Nowa gra - "Industrial"

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
Admin
Site Admin
Posty: 1310
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw lut 18, 2016 12:10 pm

Dzień dobry
Gra jest już "grywalna". Już jakiś czas temu przechodziła wewnętrzne testy. Każdy z pracowników mógł sobie w nią zagrać żeby zgłosić uwagi i zastrzeżenia autorom gry. Oczywiście, "Industtrial" wciąż wymaga sporo pracy ale na pewno nie można mówić, że jest projektem tylko "na papierze".
Pozdrawiamy.
Shane54
Posty: 10
Rejestracja: pn lip 20, 2015 11:45 am

pt lut 26, 2016 3:11 pm

Witam!jak Panstwo zapewne wiecie wyczekujemy trailera i szerszych informacji odnosnie gry,czy mozna spodziewac sie ze jak ogarniecie
temat produkcji to wydacie jakis komunikat ze tego i tego dnia pokazecie trailer?czy plynnie puscicie i nas zaskoczycie?
Admin
Site Admin
Posty: 1310
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt lut 26, 2016 3:33 pm

Dzień dobry
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że inwestorzy i akcjonariusze czekają na informacje dotyczące "Industriala" ale proszę zrozumieć, że spójna oraz kompleksowo zaplanowana i przeprowadzona kampania marketingowa to połowa sukcesu gry. Absolutnie nie możemy sobie pozwolić na jakichkolwiek "przecieki" informacji do środowiska inwestorów bo takie informacje dotarłyby też do środowiska graczy. Kampania marketingowa musi mieć swoją dynamikę. Nie może ciągnąć się miesiącami czy kwartałami bo "zmęczeni" nią gracze stracą zainteresowanie tytułem i chęć do zakupu gry. A to w końcu oni decydują własnymi portfelami o naszych wynikach finansowych.
Prosimy zatem o cierpliwość. Po publikacji raportu rocznego planujemy zorganizować konferencję prasową, na której odniesiemy się do kwestii związanych z "Industrialem" (oczywiście w miarę możliwości).
Pozdrawiamy.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

czw mar 24, 2016 6:28 pm

Dzień dobry,

Wiemy już, że premiera gry będzie miała miejsce w Q2 2017. Pan Prezes podczas konferencji użył porównania filmowego: kino niezależne a hollywood'zkie w zakresie wartości dla widza/gracza i ceny. Jest jeszcze jeden element - czas zabawy. Nikt nie zapłaci pełnej ceny za niezależny film krótkometrażowy.

Pytanie: jaki jest planowany czas rozgrywki w Industrial - ile godzin zabawy dostaną gracze w zamian za pełną cenę?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1310
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt mar 25, 2016 10:44 am

Dzień dobry
Odpowiem pytaniem. Czy dłuższy film kinowy jest lepszy od krótszego? A przecież idąc do kina płacimy tyle samo za bilet.
Podobnie w branży gier komputerowych odchodzi się już od mierzenia atrakcyjności gry długością czasu rozgrywki. Każdą grę można przejść szybko, pomijając wątki poboczne, jak i grać o wiele dłużej, ciesząc się różnymi "smaczkami" zaproponowanymi przez twórców. Są gatunki gier, gdzie gracz jest prowadzony po sznurku nie mając szansy na rozegranie własnego scenariusza i wówczas czas rozgrywki faktycznie ma znaczenie. Tylko że w taką grę nikt już nie chce zagrać po raz drugi. Są również gatunki, gdzie świat zaproponowany przez twórców jest ogromny i jego eksploracja zabiera dłuuuugie godziny. Są też gry, które gracze zaczynają od początku po kilka, kilkanaście razy bo gra ma wiele zakończeń zależnych od decyzji podejmowanych w trakcie. Taką grą był np. "TWoM". "Industrial" również będzie dedykowany dla dojrzałych graczy i będzie zawierał "dorosłe" emocje. Rozgrywka ma dostarczać głębokich przeżyć i wymagała będzie podejmowania trudnych decyzji. "Industrial" będzie większą grą niż "TWoM" ale chyba nikt nie jest w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy będzie to gra "do przejścia" w 10, 20, 50 czy 100 godziny. Wszystko zależało będzie od gracza.
Pozdrawiamy.
chris_martin
Posty: 102
Rejestracja: wt gru 09, 2014 8:29 pm

sob mar 26, 2016 7:47 am

Drodzy Akcjonariusze,

list otwarty.

jesli masz uwagi i pytania do Prezesa, prosze zarejestruj sie na WZA i podyskutuj f-2-f z Prezesem Grzegorzem ;-)

zglosimy wspolnie wniosek o wyplate dywidendy za 2015 - a w Q3/Q4 '16 juz trailer Industriala i strumień nowego cashu do spólki w 2017

msimy uzbierc co najmniej 15% głosów - mozecie wysylac PW z info iloma głosami dysponujecie - i zbierzemy stosowna ilosc glosow na WZA
klonas
Posty: 8
Rejestracja: śr sie 12, 2015 4:31 pm

pn mar 28, 2016 7:52 pm

Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Niestety fundusze w mojej ocenie mają duży wpływa na zachowanie spółki w komunikacji. Konferencja była wybitnym tego przykładam, dezinformacja akcjonariuszy również.

Pamiętamy temat Cypru i oczywiste wprowadzanie w błąd w jakim celu powstała spółka na Cyprze. Chwile po ogłoszeniu nastąpiła sprzedaż.

Takie zachowanie niestety świadczy, że spółka wkracza w normę polskiej giełdy. Nie zmienia to faktu fundamentalnego, bo zarabiają kasę. Zmienia to jednak to że zarząd słabą komunikacją i dezinformacją wpływa na wycenę kursu spółki.

Takie zachowania mają wpływ, gdyż burzą zaufanie. To nie podlega dyskusji. Zwoływanie się na głosowania, nie o to chodzi w normalnej spółce.

Chris, dywidenda? lepiej kasę kisić na koncie. Po co skup akcji własnych? Kasa na koncie to zawsze na koncie łatwiej wypłacić premię lub wydać. Jak wypłacisz dywidendę to już po ptakach. Zarząd nie ma tak dużo akcji, więc dywidenda dziś jest mniej korzystna niż przed sprzedażą akcji przez zarząd.

1. Na konsole nie wydadzą, bo ciężko ze sterowaniem.
2. Twom na urządzenia mobilne - Nie wyobrażają sobie gry na tak małym ekranie.
3. spółka na cyprze w celu nabywania akcji - sprzedali.
4. Ostatnia konferencja - to już pozostawiam bez komentarza rynek ocenił.
5. Industrial to coś na co nie mam już sił, niby spółka wszystko owiewa tajemnicą a plecie o prawdopodobnych terminach wydania i tylko przesuwa.
6 lunchpad - radykalne ścięcie liczby wydawanych gier.
hazard
Posty: 115
Rejestracja: czw kwie 03, 2014 7:04 pm

pn mar 28, 2016 10:31 pm

@klonas

1,2 to brało się z przekonania spółki, że nie warto jest ujawniać za szybko planów bo to może mieć wpływ na marketing i sprzedaż. Dzisiaj jest będzie z tym dużo lepiej bo spółka jest bardziej rozpoznawalna oraz planuje wydania wieloplatformowe. Aczkolwiek nie oczekuje tutaj dużej zmiany w tej polityce.
3. To chyba, żeby mieć spokój z fiskusem
4. Owijanie w bawełnę i roztaczanie pięknych wizji nigdy nie było cechą tej spółki ale tegoroczna konferencja to raczej bolesna lekcja dla zarządu i akcjonariuszy
5. Im dłużej nad tym się zastanawiam to skłaniam się ku tezie, że Industrial 2014 a ten dzisiejszy to całkiem inne gry. Sukces TWoMa zmienił plany Industriala. Być może nie był on na tyle dobry by być kolejnym dużym projektem, być może spółka nie będzie robiła TWoMa 2 jak zapowiadała ale grę, która z TWoMa będzie mocno czerpała. Świadczyć o tym mogą wypowiedzi o grze dla poważnych graczy o raz o tym, że w Industrialu ma być wiele pomysłów, które nie znalazły się w TWoMie. Od strony technicznej, skonstruowane narzędzia do AI i czy ostatnio Babel świadczą, że spółka nie zamierzała ich tworzyć tylko na potrzeby TWoMa.
6. Jakie były założenia a jakie są dzisiaj, to możemy tylko się domyślać. Nie popieram rozmieniania marki przez wydawanie gier (z całym szacunkiem) typu Spacecom czy Jameson. W dzisiejszych czasach jedni nie potrzebują wydawców inni potrzebują funduszy i marketingu. Za siłę marketingowa miała odpowiadać GR ale dziś nie spełnia ona takiej roli. Dodatkowo Lauchpad w moich domysłach miał być również sposobem na udostępnianie zaplecza technicznego spółki (silnika czy narzędzi jak Babel) oraz ludzi jak graficy, producenci czy programiści. W tym założeniu gra mogłaby generować do 70% dla 11b a 30% dostawałby deweloper za swój pomysł i wkład. Brak odpowiednio dobrych projektów i kiepskie GR to mogą być główne przyczyny w słabszym rozwoju Lauchpada.

Co do dywidendy to przy obecnym układzie akcjonariatu nie widzę szans na dziś i w przyszłości. Dla zarządu zawsze korzystniejsza będzie premia. :(
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr mar 30, 2016 12:21 pm

Jeśli chodzi o Industrial, to być może przedstawianie potencjału jego w lutym 2015 prezes miał na myśli całe IP w porównaniu do TWoM. Być może industrial początkowo miał być nadal niezbyt dużą grą, natomiast po takiej sprzedaży TWoM w 2015 roku postanowili jednak grę znacząco rozbudować, po to żeby nie tylko całe IP przyćmiła TWoM , ale tez jego pierwsza część. I nie wykluczam sytuacji,że tak właśnie było, tylko jeśli tak faktycznie jest to pytanie o jasne komunikowanie się z rynkiem, wyjaśnianie , pokazywanie plusów takiej sytuacji itp.

Oczywiście jest tez ryzyko,że tak pompując sami balona ( przekładając tak długo debiut , bo w ich opinii będzie jeszcze większe OCH i ACH) muszą też mieć świadomość ,że na szali kładą mocno swoją reputacje. Jeśli gra sprzeda się dużo gorzej niż TWoM, to będzie już totalna porażka wizerunkowa spółki na GPW, pomimo że już jej nie mają najlepszej( co widać po wycenie spółki przy osiąganych wynikach finansowych). Oby zbyt duża pewność siebie granicząca z butą ich nie zgubiła .

Pozdro.
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr mar 30, 2016 3:14 pm

Dla mnie od co najmniej kilku miesięcy wydawało się jasne dla jakiego powodu tak skrzętnie ukrywano Industriala. Było okres, że zacząłem mieć trochę wątpliwości ale teraz to potwierdzili (choć w żałosny sposób). Industrial ma być początkiem całego cyklu gier o wspólnym wątku. Stąd ujawnienie tematyki spaliłoby dużą część monetyzacji serii gier. Jak wiadomo jakieś prace trwają już nad następcą gry. Stąd jestem przekonany, że będzie coś podobnie jak z Wiedźminem czy innymi seriami. Gra będzie produkowana tak samo jak kolejna część. Wtedy po jakimś czasie gdy już poznamy co to za gra prace nad drugą częścią będą dość zaawansowane i spółka będzie w dużo korzystniejszej sytuacji. Wtedy konkurencyjne gry o zbliżonej tematyce nie pojawią się wcześniej jak w okolicach 3-ciej części a nie 2-giej jak by było przy wcześniejszym odkryciu kart - wydaj mi się to logiczne. Choć styl komunikacji mnie samego również zabolał..... :oops: :shock:
Ciekawe światło może rzucić dzisiejszy artykuł na jaki trafiłem przypadkiem - mówi się o zmianie siedziby w tym roku.
http://warszawa.naszemiasto.pl/artykul/ ... id,tm.html
Między zdaniami można wyczytać, że obecna krępuje trochę ich rozwój.... można spodziewać się, że po przenosinach zespół się rozrośnie.
ODPOWIEDZ