posty: 53
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

śr lis 22, 2017 11:07 pm

Witam.
Frostpunk ma mieć od razu kilka wersji językowych w tym język chiński.

Czy w związku z tym zamierzacie sprzedawać grę równocześnie ze sprzedażą na steam także bezpośrednio w Chinach na platformie Tencent, czy może dopiero później tam wejdziecie jak w przypadku TWOM?
Admin
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw lis 23, 2017 10:19 am

Dzień dobry

Każda gra spoza Chin, żeby mogła być bezpośrednio sprzedawana na chińskim rynku przez lokalnych dystrybutorów musi zdobyć stosowne zezwolenie ("przejść przez cenzurę").
Nasi chińscy partnerzy intensywnie zabiegają, żeby zyskać takie zezwolenie dla "Frostpunka". Nie jest to jednak łatwe ze względu na tematykę gry. We "Frostpunku" musimy zarządzać społecznością, która walczy o przetrwanie w trudnych warunkach. To, siłą rzeczy, wymusza pewne zachowania totalitarne, które z perspektywy chińskiej cenzury, niekoniecznie powinny być pokazywane. Podsumowując, musimy liczyć się z tym, że "Frostpunk" nie będzie mógł być sprzedawany bezpośrednio w Chinach przez lokalnych dystrybutorów. Wciąż czekamy na zielone światło. "Frostpunk" będzie za to na pewno oferowany, w chińskiej wersji, przez Steam. Chińscy gracze doskonale wiedzą, jak korzystać z tej platformy obchodząc wszelkie obostrzenia :) .

Pozdrawiamy.
core
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 14, 2016 11:32 am

wt gru 05, 2017 9:22 am

Na jakim etapie jest produkcja?
Jakie będą działania marketingowe mające zapewnić jak największą sprzedaż? Czy będzie jakaś zniżka dla posiadaczy TWOM?
Czy wszystkie umowy z dystrybutorami są już dopięte? Czy wiadomo coś o wersjach na konsole i czy planowane są jakieś płatne DLC?
Jak daleko jesteśmy od poznania daty premiery? Czy będzie to styczeń? Czy premiera odbędzie się zimą?
Admin
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt gru 05, 2017 10:22 am

Dzień dobry
Produkcja "Frostpunka" jest na ukończeniu. Gra poddawana jest kompleksowym testom, w tym zewnętrznym, Usuwamy ostatnie błędy i niedociągnięcia. Na początku 2018 roku podamy dokładną datę premiery, która będzie miała miejsce w I kwartale (w wersji na komputery PC). Wersja konsolowa "Frostpunka" powinna trafić do sprzedaży kilka miesięcy później. Prace nad portowaniem gry już trwają. Podobnie, zainicjowaliśmy prace nad DLC do "Frostpunka", których premiery będą miały miejsce w jakiś czas po premierze podstawowej wersji gry. Mamy szereg pomysłów jak rozwijać "Frostpunka" poprzez wydawanie dodatków (w tym płatnych) ale z ich wydawaniem oczywiście musimy poczekać.
Jeśli chodzi o marketing "Frostpunka" to na premierę czeka trzeci trailer, który dla nas wyprodukował Platige Image. Do sieci trafi też jeden bądź więcej filmów z gameplay'a. Mamy dopięte akcje promocyjne z partnerami biznesowymi, w tym dystrybutorami. Można oczekiwać też sporych materiałów w wiodących mediach branżowych. Będziemy też obecni z "Frostpunkiem" na kolejnych targach growych, w tym PAX South w San Antonio (pod koniec stycznia 2018 roku).
Pozdrawiamy.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

czw gru 07, 2017 12:15 am

Dzień dobry,

Same ekscytujące wiadomości, które pokazują, że wiara w tę grę nie bierze się jedynie z przekonania twórców.

Czy testujący w miniony weekend, mieli dostęp do pełnej wersji gry czy nadal bazowano na wersji 10 dni, prezentowanej mediom i graczom podczas targów?

Pozdrawiam!
Admin
Site Admin
Posty: 1758
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw gru 07, 2017 10:08 am

Dzień dobry
Testerzy, którzy w weekend mierzyli się z "Frostpunkiem" mieli do dyspozycji daleko większą część gry niż wspominane przez Pana pierwsze dziesięć dni rozgrywki. Nie była to jednak jeszcze pełna, ostateczna wersja gry, która trafi do sprzedaży w I kwartale.
Pozdrawiamy.
strzaua
Posty: 1
Rejestracja: śr sty 03, 2018 9:59 pm

śr sty 03, 2018 10:02 pm

Witam,
wiadomo juz ze FP bedzie wydany w wersji pudelkowej na najwazniejszych rynkach, a w Polsce? Czy obecni posiadacze TWOM beda mieli jakas promocje na zakup FP w wersji pudelkowej?
ODPOWIEDZ