Strona 30 z 59

Re: Strategia na kolejne lata

: pt lut 22, 2019 4:13 pm
autor: adu
Dzięki za odpowiedź. Krótko mówiąć nie podzielają Państwo naszych opinii ;) Proszę zatem o ponowne przemyślenie owej konserwatywnej polityki i jej liberalizację. Przecież w końcu takich komunikatów w ciągu roku nie będzie wiele.

Re: Strategia na kolejne lata

: pt lut 22, 2019 4:37 pm
autor: Michal
Ale po co? w jakim celu? Co Wam to da? Chwilowy wzrost kursu?

Re: Strategia na kolejne lata

: pt lut 22, 2019 5:26 pm
autor: lizotus
Beat Cop będzie miał niewielkie znaczenie dla przychodów rocznych, jednak taki Children of Morta zapowiada się lepiej od Moonlightera i informacja o dacie premiery powinna znaleźć się na ESPI w odpowiednim czasie, szczególnie że macie w projekcie około 50% udział.

A swoją drogą jak rekrutacja pracowników? Udało się pozyskać kogoś z dawnego CreativeForge Games?

Re: Strategia na kolejne lata

: ndz lut 24, 2019 6:53 pm
autor: aircanada15
Przedmówcy dopominający się raportów z datami premier... Chyba nie rozumiecie, że dajecie jako przykłady dużo mniejsze gry, których marketing praktycznie nie istnieje. Ich wydawcy nie stosują praktycznie żadnych strategii około premierowych, głównie ze względu na koszty itp.
Natomiast dobrze byłoby wiedzieć, że np. przykładowa premiera (typu Children of Morta) planowana jest na dany kwartał.

Re: Strategia na kolejne lata

: ndz lut 24, 2019 9:22 pm
autor: Rif
Żyjecie jak pączki w maśle, bo tak naprawdę nie istnieje siła akcjonariatu, która by mogła wpłynąć na Wasze działania. I zdajecie sobie z tego doskonale sprawę. Pisanie, że przecież można przyjechać na walne i coś ugrać wbrew zarządowi jest komiczne. Żaden z funduszy nie może realnie wpłynąć na działalność spółki a co dopiero my malusi indywidualni.
Takie EA czy Activision bywa surowo oceniane przez akcjonariuszy, zamieszczają w raportach znacznie więcej na temat swoich planów wydawniczych czy wolumenow sprzedazy, a sytuacja, gdy kurs spada o blisko 50% sprawia, że lecą głowy. W 11bit usmiechacie się serdecznie i piszecie, że najważniejsi są gracze, a w domyśle akcjonariusze mogą sobie pisać co chcą, bo w najmniejszym stopniu wpływu na działalność mieć nie będą.

Re: Strategia na kolejne lata

: pn lut 25, 2019 12:24 pm
autor: Mike
Panie Darku,

przykro mi to stwierdzić, ale jest dokładnie odwrotnie niż Pan myśli i to jest źródłem problemu. Jeśli pisze Pan o tym, że w przypadku sprzedaży Beat Copa jesteście realistami i nie spodziewacie się fajerkwerków, to jest to informacja cenotwórcza. Sprowadza się to do formy podania tej informacji rynkowi i następnie odbioru przez rynek sposobu jej podania - jego uczestnicy mogą po prostu uznać, że nie alokujecie w sposób efektywny zasobów do kolejnych projektów lub wydajecie środki spółki na porty gier na kolejne platformy, które nie generują zwrotu, jaki generowałyby te same środki zainwestowane w nowe projekty w przypadku porzucenia wsparcia dla starych (przykład BeatCopa moim zdaniem jest tu książkowy).

Moim zdaniem, lepiej odebrane byłoby podanie w ESPI informacji o premierze BeatCopa na konsolach w dniu 5 marca 2019 z komentarzem, że jest to port gry, gdzie koszty portu zostały już pokryte przychodami ze sprzedaży wersji na PC, niż nie podanie tej informacji w ogóle i przeczytanie na forum, że nie spodziewacie się nawet 100 tysięcy sprzedanych sztuk, bo "jesteście realistami" w kwesti potencjału sprzedażowego. Robiąc to w ten drugi sposób informacja może być przeczytany jedynie jako negatywna. Czas najwyższy by relacje inwestorskie Państwa spółki zaczęły dostrzegać te suptelności i przestały zasłaniać się działem marketingu, w którego kompetencjach nie są relacje inwestorskie.

PS Bardzo smuci mnie nazwanie przez Pana publikacji informacji o dacie premier podanych tytułów na kolejnych platformach "zaśmiecaniem" ESPI i działaniami, które mają "głównie marketingowe znaczenie". Nie będę tego komentował poza wyrażeniem mojego ogólnego niezadowolenia ze sposobu komunikacji inwestorskiej spółki. Będę jednak o tym mówił na forum głośno, a już na pewno dopóki jestem akcjonariuszem 11bit. Wszystko w nadziei, że w końcu zrozumiecie Państwo o co mnie i innym forumowiczom (którzy być może artykują to w sposób mniej wyrafinowany), kolokwialnie mówiąc chodzi.

Pozdrawiam
Admin pisze:
pt lut 22, 2019 2:37 pm
Dzień dobry

Regulacje MAR pozostawiają w gestii spółki giełdowej ocenę, czy dana informacja ma walory cenotwórcze czy też nie. Niektóre spółki podchodzą do tego bardzo swobodnie i zarzucają rynek informacjami o zdarzeniach, które potem nie mają żadnego znaczenia dla ich wyników. W 11 bit studios S.A. przyjęliśmy bardziej konserwatywne stanowisko i nie "zaśmiecamy" ESPI informacjami, które mają głównie marketingowe znaczenie. Do tego typu komunikacji używamy innych kanałów, w tym społecznościowych, do których śledzenia zachęcamy.
Oczywiście, bardzo byśmy chcieli, żeby sprzedaż "Frostpunka" na Mac czy też "Beat Copa" na konsole liczona była w setkach tysięcy kopii i "wywróciła" nasze wyniki w I półroczu tego roku, ale funkcjonujemy już wiele lat na rynku growym i jesteśmy realistami. Stąd nie będziemy robić inwestorskiego PR z tematów, które są tylko dodatkowym źródłem przychodów Spółki.

Pozdrawiamy.

Re: Strategia na kolejne lata

: pn lut 25, 2019 1:36 pm
autor: Admin
Dzień dobry

Strategia 11 bit studios S.A. o czym już wielokrotnie informowaliśmy, zakłada monetyzację naszych tytułów (własnych i z wydawnictwa) na wszystkich możliwych polach pod warunkiem, że dana inwestycja (port na kolejną platformę sprzętową bądź nowa wersja językowa) przyniesie nam dodatnią stopę zwrotu. Historycznie, "mieliśmy nosa". Proszę wierzyć lub nie, ale nasi pracownicy, w tym szczególnie osoby z wydawnictwa, naprawdę znają się na biznesie growym. Dlatego nie odpuszczamy żadnej okazji do zarobienia pieniędzy. Natomiast unikamy palenia pieniędzy w wątpliwe przedsięwzięcia. Dlatego np. gra "Tower 57" (z wydawnictwa) ukazała się tylko na PC (zarobiliśmy na tej premierze ale kosztowało nas to sporo zachodu) a raczej nigdy nie zostanie wydana na inne platformy.
Przywoływany przez Pana "Beat Cop" również okazał się trafioną inwestycją. Konsolowy i mobilny port tej gry kosztowały nas symboliczne pieniądze (robią go podwykonawcy, których wynagrodzeniem będzie część przychodów ze sprzedaży, nie są opłacani przez nas z góry) zatem ryzyko potknięcia finansowego jest śladowe. Nie angażujemy dużych pieniędzy ani własnych pracowników a zawsze będziemy mogli liczyć na dodatkowe przychody (kwestią otwartą jest, ile razy pomnożymy zainwestowane w to przedsięwzięcia środki). Jesteśmy jednak realistami dlatego nie robimy inwestorskiego "szumu" wokół tego tematu bo zdajemy sobie sprawę, że przychody z tego źródła będą miały niewielki wpływ na wyniki 11 bit studios S.A. Oczywiście, jeśli będzie inaczej i "Beat Cop" na konsole będzie okupował listy bestsellerów, nie omieszkamy podzielić się tą informacją.

Pozdrawiamy

Re: Strategia na kolejne lata

: pn lut 25, 2019 10:09 pm
autor: Mike
Panie Darku,

czy moglibyście zaktualizować zakładkę "Do pobrania - Raporty analityczne"? Był szereg aktualizacji rekomendacji w listopadzie i grudniu 2018, a teraz słyszymy też o jednej aktualizacji w lutym 2019.

Druga rzecz, czy dla tych rekomendacji które są publiczne, moglibyście Państwo linkować ich treść tak jak robiliście to jeszcze w 2016 i 2017 roku?

Pozdrawiam

Re: Strategia na kolejne lata

: wt lut 26, 2019 10:20 am
autor: ZITARIX
Witam serdecznie chciałbym uzyskać informację na parę tematów:
1. W której dekadzie planują Państwo premierę Frostpunka na konsole? Frostpunk miał ukazać się na konsolach obecnej generacji a obawiam się że producenci konsol pracują o wiele szybciej od Państwa i będziecie generację do tyłu.
2. Proszę o podanie miesiąca w jakim ukaże się wersja Mac Frostpunka.
3. W jakim kwartale planują Państwo wydać Children of Morta?
4. Czy zmienili Państwo na ten rok sposób przedstawiania raportów finansowych czy jak poprzednio pomimo rekordowych wyników zostaną Państwo opisani jako "poniżej konsensusu".

Re: Strategia na kolejne lata

: wt lut 26, 2019 11:22 am
autor: Admin
Dzień dobry

Zmiany regulacyjne na rynku kapitałowym sprawiły, że domy maklerskie najczęściej nie chcą/nie mogą publikować pełnych raportów analitycznych. Dlatego nie możemy ich zamieszczać na stronie internetowej. Niektóre z nich przyjęły nawet politykę, że nie ujawniają żadnych informacji w mediach dotyczących rekomendacji, które przygotowują (nie będę zdradzał nazwy brokera, który od kilku kwartałów zarzucił praktykę publikowania raportów, mimo że cały czas je "produkuje", również dla naszej Spółki). Jako Spółka nie możemy też informować o nowych rekomendacjach, dopóki informacje na ich temat nie zostaną odtajnione (nie trafią do mediów). - To odpowiedź na to, dlaczego w zakładce "Raporty analityczne" nie ma jeszcze najnowszego raportu Santander BM.

Jeśli chodzi o pytanie dotyczące terminów premier to nie udzielamy informacji na ten temat. Produkty trafią do sprzedaży wtedy, gdy będą gotowe.

11 bit studios S.A. nie zmienia sposobów raportowania i prezentowania wyników finansowych. Jesteśmy w tym obszarze wyjątkowo konserwatywni a audytor (Deloitte) nigdy nie miał do naszych sprawozdań finansowych żadnych zastrzeżeń i uwag. Rozumiemy jednak, że część inwestorów, którzy słabo znają Spółkę i mniej wnikliwie czytają nasze sprawozdania finansowe, cały czas wraca z pytaniami o szczegóły.
Dlatego konsekwentnie informujemy, że nasze wyniki od strony kosztów, co kwartał (od II kwartału 2018 roku, co wynika z obowiązujących przepisów a nie naszego "kaprysu") obniżają papierowe rezerwy na obowiązujący w Spółce Program Motywacyjny (2,05 mln PLN kwartalnie, rezerwy będą tworzone do II kwartału 2020 roku). W kosztach (Usługach Obcych) zawierają się też tantiemy (prowizje) dla studia Digital Sun, czyli twórców "Moonlightera" (gra zadebiutowała w II kwartale 2018 roku i od tego czasu wykazujemy w naszych sprawozdaniach tantiemy dla dewelopera). Jako wydawca "przepuszczamy" przez nasz rachunek wyników całość przychodów ze sprzedaży tej gry a następnie oddajemy należne tantiemy twórcy (zgodnie z umową, jest to blisko 70 proc. przychodów). Bardzo dobra sprzedaż "Moonlightera" ma zatem pozytywny wpływ na wysokość przychodów 11 bit studios S.A. ale z drugiej strony przekłada się na skokowy (ale proporcjonalny do przychodów z tego źródła) wzrost "Usług obcych" co, mimo że otwarcie mówimy o tym od kilku kwartałów, część inwestorów zdaje się zapominać. W Spółce od lat działa też program premii rocznych, na który to cel trafia 6 proc. rocznego zysku netto. W poprzednich latach, gdy zysk Spółki był mniejszy, kwoty przeznaczane na ten cel były proporcjonalnie mniejsze. W 2018 roku, rekordowym roku w historii Spółki, pracownicy mogli liczyć na wyższą gratyfiikację za swoją ciężką pracę przy "Frostpunku". Mechanizm premii rocznych jest bardzo prosty i przyjrzysty i każdy, kto lepiej zna Spółkę, nie powinien o tym zapominać.