Przychody z This War Of Mine w 2016

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt maja 17, 2016 2:20 pm

Dzień dobry
Mechanizm rozliczania się z partnerem biznesowym/handlowym w przypadku wersji konsolowej "TWoM" nie różni się od mechanizmu stosowanego przy rozliczaniu ze Steam czy z innymi sprzedawcami. W rachunku wyników za I kwartał uwzględniliśmy zatem pełne dane sprzedażowe za styczeń i luty (na podstawie faktur) oraz szacunkowe dane sprzedażowe za marzec, które ewentualnie skorygujemy w kolejnym raporcie kwartalnym (wieloletnie doświadczenie w stosowaniu tego mechanizmu podpowiada nam jednak, że możliwe korekty będą niezauważalne). Marcowa sprzedaż nie przełożyła się jeszcze w całości na żywą gotówkę stąd m.in. wziął się wyraźny wzrost należności w raporcie za I kwartał.
Pozdrawiamy.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

śr cze 01, 2016 10:30 am

Wskazania liczników komentarzy na 1 czerwca:
steam: 16.643 - zmiana: 285
google play: 7.322 - zmiana: 247
iOS: 3.668 - zmiana: 84 (wskazanie może się jeszcze nieznacznie zmienić)
xbox: 1678 - zmiana:32
PS4 EU: 617 - zmiana: 40
PS4 US: 517 - zmiana: 44
źródło: strona gry w odpowiednich sklepach

W maju TWoM nie miał żadnych większych promocji.

Szacowane przychody 11bit ze sprzedaży TWoM po dwóch miesiącach drugiego kwartału to ok. 2kk pln. O wyniku za Q2 rozstrzygnie powodzenie czerwcowych promocji. Ważne jest także w jakim terminie i na jak długo Spółka zdecyduje się "odpalić" promocje na mobile.

Trzeba poczekać na rankingi DLC TLO na PC by móc cokolwiek powiedzieć o przychodach w Q2 - celem Spółki powinno być uzyskanie przychodów powyżej 6kk PLN :)
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pn cze 06, 2016 10:12 am

Dzień dobry Panie Darku,

Po 18 miesiącach od premiery, przy 50% promocji - od 1 czerwca TWoM pozostaje na pierwszej stronie bestsellerów steam. Całkiem dobrze radzi sobie także DLC. Planszowe TWoM odniosło spektakularny sukces na kickstarterze. W obwodzie pozostaje obniżka ceny na mobile oraz dodatek TLO. Za nami jest najlepszy pierwszy kwartał w historii spółki.

Czy w dalszym są Państwo sceptyczni co do możliwości uzyskania w 2016 wyższych przychodów z TWoM niż 2015? :) :) :)

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1301
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn cze 06, 2016 10:31 am

Dzień dobry
11 bit studios nie publikowało prognoz na 2016 r. i nie zamierza tego robić. Dlatego w żaden sposób nie możemy wypowiadać się na temat wyników spodziewanych w bieżącym roku.
Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników za I kwartał ale kolejne kwartały wciąż są dużą niewiadomą. O ile jesteśmy w stanie na wewnętrzne potrzeby prognozować przychody z "TWoM" (możemy aktywnie zarządzać ceną produktu) to np. w przypadku "Beat Cop" jest to znacznie trudniejsze. Stąd nasze ostrożne stanowisko w temacie prognozowania całorocznych wyników. Siła marki "TWoM", co pokazała choćby zbiórka na Kickstarterze, jest bardzo duża ale gra ma już półtora roku więc rynek powoli się nasyca.
Pozdrawiamy.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pn cze 06, 2016 10:50 am

Zjawisko nasycania rynku może występować w kanale PC jednak na mobilach praktycznie nie istnieje - tam liczy się tylko zarządzanie ceną i umiejętność dotarcia do Klienta - a wyniki kwartalne pokazują, że w tym Państwo jesteście dobrzy :) :) :)

Jestem bardzo ciekaw wyników kolejnej promocji na mobile ;)
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pt lip 01, 2016 10:34 am

Wskazania liczników komentarzy na 1 lipca (zmiana względem 1 kwietnia):
steam: 17.968 - zmiana: 1872
google play: 7.937 - zmiana: 1184
iOS: 3.849 - zmiana: 392 (wskazanie może się jeszcze nieznacznie zmienić)
xbox: 1800 - zmiana: 192
PS4 EU: 640 - zmiana: 143
PS4 US: 584 - zmiana: 158
źródło: strona gry w odpowiednich sklepach

W Q2 mieliśmy jedynie bardzo przeciętną 5-dniową promocję na mobile oraz dwie bardzo udane promocje na PC (premierowa TLO oraz trwającą summer sale). Na konsole także były promocje (-25%).

Wszystkie dane już są, zatem można już zatem szacować przychody za Q2 :) :) :)

Poza przychodami z TWoM oraz dodatku TLO pojawią się przychody z GR oraz niewielkie z przedsprzedaży Beat Cop oraz TWoM TBG.
baks
Posty: 225
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

ndz lip 10, 2016 2:46 pm

Podtrzymuję swoje typy podane dość dawno (miesiąc temu) 3 mln zysku - ale patrząc na wyniki ze Steam samemu mi się wydaje wynik zysku dość konserwatywny. Wynik SummerSale wskazuje, że wynik kwartalny powinien być nawet ponad moimi widełkami. Jak pisze kolega pieniek jest zachwycony.
Może nie popadajmy w taką euforię po frustracji - jednak sporo wskazuje, że wynik roczny może zostać poprawiony.
Biorąc pod uwagę wynik Steamspy (sprzedaż około 180tyś) na wyprzedaży i cenę 4 USD to daje na czysto ponad 1,5 mln.
Sumując po z początkiem czerwca to na 2 promocjach spółka zarobiła około 3,5 mln na TWOM co z wynikiem z 1kw daje około 8 mln zysku z niedużymi odchyłkami. Można bez wielkiej pomyłki założyć, że do końca roku sprzeda się w kilku promocjach jeszcze kilkaset tyś sztuk na Steam. Biorąc to pod uwagę można założyć, że dość prawdopodobne jest "wyciągnięcie" co najmniej 3 mln zł zysku z tej wersji. Pozostałe kanały także coś zarobiły a sprzedaż DLC na mobilne także nakręci sprzedaż z tego kanału.
Nie biorę już nawet pod uwagę sprzedaży BeatCop. Wydaje się, że powinno się udać poprawić wynik z ubiegłego roku bez BeatCopa. Proponuję się jednak nie napalać bo nie to jest teraz kluczem do sukcesu. Choć kolejny rekord zysków na pewno ucieszy wszystkich akcjonariuszy - no prawie wszystkich... :)
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pn lip 11, 2016 7:54 pm

real pisze: Przychody w Q1 ze sprzedaży do kluczowych klientów: 6 760 190 PLN Steam (Valve Corporation), Google, Apple, Humble Bundle, Koch Media. Struktura:
UE (Koch-konsole) 2 kk
Mobile (szacunek na podstawie l. komentarzy) ok. 3 kk (szacowałem 2,72kk)
PC (mniej niż konsole) ok. 1,8kk

W Q1 szacowany przychód:
a. z jednej kopii PC wyniósł ok. 12 zł (steamspy wykazał ok. 148 k sprzedanych kopii przy dwóch dużych promocjach i humble bundle) - przychód z kopii obniżają promocje w innych kanałach które są realizowane via steam.
b. z jednego komentarza PS/XBOX (2531 komentarzy) ok. 790 zł (uproszczenie dla elektroniki i pudełek)
c. mobile zbliżone do wcześniejszych wyliczeń
Szacunek przychodów w Q2:
a. PC: sprzedaż ok. 200k egzemplarzy przy średnim przychodzie 11bit z egzemplarza 13zł (netto) = 2,6kk
b. konsole: 493 komentarze razy 800 zł = 400 k
c. mobile: komentarze przeliczeniwe: 0,35 (android) * (531 +157/5) + 0,65 (iOS) (278+119/5) = 393,01 komentarza przeliczeniowego
czyli przychód w Q2 = 393/617 * 2,8kk = 1,78kk

zatem szacowane przychody z TWoM w Q2 wynoszą: 4,8kk. Jak zwykle raport półroczny zweryfikuje szacunki ;)

Do tego coś powinien dołożyć TBG, GR, przedsprzedaż Beat Cop i przeszacowanie rezerw walutowych :)
baks
Posty: 225
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

wt lip 12, 2016 11:39 am

real pisze: Szacunek przychodów w Q2:
a. PC: sprzedaż ok. 200k egzemplarzy przy średnim przychodzie 11bit z egzemplarza 13zł (netto) = 2,6kk
b. konsole: 493 komentarze razy 800 zł = 400 k
c. mobile: komentarze przeliczeniwe: 0,35 (android) * (531 +157/5) + 0,65 (iOS) (278+119/5) = 393,01 komentarza przeliczeniowego
czyli przychód w Q2 = 393/617 * 2,8kk = 1,78kk

zatem szacowane przychody z TWoM w Q2 wynoszą: 4,8kk. Jak zwykle raport półroczny zweryfikuje szacunki ;)

Do tego coś powinien dołożyć TBG, GR, przedsprzedaż Beat Cop i przeszacowanie rezerw walutowych :)
Ogólnie zgoda ale umknęło Ci, że teraz potwierdzone jest 147tyś na Steam a na początku czerwca była premiera TLO gdzie TWOM sprzedawał się bardzo dobrze i z wpisów na steamspy wynikało, że sprzedało się przynajmniej 100tyś w cenie znacznie wyższej do tego sprzedaż samego TLO. Więc zasadne byłoby przyjęcie sprzedaży kwartalnej na poziomie 250tyś szt TWOM - moim zdaniem +500-700tyś zysku z TLO.
Spójrz do statysty które cytowałem - sam byłem bardzo zaskoczony ale spółka zarabia jeszcze na Anomaly Warzone na wyprzedaży przychód netto prawie 70tyś do tego 80-90 tyś przychód ze Spacecom - choć nie wiadomo ile z tego jest ale sądzę, że ze 30tyś będzie co daje dodatkowe około 100tyś.
TLO był bez porównania wyżej więc 200tyś także dołożył na wyprzedaży a oceniam, że wyżej.
Tak jak pisałem już to są tylko nasze zabawy czego niektórzy nie zauważają. Mamy za mało danych aby precyzyjnie określić przychód i zysk ale miłe gdy udaje się trafić. Nadal trzymam się swojego typu zysk 3mln +- 10% - choć mam przekonanie, że znów zaniżyłem tak jak w 1 kwartale. Stąd na wynik czekam ze sporą ciekawością.
Rafał80
Posty: 66
Rejestracja: czw wrz 10, 2015 9:42 am

wt lip 12, 2016 9:10 pm

baks pisze:
real pisze: Szacunek przychodów w Q2:
a. PC: sprzedaż ok. 200k egzemplarzy przy średnim przychodzie 11bit z egzemplarza 13zł (netto) = 2,6kk
b. konsole: 493 komentarze razy 800 zł = 400 k
c. mobile: komentarze przeliczeniwe: 0,35 (android) * (531 +157/5) + 0,65 (iOS) (278+119/5) = 393,01 komentarza przeliczeniowego
czyli przychód w Q2 = 393/617 * 2,8kk = 1,78kk

zatem szacowane przychody z TWoM w Q2 wynoszą: 4,8kk. Jak zwykle raport półroczny zweryfikuje szacunki ;)

Do tego coś powinien dołożyć TBG, GR, przedsprzedaż Beat Cop i przeszacowanie rezerw walutowych :)
Nadal trzymam się swojego typu zysk 3mln +- 10% - choć mam przekonanie, że znów zaniżyłem tak jak w 1 kwartale. Stąd na wynik czekam ze sporą ciekawością.
Cieszy fakt, że po moim wpisie dokonał Pan korekty swoich kompletnie nietrafionych szacunków. Teraz szacuje Pan ok. 3 mln zysku ze wszystkich kanałów sprzedaży, a jeszcze dwa dni temu napisał Pan cyt. "Pocieszający jest fakt, żeza 2 kw sam TWOM na Steam powinien dać około 3 mln zysku." Dobrze móc komuś pomóc. Pozdrawiam serdecznie.
ODPOWIEDZ