Kilka pytań do spółki

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
kamasz1
Posty: 7
Rejestracja: sob kwie 11, 2015 8:31 am

pt sie 14, 2015 11:42 am

Czy jest jakiś problem z publikacją raportu? Jeśli nie, to kiedy się pojawi?
lelo-pakero
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 16, 2015 10:17 am

pt sie 14, 2015 12:21 pm

W czym widzisz problem? Raport ma zostać opublikowany 14.08.2015 r. Mają czas do północy.
baks
Posty: 220
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pt sie 14, 2015 1:31 pm

Wcześniejsze raporty tradycyjnie publikowane były po sesji dość często późnym wieczorem.
lukeon
Posty: 4
Rejestracja: wt sty 06, 2015 3:56 pm

pt sie 14, 2015 1:45 pm

Admin pisze:Dzień dobry.
Również bardzo byśmy chcieli dzielić się jak najwcześniej informacjami o sprzedaży (nawet w cyklach comiesięcznych) ale nie jest to takie proste. Prowadzimy sprzedaż za pośrednictwem wielu platform internetowych, które prowadzą różne polityki dotyczące raportowania i jeszcze różniejsze polityki dotyczące rozliczania się z producentami gier. Spięcie tego wspólnym mianownikiem jest skrajnie trudne, żeby powiedzieć niewykonalne...

Dzieki za odpowiedz. Wiem, ze to nie latwe, ale chyba nie tak ciezkie jak pisanie gier ;) i rozumiem, ze moglby to byc "zbedne" koszty. Ale przeciez moze mozna zaznaczyc, ze sa to np. szacunki za poprzedni miesiac. Dodac do tego jakas fajna infografike i wszyscy beda zadowoleni :) Za jednym zamachem jakis marketing + info dla graczy, akcjonariuszy itp.
Czego doskonalym przykladem byla infografika zaraz po rozpoczeciu sprzedazy TWOM.
kamasz1
Posty: 7
Rejestracja: sob kwie 11, 2015 8:31 am

pt sie 14, 2015 2:03 pm

A jaki jest problem publikacji raportu za 2 kwartał w trakcie dzisiejszej sesji? Za 4 kwartał 2014 r.raport był publikowany 12.02.2015 r. o godz. 13,54. Można? Można. A może teraz nie ma się czym chwalić??
Admin
Site Admin
Posty: 1262
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt sie 14, 2015 5:23 pm

Dzień dobry
Poniżej wklejamy dodatkowe informacje na temat naszych wyników za II kwartał z komentarzem.
Zapraszamy do lektury.


Grupa 11 bit studios zarobiła w I półroczu 7,62 mln zł netto

Utrzymująca się na wysokim poziomie sprzedaż gry „This War of Mine” (TWoM) sprawiła, że Spółka kolejny kwartał z rzędu wypracowała bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody ze sprzedaży w II kwartale wyniosły, na poziomie skonsolidowanym, blisko 6,74 mln zł, czyli były blisko siedmiokrotnie większe niż w analogicznym okresie 2014 r. Były równocześnie o kilka procent wyższe niż w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku. – To m.in. wynik czerwcowej akcji promocyjnej Steam Summer Sales, której efekty przeszły nasze oczekiwania. Jest to dla nas również dowód, że „This War of Mine” ma jeszcze duży potencjał sprzedażowy – komentuje Grzegorz Miechowski, Prezes Spółki.
Zysk operacyjny Grupy w II kwartale br. sięgnął 4,35 mln zł wobec 0,46 mln zł straty przed rokiem. Zysk netto, przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej, wyniósł 3,41 mln zł. Rok wcześniej Grupa w tej pozycji miała ujemny wynik rzędu 0,46 mln zł. Różnica pomiędzy zyskiem operacyjnym i netto wynikała z wysokich, pozostałych kosztów operacyjnych, które wyniosły blisko 0,68 mln zł. W analogicznym okresie 2014 r. miały pomijalną wartość 49 groszy. - Skokowy wzrost w tej pozycji był m.in. efektem utworzenia rezerwy w wysokości 0,39 mln zł na zaniechany projekt realizowany w ramach programu Innotech. Do zakończenia II kwartału projekt nie został jeszcze finalnie rozliczony z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Rezultaty prac, czyli nowe elementy technologii własnej do tworzenia gier, będę rozliczane w kolejnych okresach w trakcie jej eksploatacji a rezerwa zostanie rozwiązana – wyjaśnia Prezes. Na pozostałą kwotę złożyła się darowizna na rzecz fundacji War Child (0,18 mln zł) i nakłady (prawie 0,1 mln zł), poniesione na grę Jameson the Pilot, której produkcja (realizowana w ramach 11 bit launchpad) została zaniechana.
Narastająco, po sześciu miesiącach, obroty skonsolidowane 11 bit studios wynosiły już 13,26 mln zł czyli były o przeszło 830 proc. większe niż rok temu (1,59 mln zł). Zysk operacyjny po dwóch kwartałach przekraczał już 9,18 mln zł (rok wcześniej strata w tej pozycji sięgała 1 mln zł) a zysk netto 7,62 mln zł wobec 0,99 mln zł straty rok temu. Potwierdzeniem doskonałej sytuacji finansowej 11 bit studios są posiadane zasoby pieniężne. Na koniec czerwca Grupa miała na kontach 16,29 mln zł.
11 bit studios zamierza dalej eksploatować markę This War od Mine. W lipcu tego roku Spółka wypuścił wersję TWoM dedykowaną na tablety z systemami operacyjnymi iOS i Android. Jesienią planowana jest premiera gry w wersji na smartfony (również z systemami iOS i Android). - Pracujemy obecnie nad jeszcze jednym projektem związanym z TWoM, którego szczegóły będziemy mogli ujawnić w niedługim czasie – deklaruje Prezes. Równolegle Spółka prowadzi też prace nad kolejną dużą grą o roboczym tytule Industrial, której premiera planowana jest na 2016 r.
Coraz lepiej radzi też sobie platforma gamesrepublic.com, która systematycznie poszerza portfolio sprzedawanych gier i zwiększa przychody. Na koniec czerwca miała 550 tys. zarejestrowanych użytkowników a katalog liczył ponad 900 tytułów. - Prowadzimy też kilka projektów w ramach naszej inicjatywy wydawniczej 11 bit launchpad. Są na różnym etapie zaawansowanie. Pierwsze premiery nowych gier w ramach 11 bit launchpad planowane są na 2016 r. – opowiada Prezes.
11 bit studios finalizuje też prace nad prospektem emisyjnym. Dokument powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego w III kwartale. Zmiana rynku notowań Spółki na GPW z NewConnect planowana jest na jesień tego roku.
Robson
Posty: 13
Rejestracja: wt kwie 21, 2015 8:18 pm

pt sie 14, 2015 6:40 pm

W swoim imieniu wielkie gratulacje dla zarządu za utrzymanie bardzo wysokich przychodów mimo że od premiery TWOM upłynęło już sporo czasu. Zdecydowanie wyrozniacie się wśród konkurencji.brawo!
INW
Posty: 29
Rejestracja: czw wrz 25, 2014 9:02 am

pt sie 14, 2015 7:15 pm

Dołączam się do gratulacji :)
Mam nadzieję że tak pokaźne kapitały zostaną należycie spożytkowane i przyniosą sowity zwrot także dla inwestorów.

PS przydałby się jakiś fajny artykuł w prasie na temat wyników i planów na przyszłość (to tak dla odświeżenia)...
zadziwiające jak dobrze 11bs wypada na tle wyników innych producentów gier, a mimo to rynek tego nie potrafi prawidłowo wycenić (takie same lub podobne wyceny co my ma kilka firm a wyniki są kosmicznie różne) - odrobinę dobrego PRu by nie zaszkodziło ;)
lelo-pakero
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 16, 2015 10:17 am

pn sie 17, 2015 12:25 pm

Witam,

W najnowszym raporcie kwartalnym po raz pierwszy pojawiła się pozycja: Zysk netto (przypadający na akcjonariusza większościowego). Przez to zysk netto stanowi mniejszą część zysku brutto niż w poprzednich kwartałach. Proszę o wyjaśnienie.

Pozdrawiam,
Admin
Site Admin
Posty: 1262
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn sie 17, 2015 2:10 pm

Dzień dobry
11 bit studios od II kwartału 2014 r. prezentuje skonsolidowane i jednostkowe sprawozdania finansowe bo jest właścicielem Games Republic i konsoliduje jego wyniki. Skonsolidowany rachunek zysków i strat, zgodnie z przepisami o rachunkowości, musi na końcu zawierać dwie pozycje: zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej (czasami używa się zamiennie akcjonariusza/akcjonariuszy większościowych) i zysk przypadający na akcjonariuszy mniejszościowych. 11 bit studios ma 100 proc. udziałów w Games Republic dlatego w naszym przypadku zysk przypadający na akcjonariuszy mniejszościowych ma wartość "O" bo nie musimy z nikim dzielić się zyskami tej spółki. Gdyby Games Republic miał też innych udziałowców, to im przypadałaby część zysków i wówczas w sprawozdaniu skonsolidowanym 11 bit studios, w pozycji zysk przypadający na akcjonariuszy mniejszościowych, widniałaby jakaś liczba.
Różnica pomiędzy zyskiem brutto i netto wynika oczywiście z konieczności zapłacenia podatku. Jego wysokość nie jest stała i pomiędzy kwartałami mogą występować różnice wynikające z różnych korekt, itp.
ODPOWIEDZ