Frostpunk

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
adu
Posty: 53
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 11:51 pm

pn wrz 18, 2017 11:51 am

Dziękuję za odpowiedź, choć nie uzyskałem zbyt wielu informacji ;) Szanuję jednak oczywiście względy tajemnicy handlowej.
Rif
Posty: 291
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pn wrz 18, 2017 2:44 pm

Admin pisze:Dzień dobry
Rynek gier komputerowych od dawna ewoluuje w stronę dystrybucji cyfrowej. Dotyczy to również gier konsolowych. O ile gry AAA "muszą" jeszcze ukazywać się w wersjach pudełkowych, żeby dotrzeć do szerokich rzesz klientów, to w przypadku gier bardziej ambitnych, których nie kupuje się spontanicznie w trakcie zakupów w markecie (a taką grą ma być "Frostpunk") czy też gier indie pudełka od dawna stanowią już śladową część sprzedaży. Przetestowaliśmy to na przykładzie "TWoM-a". Tak naprawdę to, czy gra jest wydana również w pudełku nie ma już większego znaczenia dla wolumenu sprzedaży. Ponadto pudełka i tak zazwyczaj zawierają już jedynie kod do pobrania gry z e-sklepu i dotyczy to zarówno gier na PC jak i na konsole. A nie muszę przypominać, że marża producenta/dewelopera w przypadku wersji pudełkowych gry jest daleko niższa niż w przypadku wersji cyfrowych.
Podsumowując. Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznej decyzji odnośnie kanałów dystrybucji "Frostpunka". Z naszego doświadczenia i wiedzy wiemy, że musi ona zapaść nie później niż 3-4 miesiące przed premierą gry. To wystarczający zapas czasu, żeby wytłoczyć grę i zbudować sieć dystrybucji.
Pozdrawiamy.
Pozwolę sobie przypomnieć post z grudnia zeszłego roku. Od tego czasu rynek jeszcze bardziej zwrócił się ku cyfrowej dystrybucji. Co się zmieniło w kwestii Frostpunka, że nagle pudełka zrobiły się na tyle ważne, by przesuwać premierę o wiele miesięcy, by je produkować. Obecnie jest mniej ambitą produkcją i jednak będzie kupowany spontanicznie?
Skoro marża w wersji pudełkowej jest tak niska, to skąd ta nagła zmiana punktu widzenia?
Oczywiście produkcja gry toczy się według przewidzianego harmonogramu, który tylko z nieznanych przyczyn musiał zawierać przesunięcia o 1,5 roku ;)
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt wrz 19, 2017 11:34 am

Dzień dobry
Tezy zawarte w cytowanym przez Pana poście z grudnia ub.r. pozostają aktualne. Odnosiły się jednak do tego, że to deweloper zabiega, żeby jego tytuł ukazał się również w wersji pudełkowej i bierze na siebie ryzyko z tym związane (zwroty, kradzieże kodów, itp.). To sytuacja zupełnie inna od naszej. W przypadku "Frostpunka" to partnerzy biznesowi, spodziewając się dużego zainteresowania grą, zabiegali o wydanie jej w wersji pudełkowej i biorą na siebie gros ryzyk z tym związanych. Finansują też produkcję pudełek, itp.
Pozdrawiamy
Rif
Posty: 291
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pt wrz 22, 2017 8:21 pm

Czy potencjalni partnerzy biznesowi mieli wgląd w realne postępy projektu, mogli zweryfikować jego stan na dzień dzisiejszy i czy mogli dowiedzieć się co ostatecznie znajdzie się w grze, tj. wyjrzeć poza pokazywane powszechnie 10 dni rozgrywki?
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn wrz 25, 2017 10:24 am

Dzień dobry

Z oczywistych względów nie możemy ujawniać szczegółów rozmów z partnerami biznesowymi. Nie należy jednak zakładać, że podejmowaliby oni decyzje biznesowe tylko na podstawie powszechnie dostępnych materiałów reklamowych i promocyjnych "Frostpunka".

Pozdrawiamy.
Rif
Posty: 291
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

czw paź 05, 2017 11:15 am

Pudełka mają jakieś znaczenie dla wyników spółki czy nie? Pytam, bo w zasadzie ze strony spółki zero informacji o tym, że Cenega będzie wydawcą pudełkowej wersji, jak przypuszczam tylko w Polsce.
Na zachodzie z kolei będzie inny partner czy też nawet partnerzy?
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw paź 05, 2017 5:00 pm

Dzień dobry

W przypadku wersji pudełkowej "Frostpunka" mamy podpisane umowy z kilkoma partnerami, którzy odpowiadać będą za dystrybucję na lokalnych rynkach. Cenega jest tylko jednym z nich.

Pozdrawiamy.
Awatar użytkownika
lizotus
Posty: 73
Rejestracja: wt cze 20, 2017 12:46 pm

pt paź 20, 2017 12:20 am

Czy w związku z planowanym przejściem steam na złotego, polscy gracze mogą liczyć na niższą cenę Frostpunka na steam niż wynika z przelicznika 3,6*30=108zł? W polskich sklepach gry 30$ chodzą od 70zł do 100zł.

I drugie pytanie o zawartość pudełka i czy będzie wymagane konto steam?
Tu na razie niewiele podają:
http://www.cenega.pl/pc/symulacje/frostpunk/3325
Admin
Site Admin
Posty: 1309
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn paź 23, 2017 10:30 am

Dzień dobry

Steam zostawia w gestii dewelopera/wydawcy wyznaczanie ceny za produkty "wystawiane" na platformie. Dotyczy to również wyznaczania cen gier w walutach lokalnych, np. PLN. Stąd częstą praktyką jest, że ceny mogą się nieco różnić (duże różnice są niemile widziane przez Steam) w zależności czy płacimy w PLN (tzn. będziemy płacić), w EUR bądź USD.
Jeśli chodzi o "Frostpunka" to nie informowaliśmy jeszcze ostatecznie, ile trzeba będzie zapłacić za nasz tytuł w EUR i USD (sygnalizowaliśmy jedynie, że cena będzie oscylowała wokół 30 EUR/USD). Dlatego nie możemy również mówić, jaka będzie cena gry w PLN. Trudno jednak oczekiwać, że polscy klienci będą musieli wyłożyć na "Frostpunka" więcej niż klienci z innych części świata.
Odpowiadając na pytania o zawartość pudełka z "Frostpunkiem" to podtrzymujemy, że nie będzie to jedynie kod do Steam :) . O szczegółach nie możemy jednak jeszcze mówić. Do aktywacji gry konto na Steam będzie wymagane.

Pozdrawiamy.
Awatar użytkownika
lizotus
Posty: 73
Rejestracja: wt cze 20, 2017 12:46 pm

pn paź 23, 2017 1:33 pm

W takim razie wezmę pudełko, bo przynajmniej początkowo będzie to lepszy wybór, a i cena może okazać się korzystniejsza (patrząc po innych tytułach).

Mam nadzieję, że dodacie więcej niż 6 kart kolekcjonerskich Steam. Optymalnie 8-10. Bardzo ważny jest koncept artystyczny. Wygląd odznak musi zachęcać do ich robienia i umieszczania w gablocie. Jedni będą zadowoleni z osiągnięcia, a drudzy z odzyskania części kwoty wyłożonej na zakup gry. Tu można podejrzeć jak to jest zrobione w Twom:
http://www.steamcardexchange.net/index. ... pid-282070
i innych grach.
ODPOWIEDZ