Strategia na kolejne lata

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
scarcrow
Posty: 3
Rejestracja: wt mar 22, 2016 11:24 pm

czw paź 06, 2016 8:49 pm

Interesuje mnie wydawanie gir na platformę VR. Czy studio 11bit pracuje nad tematem?
Czy stanowi to znaczny problem?
Interesuje mnie to, gdyż uważam, że niedługo będzie to zdecydowanie najważniejszy kanał sprzedaży.
Pozdr
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

czw paź 13, 2016 11:25 am

Patrząc na najnowsze IPO w branży growej , mam nadzieję że prezesi widzą pewne kwestie związane z tym jak tanio puszczali akcje spółki. Oby kolejny raz nie dali się ponieść chęci realizacji zysków po taniości , bo to tez wpływa na postrzeganie ich jako zarządzających, że tak pięknie i gładko mogą wycyckać jesli chodzi o wartość akcji które puszczają.

Pozdro.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw paź 13, 2016 11:50 am

Dzień dobry
Członkowie Zarządu, którzy są równocześnie jej założycielami, mają takie samo prawo do kupowania i sprzedawania akcji Spółki jak inni akcjonariusze/inwestorzy (oczywiście poza okresami zamkniętymi). Są to ich autonomiczne decyzje. Spółka nie ma prawa ich komentować. Przypomnę ponadto, że menedżment Spółki obecnie obowiązuje półroczny lock-up co wyklucza możliwość zbywania przez nich kolejnych pakietów.
Pozdrawiamy
Ps. Z uwagą przyglądamy się zakończonym i trwającym IPO spółek growych, zwłaszcza wycenom rynkowym :) .
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

czw paź 13, 2016 3:04 pm

Moja prośba dotyczy bardziej przemyślanej strategii podawania przybliżonych terminów premier poszczególnych gier.
Już nie jestem pewien ile w tym roku miało ukazać gier w ramach wydawnictwa.
Trzy, dwie, a może tylko JEDNA?
Tymczasem z dzisiejszego komunikatu wynika, że w tym roku nie doczekamy się ani jednej gry z tego segmentu działalności Spółki.

Kolejny przybliżony termin Beat Copa to Q1'17. Tower 57 miał być na przełomie Q4/Q1'17. FrostPunk Q2'17.
Trudno mi uwierzyć, by Spółka marketingowo chciała oblecieć wszystkie te tytuły w kilka miesięcy.
Rodzi to obawy, że najważniejsza z nich, czyli FrostPunk doczeka się kolejnego przesunięcia.
Ponadto źle świadczy o rzetelności koproducentów i samej Spółki. Każde przesunięcie oznacza zwiększone koszty itd. itp.
Po prostu należy takich sytuacji wystrzegać się, a argument o poprawieniu jakości nie jest żadnym tłumaczeniem.
Oznacza jedynie, że nie udało się zapewnić jakości w określonym terminie.
MaksymRog
Posty: 1
Rejestracja: czw paź 13, 2016 3:25 pm

czw paź 13, 2016 4:10 pm

Rif pisze:Oznacza jedynie, że nie udało się zapewnić jakości w określonym terminie.
Chyba jedyną rzeczą, jaka jest pewna w tej branży, są opóźnienia i związane z nimi przesuwanie terminów. Warto brać to pod uwagę inwestując w spółki growe. Nie wynika to zazwyczaj z niekompetencji, ale głównie ze specyfiki procesu tworzenia oprogramowania. Wystarczy poczytać postmortemy wielu kultowych dzisiaj gier, aby się przekonać o tym, jak często się to zdarza. Jest to dużo lepsze rozwiązanie, niż wypuszczenie nieukończonego produktu i późniejsze "łatanie" go patchami, gdyż bardzo często kończy się to straceniem dobrej opinii wśród graczy, co bezpośrednio rzutuje na sprzedaż.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

czw paź 13, 2016 7:03 pm

To jest patologia, ale takie Call of Duty nie ma problemu z obsuwami.
Tutaj się robi gry garażowe, a taki Beat Cop ma przesuniecie o pol roku. Przy AAA byłby dramat.

Spółka pisze w komunikacie o Q1, a twórcy Beat Cop piszą o wiośnie. To co, na wiosnę trzy gry marketing ma pociągnąć?
Żarty żartami, ale strategia krótkoterminowa leży, a co mówić o średnim terminie.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

pt paź 14, 2016 9:26 am

Za bardzo dramatyzujesz z tym pociągnięciem 3 tytułów jednocześnie. Przypominam ze 2 z nich to nie ich produkcje i są on ( jak to ująłeś) "garażowymi" produkcjami, więc raczej nie liczyłbym na twoim miejscu na jakieś wielkie odpały PR-owe z ich strony, bo budżety tych gier są jakie są.Przypomnę że w 2014 w końcówce roku też nie był tylko jeden debiut, ale oczywiście TWoM miał największe znaczenie, dlatego moim zdaniem mocno przesadzasz z tym zdenerwowaniem. W przypadku LP są zdani też na twórców, jeden projekt im totalnie wypadł co też zakomunikowali, kolejne też mogą mieć opóźnienia nie stosowałbym tego typu sytuacji bezpośrednio do ich deweloperki. Na miejscu 11 bit zastanowiłbym się jednak nad współpracą z większymi zespołami i wyłożeniem trochę większej kasy w którą opływają , bo " z garażowymi" produkcjami może być rożnie( jeśli jest uzależniony od 1-2 ludzi nawet ze względów czysto prywatnych i osobistych) i może się okazać,że rozwój LP idzie tak samo jak rozwój GR, czyli słabo.

Moim zdaniem słabością 11 bit jest takie ciurlikowanie, żeby nie być bardziej dosadnym ze szkłem i podcieraniem pękniętych pleców. Zarządzający nie maja polotu, również jeśli chodzi o wycenę wartości swojej własnej firmy i swoich pakietów, co obrazuje fakt po ile oni sypali funduszom a po ile inni zgarniając nie tylko szmal dla siebie, ale tez i dla spółkek w IPO. W ogóle mam wrażenie jakby prezesi się cały czas obrażali i boczyli na drobnych ich oczekiwania i komentarze, problem w tym że sami robią się w konia na tle prezesów innych spółek growych z dogrywaniem cen sprzedaży funduszom. Można to określić na tle innych wyleszczają się na maxa, ale oczywiście jak to ADMIN podkreślił maja do tego prawo, żeby mieć opinie dużych leszczy.

Pozdro.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt paź 14, 2016 10:30 am

Dzień dobry
Wielokrotnie zwracaliśmy uwagę na dodatkowe ryzyka związane z działalnością wydawniczą. Chodzi przede wszystkim o znacznie mniejszą kontrolą nad zewnętrznym studiem deweloperskim tworzącym grę w porównaniu ze studiem będącym częścią Spółki. Oczywiście zewnętrzne zespoły są bardzo sumiennie i skrupulatnie rozliczane z "kamieni milowych" ale przecież przedstawiciel 11 bit studios nie może na codzień patrzeć im na ręce. Ponadto chcemy, żeby współpraca odbywała się na zasadach partnerskich. Studia, które z nami kooperują mają zachowywać autonomię a nie być tylko podwykonawcami projektów zlecanych przez 11 bit studios. W dłuższym terminie taka strategia jest bardziej opłacalna bo dzięki temu możemy liczyć na naprawdę ciekawe, wysokojakościowe projekty wydawnicze. Marka 11 bit studios, także w obszarze wydawniczym, ma się kojarzyć z jakością. Gracze nie mogą być rozczarowani produktami, które im oferujemy. Nie jest sztuką wypuszczać masowo na rynek proste, infantylne gierki F2P licząc, że któraś z nich "chwyci". Takich ofert dostajemy mnóstwo ale je odrzucamy bo nie wpisują się w naszą strategię.
Pozdrawiamy.
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

śr gru 28, 2016 12:56 pm

Admin pisze:Dzień dobry
Pierwszym zadaniem nowego teamu deweloperskiego, który na razie działa tylko w szczątkowym stanie, będzie wsparcie zespołu (w jego skład wchodzi m.in. Zarząd Spółki), który decyduje o wyborze gry, która trafi do produkcji. Chcemy ten etap zamknąć do końca bieżącego roku bo pomysłów i koncepcji, które czekają na realizację, mamy sporo. To oznacza, że "prawdziwa" produkcja ruszy z początkiem 2017 r. Zajmie ok. 18-24 miesięcy co oznacza, że tytuł tworzony przez nowy zespół deweloperski powinien być gotowy pod koniec 2018 r. Czy będzie to IV kwartał 2018 r. czy I kwartał 2019 r. jest jeszcze zdecydowanie przedwcześnie, żeby przesądzać. Zastrzegam ponadto, że są to bardzo ramowe założenia a nie szczegółowy harmonogram prac, z którego chcemy być rozliczani. Bardziej doświadczeni inwestorzy wiedzą zresztą, że w naszej branży do wszystkich harmonogramów trzeba podchodzić z dystansem. :) .
Pozdrawiamy.
Za moment koniec roku, w związku z tym pytanie nasuwa się samo. Czy udało się zamknąć etap wyboru gry, którą na początku roku weźmie "na warsztat" zespół kierowany przez Artura Ganszyńca?
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr gru 28, 2016 2:20 pm

Mi osobiście nie wydaje się aby ten temat był rozstrzygany w tych dniach. Sądzę, że przychodząc do studia miał swoją wizję i prawdopodobnie wtedy zapadły już pierwsze ustalenia jakie gry lub która z gier z szuflady studia go interesuje. Moim skromnym zdaniem ten tema jest już zamknięty i spółka z ogłoszeniem początku prac czeka na przełom stycznia lutego lub temat będzie finalizowany pod koniec stycznia. Okres Świąt jest nieszczególnie dobrym okresem do takich rozstrzygnięć.
Być może dowiemy się czegoś z audycji. Mnie bardziej interesuje czy spółka ma pewność wydania obydwu gier z LP w 2017 oraz czy jest pewność wydania co najmniej 3 gier z LP w 2018. Liczę, że przed końcem stycznia rozkręci się kampania reklamowa dla Beat i Frosa. W przypadku braku kampanii można założyć , że Beat może wyjść w 3 kwartale a Frost chyba dopiero w 4 kwartale. Stąd te tematy są priorytetowe. Na produkcję z 2 zespołu nie ma co liczyć wcześniej niż w 2019 - no chyba, że to będzie coś wielkości TWOM lub mniejszego to możliwa 2 połowa 2018. Stąd kluczowe będą wydarzenia styczeń luty, bo dadzą przybliżoną prognozę na resztę roku. To kiedy produkcję rozpocznie 2 zespół dowiemy się dopiero jakiś czas po tym jak zaczną i ten temat na razie jest drugorzędny.
ODPOWIEDZ