Strategia na kolejne lata

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
baks
Posty: 175
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

czw mar 01, 2018 11:18 pm

Czy coś wiadomo o strategii spółki na najbliższe lata 2018-2019 ?
Chyba już czas przedstawić założenia na rok obecny i kolejny.
Admin
Site Admin
Posty: 1016
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt mar 02, 2018 12:11 pm

Dzień dobry
Nasz plan na 2018 rok to premiera gry stworzonej przez własne studio deweloperskie, czyli "Frostpunka" oraz co najmniej dwie premiery gier tworzonych przez zewnętrzne studia deweloperskie, czyli "Moonlightera" i "Children of Morta".
Jeśli chodzi o 2019 rok to planujemy premiery dodatków do "Frostpunka" (oczywiście jeśli podstawowa wersja gry zostanie pozytywnie przyjęta przez rynek). Przypomnę też, że mamy w portfelu grę o roboczej nazwie "Projekt 8". Jest w fazie bardzo zaawansowanego prototypu. Stąd wolimy nie podawać nawet przybliżonej daty, kiedy "Projekt 8" może trafić do sprzedaży. W obszarze wydawniczym na 2019 rok to wciąż budujemy portfel. Chcielibyśmy zwiększyć liczbę premier w porównaniu z 2018 rokiem ale podaż ciekawych projektów jest ograniczona.
Strategicznie, w horyzoncie kilku lat, chcielibyśmy dojść do sytuacji, że każdego roku będziemy wydawać jedną własną grę oraz będziemy mieć co kwartał premierę gry tworzonej przez zewnętrzne studia deweloperskie.
Pozdrawiamy.
adu
Posty: 43
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 11:51 pm

sob mar 03, 2018 10:45 pm

Witam,
W nawiązaniu do powyższej wypowiedzi proszę o uszczegółowienie informacji:
- ile projektów wydawniczych obecnie daje nadziejej na finalizację/znajduje się w fazie negocjacji/bardziej zaawansowanych rozmów?
- czy w bieżącym roku spółka planuje ujawnić pierwsze (bardziej konkretne) informacje o Projekcie8?
- w jakim czasie (kwartał/rok) Frostpunk znadował się w fazie "zaawansowanego prototypu" porównywalnej z obecnym stanem P8?
Dziękuję i pozdrawiam!
Admin
Site Admin
Posty: 1016
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn mar 05, 2018 12:36 pm

Dzień dobry

Nie możemy udzielić szczegółowych odpowiedzi na Pana pytania bo działamy w reżimie spółki publicznej więc wszelkie cenotwórcze informacje, również dotyczące działalności wydawniczej, muszą najpierw trafiać do ESPI.
Zespół zarządzający pionem 11 bit publishing cały czas szuka nowych projektów wydawniczych, czyli selekcjonuje i przegląda dziesiątki gier miesięcznie. Podaż tytułów jest duża jednak z ich jakością bywa gorzej. Ponadto konkurencja nie śpi a walka o naprawdę obiecujące produkcje jest duża. Stąd, dopóki stosowne umowy nie są parafowane, nie chcemy informować o prowadzonych rozmowach ani tym bardziej, z iloma zespołami negocjujemy.

Jeśli chodzi o informacje o "Projekcie 8" to nie zdecydowaliśmy jeszcze, czy przed końcem bieżącego roku będziemy ujawniać bliższe informacje na temat tej produkcji. 2018 rok ma być rokiem "Frostpunka" (i ewentualnych dodatków do tej gry) oraz naszych dwóch tytułów z wydawnictwa, czyli "Moonlightera" i "Children of Morta". Na nich będziemy skupiać naszą działalność marketingową.

Produkcja "Frostpunka" rozpędzała się powoli bo sukces "TWoM" sprawił, że Spółka położyła większy nacisk na dalszą monetyzację tego tytułu (nowe platformy sprzętowe, dodatki, kolejne wersje językowe) przez co zespół, który pracował przy "Frostpunku" (prototypie) nie był zbyt liczny. Zespół zajmujący się "Projektem 8" działa już od około roku. Można zatem powiedzieć, produkcja tej gry trwa już parę kwartałów. Nie będziemy jednak ukrywać, że w naszym przypadku cykl produkcyjny gier nie jest najkrótszy (jakość jest dla nas absolutnym priorytetem) aczkolwiek podejmujemy działania, żeby go skrócić. Przypomnę, że od kilku miesięcy mamy w Spółce dział R&D, który w sposób ciągły testuje/weryfikuje prototypy gier, żeby mogły one szybciej trafiać do fazy produkcyjnej.

Pozdrawiamy.
adu
Posty: 43
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 11:51 pm

wt mar 06, 2018 12:39 pm

Dziękuję za odpowiedzi. Co do wydawnictwa, to proszę zwrócić uwagę, że nie pytałem o podpisane umowy, tylko prowadzone rozmowy rokujące ich zawarcie. To chyba nie jest ani tajemnica (tym bardziej, że nie pytam o żadne szczegóły), ani też materia podlegające publikacji w ESPI.

Z Pańskiej odpowiedzi nie da się w żaden sposób wywnioskować, czy jakieś nowe projekty Państwa zainteresowały. Obawiam się więc, że bieżacy rok nie będzie jeszcze pierwszym, w którym uda zrealizować się plany wydawania obcej gry co kwartał.
Admin
Site Admin
Posty: 1016
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt mar 06, 2018 6:03 pm

Dzień dobry
Działalność wydawnicza niesie za sobą szereg specyficznych ryzyk nie występujących gdy gra tworzona jest przez wewnętrzne studio deweloperskie. Chodzi przede wszystkim o kontrolę nad procesem produkcyjnym. Stąd nawet bardzo obiecujące projekty czasami nie są "dowożone" do premiery. W 2017 roku, o czym pisaliśmy w raporcie za III kwartał, musieliśmy wygasić jeden z projektów wydawniczych, co "kosztowało" nas ponad 400 tys. PLN. Gra, której produkcja trwała już kilka miesięcy, nie spełniała w kolejnych literacjach naszych oczekiwań a współpraca z deweloperem szła opornie. Stąd nasza wstrzemięźliwość w komunikowaniu postępów w rozwoju pionu wydawniczego. Wolimy nie ujawniać z iloma zespołami obecnie rozmawiamy, na jakim etapie są rozmowy i kiedy będą finalizowane, itp. bo tego typu informacje szybko się zmieniają lub dezaktualizują. O projektach wydawniczych komunikujemy publicznie dopiero gdy umowa z deweloperem jest parafowana a projekt wyjdzie z fazy prototypu i ryzyko jego "wywrócenia się" jest nieduże.
Zawsze deklarowaliśmy, że cel, jakim jest premiera jednej gry z wydawnictwa co kwartał, jest celem średnioterminowym (kilkuletnim). Biorąc pod uwagę, że mamy już marzec i na razie zapowiedzieliśmy na ten rok dwie premiery ("Moonlightera" i "Children of Morta) realizacja celu (jednej premiery co kwartał) będzie ogromnym wyzwaniem. Priorytetem dla nas jest jednak jakość gier (co ma znaczenie dla ich potencjału sprzedażowego) a nie ich ilość. Mamy nadzieję, że tegoroczne premiery będą miały zauważalny wpływ na przychody Spółki co pozwoli nabrać rozmachu wydawnictwu.
Pozdrawiamy
adu
Posty: 43
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 11:51 pm

śr mar 07, 2018 10:19 am

Dziękuję, też mam taką nadzieję.
Rif
Posty: 197
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

wt mar 27, 2018 12:26 pm

Dzień dobry,

Prezes na dzisiejszym czacie wspomniał powtarzaną i na tym forum regułkę o inwestowaniu w rozwój firmy zamiast wypłaty dywidendy.
Niemniej pozwolę sobie drążyć ten temat.
Jeżeli "Frostpunk" odniesie sukces porównywalny do TWOM (na to wszyscy liczymy) i na kontach spółki znajdzie dajmy na to 60+ miliona złotych, a budżet Projektu 8 ma być zbliżony do tego z FP (ok 10 milionów złotych), to czemu nie pomyśleć o dywidendzie? Mam wrażenie, że Spółka nie dzieli się z nami za bardzo informacją jak zamierza inwestować, gdy po odjęciu budżetu Projektu 8, zostanie blisko 50 mln. złotych.

Pozdrawiam!
topfacet
Posty: 132
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

wt mar 27, 2018 1:42 pm

W jednej z rekomendacji przewija się dywidenda :)
Admin
Site Admin
Posty: 1016
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt mar 27, 2018 2:08 pm

Dzień dobry

Obowiązkiem każdej spółki, nie tylko giełdowej, jest wypracowywanie zysków dla akcjonariuszy/udziałowców. 11 bit studios S.A. nie jest pod tym względem wyjątkiem.
Stoimy jednak na stanowisku, że dopóki mamy pomysły jak inwestować posiadane nadwyżki (nie muszę wspominać, że nasze wyniki finansowe są dobrym dowodem, że wiemy jak pomnażać pieniądze), dopóty będziemy rekomendowali inwestowanie ich w nowe gry, zarówno własne jak i zewnętrznych deweloperów. W przyszłości gdy, w co mocno wierzymy, nasza poduszka finansowa jeszcze bardziej się powiększy, nie będziemy się odżegnywać od podzielenia się nią z właścicielami. Poczekajmy jednak na premierę "Frostpunka". Sukces finansowy gry może być przyczynkiem do rozmowy o ewentualnej dywidendzie. Słaba sprzedaż oznaczała będzie konieczność zaciskania pasa i spowolnienia ambitnych planów rozwojowych Spółki. Na razie dyskusja o dywidendzie to klasyczne dzielenie skóry na niedźwiedziu. Za kilka miesięcy możemy wrócić do tego tematu.

Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ