Frostpunk 2

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
sledzik
Posty: 106
Rejestracja: wt gru 11, 2018 12:29 pm

pn kwie 22, 2024 3:38 pm

Kilka pytań odnośnie bety:
1.Jak oceniacie sprzedaż?
2. Co dało wypuszczenie pod wgzlędem technicznym -- czy zebraliście dużo danych które mogły by powodować problemy podczas debiutu?
3.Czy przed premierem chcecie powtórzyć taką akcje jak beta jeszcze?
4.Czy model wypuszczania bety chcecie użyć też w Altersie
5.Jak oceniacie wypracowany zasięg po przez materiały użytkowników?
6.Czy odzew graczy spowoduje wprowadzenie jakiś dodatkowych misji?
7.Czy otrzymamy wersje na Steamdecka?
Admin
Site Admin
Posty: 1761
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn kwie 22, 2024 4:40 pm

Dzień dobry,

Ad.1.
Brak danych ze Steam dotyczących np. ilości graczy, z pewnością nie ułatwia funkcjonowania zewnętrznym serwisom, które próbują szacować sprzedaż gry. Niemniej, tego typu serwisy z czasem dopracowują swoje narzędzia i całkiem nieźle potrafią estymować sprzedaż. Z naszej perspektywy zarówno wolumen przedsprzedaży "Frostpunka 2" jak i proporcje sprzedaży, między wersją Basic i Deluxe, są całkowicie satysfakcjonujące. Również wskaźniki zwrotów gry nie odbiegają od rynkowej średniej.
Historycznie nie uruchamialiśmy pre-orderów dla naszych tytułów. Nie mamy zatem praktyki dotyczącej informowania o wolumenach sprzedaży przed premierą gry. Nie sądzę, żebyśmy zdecydowali się na dzielenia takimi danymi w przypadku "Frostpunka 2".

Ad. 2
Opinie graczy, którzy mieli możliwość zagrania we "Frostpunka 2" w ostatnich dniach, jak również wypełnili ankiety po zakończeniu rozgrywki (mamy już zebranych kilka tysięcy takich ankiet, które będziemy wnikliwie analizować) nie wskazują, żeby tytuł zmagał się z niedomaganiami technicznymi. Wprost przeciwnie, tytuł jest chwalony za małą ilość bugów, szczególnie że nie jest to jeszcze finalna wersja. Poziom uwag z tego obszaru nie zaskoczył nas ani pozytywnie, ani negatywnie bo doskonale wiemy, choćby z wcześniejszych testów, w których obszarach "Frostpunk 2" wymaga jeszcze pewnej pracy. Zgłaszane błędy będą usuwane, żeby na lipcową premierę fani dostali grę z najwyższej półki a bugi nie psuły im przyjemności z rozgrywki.

Ad.3.
Niezadowolenie niewielkiej części graczy z tego, jak wygląda i na czym polega rozgrywka we "Frostpunka 2" nie są dla nas zaskoczeniem. Należało się liczyć z tym, że niektórzy z fanów pierwszej odsłony "Frostpunka" będą oczekiwali, że kolejna część sagi będzie nadal "Frostpunkiem", tylko nieco większym. Tymczasem "Frostpunk 2" przenosi rozgrywkę na jeszcze wyższy poziom. I absolutnie większość z fanów w pełni to akceptuje. Co więcej, jest z tego bardzo zadowolona, co wyrażane jest w komentarzach a przede wszystkim w ankietach, które wypełniają po zakończonej rozgrywce. Liczba chłodnych ocen jest zgodna z tym, co zakładaliśmy. Wierzymy, że po usunięciu drobnych niedociągnięć z obszaru UI, również obecni malkontenci, szczególnie jeśli zagrają w pełną wersję "Frostpunka 2", zmienią zdanie.

Ad.4.
Trzy miesiące, które dzielą nas do premiery "Frostpunka 2" to absolutnie wystarczający czas, żeby zaadresować wszelkie uwagi płynące z komentarzy i wynikające z ankiet do "Frostpunka 2". Data udostępnienia bety "Frostpunka 2" została nieprzypadkowo wyznaczona właśnie z takim wyprzedzeniem przed premierą, żebyśmy do jej daty musieli działać pod presją czasu.

Pozdrawiamy
ODPOWIEDZ