Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
sledzik
Posty: 105
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

wt paź 08, 2019 6:13 pm

Spływają przecieki na temat sterowania frostpunka na konsolach.Jak oceniacie zachwyt graczy tym rozwiązaniem ? Czy to efekt wow czy tylko lekkie zdziwienie?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr paź 09, 2019 11:15 am

Dzień dobry

Nigdy nie ukrywaliśmy, że bardzo zależało nam, żeby konsolowy "Frostpunk", który zaliczany jest do gier strategicznych, czyli mniej popularnych na konsolach, był bardzo "przyjazny" graczom konsolowym. Główną barierą dlaczego gry strategiczne nie cieszą się dużym wzięciem na konsolach są problemy ze sterowaniem za pomocą pada. Gracze nie chcą tracić czasu, żeby wgryzać się w temat co kryje się pod którym guzikiem na padzie. We "Frostpunku", dzięki naszym autorskim rozwiązaniom, problem ten został właściwie zaadresowany. Testy wewnętrzne i zewnętrzne oraz pojawiające się pierwsze recenzje potwierdzają, że ciężka praca, którą wykonaliśmy nad konsolowym portem "Frostpunka", mimo że zajęło nam to więcej czasu niż zakładaliśmy, przyniosła efekty. Mamy nadzieję, że przełoży się to pozytywnie na sprzedaż. Czy tak się stanie, przekonamy się już za kilka dni.....

Pozdrawiamy
t0m4s
Posty: 42
Rejestracja: czw cze 05, 2014 8:06 pm

śr paź 09, 2019 11:49 pm

Panie Darku,
1. Czy zapadła decyzja odnośnie podzielenia się z rynkiem kosztami konsolowego FP?
2. Możemy się spodziewać standardowego info o zwrocie tychże kosztów?
3. Może czas przemyśleć dzielenie się z rynkiem wolumenami sprzedaży, nieco częściej niż do tej pory?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw paź 10, 2019 3:45 pm

Dzień dobry

Nie będziemy zdradzać dokładnych kwot, które przeznaczyliśmy na stworzenie wersji konsolowej "Frostpunka" przede wszystkim dlatego, że nie są to kwoty znaczące z perspektywy Spółki i posiadanych zasobów finansowych. Uchylając rąbka tajemnicy, jest to kwota większa niż sześciocyfrowa (oczywiście w polskich złotych) ale są to naprawdę "małe" miliony. Dlatego nawet rozpoczęcie amortyzowania konsolowego "Frostpunka" po jutrzejszej premierze będzie prawie niezauważalnie obciążało nasze wyniki finansowe (jeszcze zastanawiamy się, czy amortyzacja będzie trwała 24 miesiące czy 36 miesięcy, oczywiście amortyzacja będzie liniowa).

Nie sądzę, żebyśmy zdecydowali się na publikację informacji o zwrocie wydatków poniesionych na stworzenie konsolowego "Frostpunka" przede wszystkim dlatego, że nakłady zwróciły się już zanim tytuł trafił na rynek. :) Niektóre z umów z partnerami biznesowymi, o których mówiliśmy wiosną (cztery umowy o łącznej wartości 3 mln USD) dotyczyły właśnie konsolowego "Frostpunka". Partnerzy już jakiś czas temu przelali na nasze konta pieniądze z tytułu możliwości sprzedawania naszej gry (konsolowego "Frostpunka") nawet nie znając dokładnej daty jej premiery. To dobry przykład, że 11 bit studios S.A. jest bardzo wiarygodnym partnerem biznesowym dla najważniejszych graczy w światowej branży growej.

Wielokrotnie wyjaśnialiśmy w przeszłości skąd bierze się nasz sceptycyzm w dzieleniu się wolumenami sprzedaży gier. Po prostu, wysoki wolumen nie musi iść w parze z wysokimi przychodami ze sprzedaży (duże dyskonto cenowe łatwo podbija wolumeny sprzedaży). Czynnik ten obecnie tym bardziej nabiera znaczenia z uwagi na rosnącą popularności serwisów, które dają dostęp do gier w modelu abonamentowym gdzie deweloper dostają "sztywną" kwotę pieniędzy bez względu na to, czy w jego tytuł zagra 100 tys. graczy czy też 500 tys. graczy.

Pozdrawiamy
t0m4s
Posty: 42
Rejestracja: czw cze 05, 2014 8:06 pm

śr paź 16, 2019 12:07 am

Panie Darku,
Czy to znaczy, że nie zamierzacie podzielić się z rynkiem, żadnymi informacjami o poziomach sprzedaży/zyskowności projektu FP konsole?
Serio będziemy musieli czekać aż do raportu rocznego?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr paź 16, 2019 9:33 am

Dzień dobry

Żadna ze spółek growych notowanych na GPW, sprzedająca gry w modelu premium, nie publikuje cotygodniowych czy comiesięcznych danych sprzedażowych dla poszczególnych tytułów portfelowych. Ukłonem w stronę inwestorów jest informacja o przekroczeniu break-even point co, jak pisałem wcześniej, miało już miejsce w przypadku konsolowego "Frostpunka" z uwagi na gwarancje otrzymane od partnerów biznesowych. Nie zamierzamy zmieniać naszej polityki w tym obszarze. Dlatego na pełne dane finansowe za IV kwartał 2019 roku rynek musi poczekać do czasu publikacji Raportu Rocznego za 2019 rok.

Pozdrawiamy
sledzik
Posty: 105
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

pt paź 18, 2019 11:33 am

Czy zamierzają Państwo przedstawić plan rozwoju Frostpunka na 2020 ? Czy w 2020 wydacie tylko jeden dodatek czy macie plany na kolejne DLC?
blah8760
Posty: 80
Rejestracja: śr cze 21, 2017 2:06 pm

pt paź 18, 2019 11:38 am

Btw jak tam temat wersji Mac? Poprawka do niej miała powstać przy okazji portu na konsole z tego co pamiętam.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pt paź 18, 2019 11:39 am

To pytanie inaczej bym sformułował. Czy Season Pass jest akcją, którą zamierzacie powtarzać w kolejnych latach np. na jesieni 2020 wraz z kolejnymi dodaktami?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt paź 18, 2019 12:38 pm

Dzień dobry

Oczywiście, mamy dużo pomysłów jak rozwijać "Frostpunka" poprzez płatne dodatki. Z decyzjami biznesowymi, czyli rozpoczynaniem ich produkcji, chcemy jednak nieco aż na rynek trafi drugi z DLC w ramach obecnego Season Pass. Pozytywne przyjęcie wspomnianego dodatku przez graczy będzie potwierdzeniem, że to dobra ścieżka rozwoju a przede wszystkim monetyzowania "Frostpunka". Jeśli jednak DLC spotka się z chłodnym przyjęciem będziemy zastanawiać się nad sensem wydawania kolejnych DLC i angażowania zasobów, które przecież mogą być wykorzystane w inny sposób, np. na nową produkcję.

Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ