Program GAMEINN

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr gru 14, 2016 1:09 pm

Admin pisze:Dzień dobry
Prace nad tematem, jak "ugryźć" pieniądze z programu GAMEINN są mocno zaawansowane. Mamy ciekawy pomysł i przygotowujemy wniosek, który zostanie złożony w stosownym czasie. Na tym etapie nie chcielibyśmy jednak dzielić się z "całym światem" szczegółami. :).
Pozdrawiamy.
Dużo słów pan powiedział Panie Darku, a prawda jest taka,że totalnie zawaliliście sprawę. GR nie dostał nawet tak małego dofinansowania i dlatego zamknęliście nierentowny projekt. Ten przykład okrywa was blamażem i żadne tłumaczenia tego nie zmienią. Jesteście jednymi z kilku spółek które nie dostały wystarczającej ilości punktów , żeby dostać dofinansowanie i żadne kontakty i doświadczenie nabyte przy absorpcji innych programów tego nie zmienia.

Lipą wieje i nieprofesjonalizmem na maxa.


Wstyd.

Pozdro.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr gru 14, 2016 2:25 pm

Dzień dobry
Chciałbym zwrócić Pana uwagę na kolejność zdarzeń. Decyzja o zamknięciu GR zapadła zanim poznaliśmy werdykt dotyczący programu GameInn. Jako Spółka nie znaliśmy go kilka dni wcześniej niż inni. Dlatego brak dotacji wcale nie był determinantą przy podejmowaniu decyzji o likwidacji tej linii biznesowej. To przypadkowa zbieżność w czasie, która jednak, jak czytamy, rodzi szereg teorii spiskowych. 11 bit studios ma wystarczające zasoby finansowe i z powodzeniem mogłoby dalej samodzielnie finansować rozwój platformy, tylko po co? GR przynosi straty, które obciążają wyniki skonsolidowane 11 bit studios. Nie mamy 100-proc. gwarancji, że w 2017 roku platforma wyszłaby na plus bo rynek, na którym działa, jest skrajnie trudny. Steam jest absolutnym liderem, który stale zwiększa dystans do konkurencji. Czy mamy zatem dalej łudzić się, że GR, który sprzedaje gry na minimalnych marżach, nagle stanie się wartościową częścią naszej Grupy? Uważamy, że podjęliśmy słuszną decyzję biznesową. Podobne zdanie zdają się mieć też analitycy, którzy przyglądają się naszej Spółce. Ich komentarze w poniedziałkowym "Parkiecie" dotyczące zamknięcia GR były pozytywne.
Pozdrawiamy.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr gru 14, 2016 2:54 pm

Tak możliwe, że postanowiliście zamknąć GR i dlatego nie dostaliście tego dofinansowania, co nie zmienia faktu , że nie sięgnęliście po to dofinansowanie, co jednak rzuca pewien cień na państwa jako sygantariuszy tego programu. I zasoby finansowe nie mają tu znaczenia, chodzi o skuteczność wykorzystywania różnych szans do wzmocnienia swojej działalności na niezwykle konkurencyjnym rynku. CDR ma znacznie większe środki finansowe niż WY i nie przeszkodziło mu żeby sięgnął po największą pule finansową w tym programie , która obniży ich koszty produkcyjne, bo tę kasę wykorzystają też przy tworzeniu CP2077 jeśli chodzi o projekt z" np mapowaniem".

I tu nie chodzi tylko o GR ale o 11 bit jako całokształt tego,że kombinowaliście jak to "dofinansowanie ugryźć", i nic z tego nie wyszło a inne maluchy zgarniają ten kesz( np 1/3 waszych ciężko zarobionych pieniędzy, OT TAK), co nie najlepiej o was świadczy, bo nie poprawia to waszej konkurencyjności, a nawet powoduje, iż ją względem innych obniżacie.

Dziwię się jak można tego nie rozumieć, ale tu( na 11 bit) parę dziwnych rzeczy już było i można do tego się poniekąd przyzwyczaić ( niestety).

Pozdro.
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr gru 14, 2016 10:07 pm

pienio
Już było wyjaśniane, że pieniędzy nie bierze się po to tylko aby wziąć ..... bo nie dają ich ot tak sobie a spora część projektów może nie zrealizować kryteriów i będą musieli zwrócić. Dla mnie część wniosków była trochę niepoważna. Ja bym kasy na to nie przyznał .... :lol:
Spółka na razie nie miała działań na które warto byłoby wziąć kasę co nie oznacza, że nie zrobią "zamówień" wtedy gdy będzie to sensowne. Pamiętajmy, że nie jest to darmowa kasa za nic. Więc zobaczmy co będzie dalej. Niektóre spółki odkryły dość mocno nad czym pracują. Prawdopodobnie zmusił je do tego brak kasy na planowane projekty. Tu spółka jest na innym etapie. Widocznie mają plany na dłuższe lata i nie chcą odkrywać kart za wcześnie. Być może poznamy jakieś projekty gdy rozkręci się drugi zespół.... ;)
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pt gru 16, 2016 11:48 am

Dzień dobry,
Kolejny konkurs GameINN, którego planowany budżet to 55 mln zł, zostanie ogłoszony 3 kwietnia 2017 r. Nabór wniosków będzie prowadzony od 5 maja do 6 lipca 2017 r.
http://www.ncbr.gov.pl/aktualnosci/art, ... video.html

Czy zamierzacie się Państwo ubiegać o wsparcie finansowe dla tworzenia nowej gry w ramach drugiego zespołu produkcyjnego? Oczywiście pod warunkiem, że warunki konkursu będą dawały taką możliwość.

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt gru 16, 2016 12:04 pm

Dzień dobry
Zamierzamy brać udział w kolejnych rundach programu GameInn. Prowadzimy analizy wewnętrzne żeby zidentyfikować obszary działalności, których rozwój moglibyśmy wesprzeć pieniędzmi z GameInn.
Pozdrawiamy.
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr gru 21, 2016 10:52 am

Przydałoby się przykład CDP pokazuje, że można "zgarnąć" nawet 10mln na jeden projekt a to już kwota godna i warta zabiegów. Taka kasa to 2 letni budżet spółki a jak widać można skutecznie zawalczyć nawet o 30-40mln. Chyba nie oczekujemy aż tyle i w kolejnych transzam może być mniej lub trudniej ale bez wątpienia byłoby dużym błędem nie podjęcie skutecznych prac w celu pozyskania istotnych dla spółki funduszy.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr gru 21, 2016 11:57 am

Dzień dobry.
Chciałbym zwrócić uwagę, że 11 bit studios jest znacznie mniejszą firmą niż CD Projekt. Nasze roczne koszty operacyjne nie przekraczają 10 mln zł. Produkujemy gry, których budżet produkcyjny i marketingowy to kilka milionów złotych. To oznacza, że możliwości absorpcji bardzo dużych dotacji są ograniczone. Nie będziemy przecież nagle budowali dużych zespołów tylko po to, żeby "zagospodarować" unijne pieniądze. Przypominam też, że każda dotacja wiąże się z koniecznością wyłożenia dużych środków własnych na projekty, co do których nie ma żadnej gwarancji powodzenia. Czy lepiej jest wydać 5 mln zł własnych środków na ryzykowne przedsięwzięcie (rozwój nowej technologii) czy za taką samą kwotę stworzyć kolejną grę równie dobrą co "TWoM", który przyniósł nam już ponad 50 mln zł przychodów (od premiery do końca III kwartału 2016 roku)?
Tak jak pisałem we wcześniejszym wpisie, zamierzamy zabiegać o dotacje w ramach programu GameInn. Będziemy też walczyć o pieniądze z innych programów ale będą to kwoty "dopasowane" wielkością do naszej Spółki, której podstawowym biznesem jest produkowanie gier a nie prowadzenie projektów B&R, które angażują ludzi i pieniądze a ich wkład w realny biznes bywa znikomy.
Pozdrawiamy.
core
Posty: 47
Rejestracja: śr gru 14, 2016 11:32 am

śr gru 21, 2016 12:36 pm

Czy lepiej jest wydać 5 mln zł własnych środków na ryzykowne przedsięwzięcie (rozwój nowej technologii) czy za taką samą kwotę stworzyć kolejną grę równie dobrą co "TWoM", który przyniósł nam już ponad 50 mln zł przychodów (od premiery do końca III kwartału 2016 roku)?
Moim zdaniem najlepiej te kwestie połączyć i wykorzystać te środki do produkcji równie dobrych gier co TWoM ;)
Czyli tak napisać wniosek, aby wpasować go w bieżącą produkcję tak, jak to zrobiły inne firmy biorące udział w I etapie.
Produkujemy gry, których budżet produkcyjny i marketingowy to kilka milionów złotych.
Czyli nie są Państwo zainteresowani większymi projektami w przyszłości? To znaczy kolejna gra po FP też będzie za kilka mln itd.?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr gru 21, 2016 1:20 pm

Dzień dobry
Strategia 11 bit studios, od poczatku powstania Spółki, zakłada produkcję coraz większych, a zatem i coraz droższych gier. Nasze pierwsze tytuły z serii "Anomaly" kosztowały nie więcej niż po 1 mln PLN każdy. Produkcja "TWoM" pochłonęła już 2 mln PLN plus marketing (kilkaset tysięcy PLN). Budżet produkcyjny "Frostpunka" to 4 mln PLN plus 2 mln PLN nakładów marketingowych. Progres jest zatem widoczny. Kolejne produkcje, zakładając że "Frostpunk" odniesie sukces, będą zatem mogły być jeszcze kosztowniejsze. Mając bowiem odpowiednie zaplecze finansowe, będziemy mogli sobie pozwolić na nieco większe ryzyko. Nie oznacza to jednak, że od razu przeskoczymy do segmentu gier AAA kosztujących po kilkadziesiąt milionów PLN. Wolimy dochodzić do tego poziomu stopniowo budując kompetencje, kadry, struktury i zdobywając odpowiednie know-how. Jak na razie nasza strategia działa doskonale. Wydaje się, że równeż akcjonariusze Spółki nie mają powodów do narzekania :) .
Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ