Strategia na kolejne lata

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Michal
Posty: 77
Rejestracja: czw wrz 27, 2018 2:32 pm

sob sie 03, 2019 7:40 pm

Nic nie chciałem pisać, ale wygląda że nie tylko mi to tak zabrzamiało, że kampania marketingowa może nie ruszyć w następnym roku....
baks
Posty: 383
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

ndz sie 04, 2019 12:20 am

Zdecyduj się czy chcecie aby ruszyła w tym roku czy w przyszłym. Tylko CDP stać na prowadzenie rocznej kampanii marketingowej. Mają na to 200-400mln tak można zakładać. 11bit na marketing przeznaczy nie więcej niż 10mln więc pieniędzy wystarczyłoby na najwyżej miesiąc sporej kampanii. Gdyby zaczęli teraz przez 2 lata do premiery wszyscy by zapomnieli o grze ... :D
Nie należy się spodziewać drastycznie większej kampanii niż FP. Tam marketing miał jakieś 2-4 mln.
Projekt P8 raczej nie przekroczy 10 mln a spółka znów spróbuje aby gra sama się promowała w mediach społecznościowych i w prasie.
Przy premierze gry nie wcześniejszej niż wiosna 2021 nie ma co liczyć na większą ilość informacji wcześniej niż wiosna-lato 2020.
Chyba, że ktoś ujawni jakieś info na którymś portalu.
Zakładając premierę kwiecień-maj 2021 prawdziwego ruszenia marketingu można się spodziewać w styczniu 2021. To dobry okres gdy ucichnie szum świątecznych wyprzedaży. Znamy ten manewr z historii. Jak niemal wszyscy wiemy ..... choć do niektórych to może nie dociera .... gra weszła w intensywną fazę produkcyjną pod koniec ub roku. Mamy mniej więcej połowę okresu produkcji. Trudno w połowie pracy deklarować termin ukończenia. Myślę, że może to nastąpić latem lub jesienią przyszłego roku.
Jak wiadomo gra jest dużo większa od FP a przy dość skromnych zasobach spółki produkcja może potrwać 24 miesiące. W q1 i q2 spółka intensywnie zatrudniała w dużej części do P8 więc siły rosną oznacza to jednak, że jeszcze ogrom pracy nad grą.
-bART-
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 14, 2018 6:20 pm

śr sie 28, 2019 7:54 pm

Panie Darku,
czy może pan przybliżyć akcjonariuszom co to za spotkanie/konferencja odbędzie się jutro, jak również w jakiej roli będą tam uczestniczyć przedstawiciele 11bit?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt sie 30, 2019 9:45 am

Dzień dobry

11 bit studios S.A. po premierze "Frostpunka" i wzroście kursu stało się ciekawą spółką dla inwestorów finansowych spoza Polski (ich poprzeczka, jeśli chodzi o minimalną kapitalizację spółki, w którą mogą inwestować wisi znacznie wyżej niż w przypadku naszych rodzimych funduszy). Dlatego od ponad roku dość regularnie bierzemy udział w konferencjach inwestorskich poza Polską gdzie prezentujemy naszą firmę, strategię, filozofię, plany na przyszłość, itp. Działania te, co widać przy okazji każdego kolejnego WZA, przynoszą pożądany przez nas skutek, to znaczy, rosnący udział instytucji spoza Polski w naszym akcjonariacie.
W tym roku byliśmy już na konferencjach inwestorskich w Londynie (w marcu), Paryżu (czerwiec) i Frankfurcie n/Menem (wróciliśmy wczoraj). W przyszłym tygodniu udajemy się ponownie do Londynu a pod koniec września do Sztokholmu. Planujemy też kolejne wyjazdy w IV kwartale.
Ponadto na bieżąco spotykamy się w Warszawie z przedstawicielami funduszy (zarządzającymi i analitykami), którzy przyjeżdżają do nas (oczywiście, przy okazji odwiedzają też inne spółki z Polski, które mają na radarze), żeby lepiej nas poznać. Kapitały, które za nimi stoją są naprawdę ogromne ale oczywiście spotkanie z nami nie oznacza decyzji o zakupie akcji. Takich wizyt musi być kilka. Na tym szczeblu komitety inwestycyjne działają wyjątkowo ostrożnie i bez pośpiechu.....

Pozdrawiamy
-bART-
Posty: 89
Rejestracja: sob lip 14, 2018 6:20 pm

pt sie 30, 2019 11:37 am

Dziękuję za odpowiedź. Czy może Pan udzielić informacji, czy fundusze tego typu z ostrożnym podjęciem analizują spółki/spółkę pod kat dużych inwestycji i ujawnienia się w akcjonariacie. Czy też traktują Polskę jako uzupełnienie portfela?
Rif
Posty: 305
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pt sie 30, 2019 11:59 am

A czy oprócz badawczego zainteresowania ze strony instytucji finansowy, podobnym zainteresowaniem wykazywały się (bądź też wykazują się) podmioty związane z branżą gier?
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt sie 30, 2019 3:10 pm

Dzień dobry

11 bit studios S.A. jest spółką publiczną więc można powiedzieć, że spotkania z inwestorami należą do naszych obowiązków i nie są niczym szczególnym. Fundusze, z którymi rozmawiamy się poza Polską reprezentują cały przekrój branży finansowej, w tym najróżniejsze strategie inwestycyjnej. Jednak, z uwagi na wielkość aktywów pod zarządzaniem, raczej nie są to gracze zainteresowani "kręceniem kółek na kursie" choć oczywiście i tacy się zdarzają. Zagraniczni inwestorzy daleko mniej znają 11 bit studios S.A. niż krajowe TFI czy OFE. Dlatego, przynajmniej na pierwszych spotkaniach, musimy sporo opowiadać o historii Spółki i naszej filozofii działania. Najwięcej musimy jednak mówić o planach na przyszłość ale wyłącznie w kilkuletniej perspektywie. To zupełnie inna sytuacja niż na naszym rynku gdzie czasami mamy wrażenie, że najważniejsze są wyniki ostatniego kwartału i kolejnego (nie wspomnę o konsensusie analityków :) ). Taki środek ciężkości w rozmowach wynika oczywiście, co już wspomniałem, z horyzontu inwestycyjnego. Duże pieniądze, przy ograniczonej płynności polskiego rynku kapitałowego, trzeba inwestować z myślą o co najmniej kilku latach (stąd tak dogłębna selekcja spółek) niż o szybkim zarobku w kilka dni.

Odpowiadając też na pytanie o inwestorów branżowych to nie biorą oni udziału w konferencjach inwestorskich, które są miejscem spotkań analityków/zarządzających ze spółkami. W tego typu eventach, często kilkudniowych, potrafi brać udział nawet kilkadziesiąt spółek i setki analityków. Spotkania mają najróżniejsze formuły (indywidualne bądź w mniejszych lub większych grupach). Lepszym miejscem do spotkań z innymi firmami z sektora gier komputerowych (na pewno w luźniejszej atmosferze, bez krawatów :) ) są targi branżowe, gdzie w zamkniętych dla publiczności halach, w spokoju można rozmawiać na dowolne tematy.....

Pozdrawiamy
CarlosRoca
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 15, 2018 11:06 am

pt sie 30, 2019 3:37 pm

Dzień dobry,

mam pytanie odnośnie testów najnowszych dodatków DLC do TWOM oraz Frostpunk.
W obu dodatkach są zauważalne, proste błędy, które irytują graczy.

Poniżej wybrane opinie graczy ze steam

TWOM Fading Embres
"Szczerze mówiąc to mógł być najlepszy dodatek do tej gry. Jednak twórcy oczywiście spier****.
... Po drugie pomimo opóźnienia dodatek ukazał się pełny błędów, które totalnie psują odbiór gry, fakt kilka dni później ukazał się patch, który miał np naprawić tłumaczenia i hmm znowu nie wyszło część postaci wciąż mówi po angielsku, postaci nie są w stanie odróżnić swoich płci, generalnie w dodatku "fabularnym" takie problemy, które wpływają na odbiór fabuły nie powinny mieć miejsca.
Po trzecie niesamowicie frustrujące jest, że na sam koniec przy podsumowaniu tego jakie zabytki uchroniliśmy, napisy wyświetlają się tak szybko, że nie da rady wszystkiego przeczytać i tak za każdym razem a dodatek przeszedłem 4 razy dla osiągnięcia i dalej nie wiem co się stało z wazą a co z mieczem, śmieszy to tym bardziej, że dodatek jest pełny segmentów trwających po kilka minut gdzie ktoś do nas mówi a my klikamy jak idioci by iść tylko za tą postacią i ok w patchu pojawiła się możliwość pominięcia kilku takich momentów w grze jednak nie wszystkich. ..."

Frostpunk The Rifts
"...Other than that - lots of bugs. Automatons are clipping, some resources are clipping, I had two steel wracks spawning inside of each other and I couldn't click on them. "

Oba cyctaty oryginalnej treści z portalu steam (trochę jedynie skrócone). Proszę wybaczyć wulgaryzm, to jest cytat.

Posiadam pierwszy produkt więc osobiście potwierdzam te błędy w dodatku, drugiego produktu nie posiadam, gdyż wciąż nie ma wersji FP na MAC, więc nie mogę się odnieść do tego komentarza wprost.

Mam w związku z tym pytania:
1) Jak wyglądał proces testów gier i czy na etapie testów nie wychwyciliście Państwo tak prostych błędów?
2) Kiedy powyższe błędy zostaną naprawione
3) Czy zaistniała sytuacja wpłynie do poprawy instrukcji / procedury związanej z testami produkowanych gier oraz ewentualnie w jakim zakresie
4) Czy podtrzymujecie Państwo w dalszym ciągu swoją pierwotną strategię wypuszczania dobrych jakościowo gier, nawet jeżeli wiąże się to z dodatkowymi opóźnieniami? bo wydaje się, że jednak nastąpiła tutaj jakaś zmiana...

Bardzo proszę o odpowiedź.
Admin
Site Admin
Posty: 1756
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt sie 30, 2019 4:20 pm

Dzień dobry

Proces testowania gier/dodatków odbywa się za każdym razem według tych samych procedur/schematów. Nie ma w tym procesie miejsce na improwizację. Gra komputerowa to złożone narzędzie informatyczne dlatego uniknięcie wpadek/bugów jest prawie niemożliwe. Dokładamy starań, żeby było ich jak najmniej. Prosimy o zgłaszanie wszelkich uwag/błędów w naszych gracz w dedykowanych do tego kanałach. Niedociągnięcia tego typu będą usuwane w najszybszym możliwym terminie.

Pozdrawiamy
sledzik
Posty: 105
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

śr paź 02, 2019 11:45 am

Jak Państwo widzą strategie na rok 2020? Ponieważ ze strony przychodowej nie będzie żadnych fajerwerków ani nowych premier ( jeden dodatek do frostpunka nie pociągnie wyniku) a premiera p8 zobaczymy pewnie 2021.


Ps: Coś wiadomo na temat spotkań inwestorskich?
ODPOWIEDZ