Frostpunk
Panie Darku,
jak się ma road mapa dla Frostpunka na 2019 rok i kiedy zostanie opublikowana? Czy macie Państwo jakiś plan połączenia publikacji road mapy z publikacją wyników za 2018 rok? Czy data premiery Frostpunka na konsole jest w jakikolwiek sposób uzależniona od daty premiery Frostpunka na komputery z sytemem macOS.
Pozdrawiam
jak się ma road mapa dla Frostpunka na 2019 rok i kiedy zostanie opublikowana? Czy macie Państwo jakiś plan połączenia publikacji road mapy z publikacją wyników za 2018 rok? Czy data premiery Frostpunka na konsole jest w jakikolwiek sposób uzależniona od daty premiery Frostpunka na komputery z sytemem macOS.
Pozdrawiam
Dzień dobry
Premiera "Frostpunka" na Mac i konsole PS4 i Xbox One to dwa całkowicie niezależne i nie związane ze sobą tematy, szczególnie że nad portami pracują różne zespoły.
Nie będziemy ukrywać, że potknięcie czasowe z premierą "Frostpunka" na Mac ostudziło nasze zapały do publikowania pełnego harmonogramu premier na kilka kwartałów do przodu, czyli road-mapy, o którą Pan pyta.
Pozwolimy sobie na komentarz do tej sytuacji.
Gracze komputerowi wykazują się daleko większą tolerancją w oczekiwaniu na produkt, który ich interesuje i nie przywiązują się aż tak bardzo do żadnych dat. Dla nich najważniejszą rzeczą jest, żeby gra była "fajna". Czy zagrają w nią w lutym czy kwietniu, nie ma dla nich żadnego znaczenia. I tak ją kupią, gdy trafi do sprzedaży. Z kolei inwestorzy giełdowi (przynajmniej niektórzy) przykładają do wszelkich informacji na temat terminów premier olbrzymie znaczenie i nawet lekki poślizg w harmonogramie skutkuje masą negatywnych komentarzy/wpisów na forach a często nawet nienawistnych komentarzy i wyzwisk. Zupełnie niesłusznych, bo ostatecznie i tak okazuje się, że zmiana terminu premiery pozwalająca na dopracowanie gry przekłada się na jej lepszą sprzedaż. Dlatego, co już wielokrotnie deklarowaliśmy, mając do wyboru, czy wypuścić na rynek niedopracowaną grę, pełną bugów tylko po to, żeby dotrzymać obietnicy dotyczącej terminu premiery albo przesunąć premierę i zaoferować nieco później produkt, którego nie będziemy się wstydzić, zawsze wybierzemy drugi z wariantów.
Pozdrawiamy
Premiera "Frostpunka" na Mac i konsole PS4 i Xbox One to dwa całkowicie niezależne i nie związane ze sobą tematy, szczególnie że nad portami pracują różne zespoły.
Nie będziemy ukrywać, że potknięcie czasowe z premierą "Frostpunka" na Mac ostudziło nasze zapały do publikowania pełnego harmonogramu premier na kilka kwartałów do przodu, czyli road-mapy, o którą Pan pyta.
Pozwolimy sobie na komentarz do tej sytuacji.
Gracze komputerowi wykazują się daleko większą tolerancją w oczekiwaniu na produkt, który ich interesuje i nie przywiązują się aż tak bardzo do żadnych dat. Dla nich najważniejszą rzeczą jest, żeby gra była "fajna". Czy zagrają w nią w lutym czy kwietniu, nie ma dla nich żadnego znaczenia. I tak ją kupią, gdy trafi do sprzedaży. Z kolei inwestorzy giełdowi (przynajmniej niektórzy) przykładają do wszelkich informacji na temat terminów premier olbrzymie znaczenie i nawet lekki poślizg w harmonogramie skutkuje masą negatywnych komentarzy/wpisów na forach a często nawet nienawistnych komentarzy i wyzwisk. Zupełnie niesłusznych, bo ostatecznie i tak okazuje się, że zmiana terminu premiery pozwalająca na dopracowanie gry przekłada się na jej lepszą sprzedaż. Dlatego, co już wielokrotnie deklarowaliśmy, mając do wyboru, czy wypuścić na rynek niedopracowaną grę, pełną bugów tylko po to, żeby dotrzymać obietnicy dotyczącej terminu premiery albo przesunąć premierę i zaoferować nieco później produkt, którego nie będziemy się wstydzić, zawsze wybierzemy drugi z wariantów.
Pozdrawiamy
Tylko jeszcze wypadałoby poinformować graczy chociaż o przewidywanym terminie premiery. Tymczasem zaraz minie 1.5 tygodnia odkąd odkryliście jeden błąd i cisza, nawet waszego ulubionego "soon" zabrakło, i owszem, gracze kupią FP, ale świadomość, że ich pytania zostały zupełnie zignorowane pozostanie.
Panie Darku,
dziękuję za odpowiedź, ale pytanie dotyczyło specyficznie Frostpunka (zadane jest w wątku o grze), a nie planów wydawniczych. Właściwe pytanie to: kiedy na Steamie pojawi się roadmapa rozwoju gry dla graczy? Pytanie bardzo ważne, bo zaktualizowaliście właśnie status roadmapy na 2018 na Steamie odznaczając punkt Winter snapshots jako "released" i jednocześnie kasując wpis zapowiadający roadmapę na 2019. Wpisuj już nie ma, więc nie jestem go w stanie zacytować, ale sprowadzało się to do zapowiedzi kolejnych dodatków i płatnych dlc w formie osobnej roadmapy na 2019.
I proszę nie przytaczać przykładu wersji na Mac, ponieważ w roadmapie na 2018 rok na Steamie nie było słowa o wersji Mac, a więc argument z obsuwą wersji macowej jako powodem decyzji o niepublikowaniu roadmapy w przyszłości jest kompletnie chybiony.
Pozdrawiam
dziękuję za odpowiedź, ale pytanie dotyczyło specyficznie Frostpunka (zadane jest w wątku o grze), a nie planów wydawniczych. Właściwe pytanie to: kiedy na Steamie pojawi się roadmapa rozwoju gry dla graczy? Pytanie bardzo ważne, bo zaktualizowaliście właśnie status roadmapy na 2018 na Steamie odznaczając punkt Winter snapshots jako "released" i jednocześnie kasując wpis zapowiadający roadmapę na 2019. Wpisuj już nie ma, więc nie jestem go w stanie zacytować, ale sprowadzało się to do zapowiedzi kolejnych dodatków i płatnych dlc w formie osobnej roadmapy na 2019.
I proszę nie przytaczać przykładu wersji na Mac, ponieważ w roadmapie na 2018 rok na Steamie nie było słowa o wersji Mac, a więc argument z obsuwą wersji macowej jako powodem decyzji o niepublikowaniu roadmapy w przyszłości jest kompletnie chybiony.
Pozdrawiam
Admin pisze: ↑pt lut 22, 2019 2:54 pmDzień dobry
Premiera "Frostpunka" na Mac i konsole PS4 i Xbox One to dwa całkowicie niezależne i nie związane ze sobą tematy, szczególnie że nad portami pracują różne zespoły.
Nie będziemy ukrywać, że potknięcie czasowe z premierą "Frostpunka" na Mac ostudziło nasze zapały do publikowania pełnego harmonogramu premier na kilka kwartałów do przodu, czyli road-mapy, o którą Pan pyta.
Pozwolimy sobie na komentarz do tej sytuacji.
Gracze komputerowi wykazują się daleko większą tolerancją w oczekiwaniu na produkt, który ich interesuje i nie przywiązują się aż tak bardzo do żadnych dat. Dla nich najważniejszą rzeczą jest, żeby gra była "fajna". Czy zagrają w nią w lutym czy kwietniu, nie ma dla nich żadnego znaczenia. I tak ją kupią, gdy trafi do sprzedaży. Z kolei inwestorzy giełdowi (przynajmniej niektórzy) przykładają do wszelkich informacji na temat terminów premier olbrzymie znaczenie i nawet lekki poślizg w harmonogramie skutkuje masą negatywnych komentarzy/wpisów na forach a często nawet nienawistnych komentarzy i wyzwisk. Zupełnie niesłusznych, bo ostatecznie i tak okazuje się, że zmiana terminu premiery pozwalająca na dopracowanie gry przekłada się na jej lepszą sprzedaż. Dlatego, co już wielokrotnie deklarowaliśmy, mając do wyboru, czy wypuścić na rynek niedopracowaną grę, pełną bugów tylko po to, żeby dotrzymać obietnicy dotyczącej terminu premiery albo przesunąć premierę i zaoferować nieco później produkt, którego nie będziemy się wstydzić, zawsze wybierzemy drugi z wariantów.
Pozdrawiamy
Dzień dobry
Nie ukrywamy, że w ostatnim czasie nasz zapał do publikowania mapy drogowej dla "Frostpunka" na 2019 rok znacznie osłabł i poważnie zastanawiamy się czy takową mapę przedstawiać graczom. Oczywiście, mapa jest bardzo "lubiana" przez graczy (na ich opinii zależy nam najbardziej) ale równocześnie nakłada na dewelopera pewne ograniczenia (musimy "odpuszczać" świeże pomysły na rozwój gry bo przede wszystkim musimy "dowozić" tematy z road-mapy). Pozbywamy się też elementu marketingowego zaskoczenia przy okazji kolejnych "małych" premier (dodatków), których planujemy w tym roku kilka. Podsumowując, temat publikowania mapy drogowej jest w trakcie analizowania...
Pozdrawiamy
Nie ukrywamy, że w ostatnim czasie nasz zapał do publikowania mapy drogowej dla "Frostpunka" na 2019 rok znacznie osłabł i poważnie zastanawiamy się czy takową mapę przedstawiać graczom. Oczywiście, mapa jest bardzo "lubiana" przez graczy (na ich opinii zależy nam najbardziej) ale równocześnie nakłada na dewelopera pewne ograniczenia (musimy "odpuszczać" świeże pomysły na rozwój gry bo przede wszystkim musimy "dowozić" tematy z road-mapy). Pozbywamy się też elementu marketingowego zaskoczenia przy okazji kolejnych "małych" premier (dodatków), których planujemy w tym roku kilka. Podsumowując, temat publikowania mapy drogowej jest w trakcie analizowania...
Pozdrawiamy
Panie Darku,
W przeszłości w jednym z wątków padła informacja, że port gry z PC na inną platformę w zależności od rozmiaru gry i rodzaju platformy waha się w Polsce od małych kilkudziesięciu tysięcy złotych do małych kilkuset tysięcy złotych. Czy można założyć, że koszt portu Frostpunka na konsole PS4 i XBO wykonywany przez zewnętrzne studio nie przekracza 500 tysięcy złotych (dedukując na podstawie tych wcześniejszych informacji)?
Dzięki za jakąś wskazówkę jak bardzo port obciąży wyniki spółki.
Pozdrawiam
W przeszłości w jednym z wątków padła informacja, że port gry z PC na inną platformę w zależności od rozmiaru gry i rodzaju platformy waha się w Polsce od małych kilkudziesięciu tysięcy złotych do małych kilkuset tysięcy złotych. Czy można założyć, że koszt portu Frostpunka na konsole PS4 i XBO wykonywany przez zewnętrzne studio nie przekracza 500 tysięcy złotych (dedukując na podstawie tych wcześniejszych informacji)?
Dzięki za jakąś wskazówkę jak bardzo port obciąży wyniki spółki.
Pozdrawiam
Admin pisze: ↑pn lut 25, 2019 1:53 pmDzień dobry
Nie ukrywamy, że w ostatnim czasie nasz zapał do publikowania mapy drogowej dla "Frostpunka" na 2019 rok znacznie osłabł i poważnie zastanawiamy się czy takową mapę przedstawiać graczom. Oczywiście, mapa jest bardzo "lubiana" przez graczy (na ich opinii zależy nam najbardziej) ale równocześnie nakłada na dewelopera pewne ograniczenia (musimy "odpuszczać" świeże pomysły na rozwój gry bo przede wszystkim musimy "dowozić" tematy z road-mapy). Pozbywamy się też elementu marketingowego zaskoczenia przy okazji kolejnych "małych" premier (dodatków), których planujemy w tym roku kilka. Podsumowując, temat publikowania mapy drogowej jest w trakcie analizowania...
Pozdrawiamy