Strona 1 z 2

Nieruchomość

: śr gru 19, 2018 11:06 pm
autor: INW
Dzień dobry,
po zapoznaniu się z komunikatem odnośnie zakupu budynku mam dwa pytania z tym związane:
1. Kiedy planujecie przeprowadzkę
2. Jaką powierzchnię będzie zajmowała firma, a jaka będzie udostępniona innym najemcom. Jeśli będą najemcy to jakie są spodziewane przychody z tego tytułu?

Re: Nieruchomość

: czw gru 20, 2018 3:28 am
autor: baks
2600m to wbrew pozorom nie jest aż tak dużo. Odliczając garaże jest pewnie nie więcej niż 2000m.
Moim zdaniem miejsce na ok 400 osób. Spółka na razie ma nieco ponad 100 osób ale w planach szybki rozwój. Na początek na pewno podnajmą 3 kondygnacje ale budynek trzeba wyposażyć więc ze 2 miesiące zejdą Pozostaje jeszcze sprawa jaką mieli umowę na poprzednią powierzchnię ale to sprawa drugorzędna przy takich kosztach.

Re: Nieruchomość

: czw gru 20, 2018 8:39 am
autor: Leon
Dzień dobry,
Mam następujące pytania:
1.Jaki wpływ na wyniki 4 kwartału będzie miał zakup nieruchomości?
2.Czy będzie to zakup środka trwałego i jeżeli tak to w jakiej wysokości będą odpisy amortyzacyjne w skali miesiąca?
3.W jakiej wysokości spółka opłacała czynsz za wynajem obecnych powierzchni biurowych?

Pozdrawiam

Re: Nieruchomość

: czw gru 20, 2018 11:33 am
autor: Rif
Odpowiedź na temat kosztów aktualnego wynajmu miałeś w raporcie kwartalnym.
4.24.1.Zobowiązania warunkowe
W roku obrotowym 11 bit studios S.A. na podstawie umowy najmu z 25 maja 2016 roku użytkowało powierzchnię
biurową dla celów prowadzenia działalności gospodarczej przy ulicy Bertolta Brechta 7 w Warszawie. Koszty najmu
ujęte w rachunku wyników za okres I-III kwartału 2018 roku wyniosły 226 188 PLN.
Nieodwoływalne płatności z tytuły wynajmu powierzchni biurowej przy ulicy Bertolta Brechta 7 w Warszawie wynoszą
339 282 PLN (w przedziale do 1 roku).
W analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego 11 bit studios S.A. również użytkowało powierzchnię biurową
przy ulicy Bertolta Brechta 7 w Warszawie. Koszty najmu ujęte w rachunku wyników za okres I-III kwartału 2017 roku
wyniosły 447 560 PLN.

Re: Nieruchomość

: czw gru 20, 2018 12:15 pm
autor: baks
Moje analizy pewnie mają sporą nieprecyzyjność. Można jednak przyjąć, że spółka za 100 osób płaciła nieco ponad 400-500 tyś rocznie za wynajem.
Dla planowanych 200 osób koszty wyniosłyby 0,8-1 mln.
Nie wiadomo czy mieli możliwość wynajęcia kolejnego piętra w aktualnej lokalizacji.
Sądzę, że zrobili dokładną analizę inwestycji.
Z tego co widać spółka bez problemu będzie mogła dalej rozbudowywać zespoły jeśli zajdzie taka potrzeba i będą na to środki..

Re: Nieruchomość

: czw gru 20, 2018 10:16 pm
autor: Admin
Dzień dobry

Decyzja o zakupie nieruchomości na ul. Brzeskiej była poprzedzona głęboką, rzetelną i wielowymiarową analizą ekonomiczną. Firma, co nie jest tajemnicą, ma sprecyzowane plany rozwoju na kilka lat do przodu (trzy zespoły deweloperskie produkujące równolegle trzy tytuły) i pod tę strategię musi z wyprzedzeniem przygotować szeroko rozumiane zasoby produkcyjne, na czele z powierzchnią biurową.
Nasze obecne zatrudnienie to ok. 100 osób, które zajmują ok. 700 m kw. powierzchni biurowej na ul. Brechta 7 w Warszawie. Biurowiec, w którym mamy obecną siedzibę jest w pełni skomercjalizowany. Udało nam się co prawda wynająć dodatkowe kilka pokoi na innych piętrach (oprócz całego 5. piętra, które zajmujemy od przeszło dwóch lat) ale nie wpływa to dobrze na komfort pracy (problemy logistyczne). Dlatego, mając na uwadze planowany szybki wzrost zatrudnienia i brak możliwości wynajmu dodatkowej powierzchni na ul. Brechta 7 od jakiegoś czasu szukaliśmy nowej siedziby. Biurowiec na ul. Brzeskiej 2 był nam znany już od dawna (był jedną z lokalizacji branych pod uwagę gdy opuszczaliśmy poprzednią siedzibę Spółki na ul. Modlińskiej). W międzyczasie właściciel zdecydował się wystawić go na sprzedaż.
Uważamy, że z długoterminowej perspektywy rozwoju Spółki zakup własnej siedziby, która z powodzeniem na co najmniej kilka lat będzie zaspokajała nasze potrzeby lokalowe, to dobry ruch, również od strony finansowej. W tym roku koszty najmu biura na ul. Brechta 7 wyniosą nas ok. 450 tys. PLN (tylko koszty czynszu, pomijamy koszty mediów). Przypomnę, wynajmujemy ok. 700 m kw. Tymczasem roczny koszt obsługi kredytu zaciągniętego na zakup nowej siedziby, to ok. 1,6-1,7 mln PLN (to koszt całkowity, czyli raty kapitałowej plus odsetek) za 2,65 tys. m kw. (czyli cztery razy większą powierzchnię). Wynajem takiej powierzchni na rynku (pomijam kwestię znalezienia nowego biura, które odpowiadałoby naszym potrzebom co wbrew pozorom, nie jest wcale łatwe) oznaczałby zatem porównywalne koszty jak koszty obsługi kredytu w PKO BP. A przecież po 10 latach spłacimy w całości kredyt a biurowiec będzie naszą własnością?

Pozdrawiamy

Re: Nieruchomość

: czw gru 20, 2018 11:58 pm
autor: dzejkob
moge powiedziec ze ostatnie spadki kursu sklonily osoby z mojego towarzystwa inwestycyjnego i to takie najbardziej konserwatywne osoby do opuszczenia pokladu statku 11bit.... niestety w kwestii budynku zgadzam sie z Wasza decyzja. nie rozbudujecie sie studyjnie bez swojej powierzchni, odpowiednio wiekszej niz ta co byla dostepna na wynajmie do tej pory... przestrzen musi byc.... mimo ze kolejny dzien spadkow, wyrażam aprobate dla decyzji jako nic nieznaczacy akcjonariusz indywidualny:) wierze ze dlugofalowo nie przehulacie tej kasy co zarobiona a Wasz nastepny produkt udowodni niedowiarkom że warto było wytrwać przy Waszym boku.... hmmm.... dekadę...:) nieźle, właśnie to do mnie dotarło że najpewniej tyle wtedy będzie stażu, bo P8 realnie 2021, 2022... będę miło zaskoczony jak ukaże się wcześniej,....;)

Re: Nieruchomość

: pt gru 21, 2018 12:58 am
autor: topfacet
Czy nieruchomość będzie w całości wykorzystana przez spółkę czy też częściowo wynajmowana innym podmiotom? Dlaczego zakup nie został w całości sfinansowany ze środków własnych?

Re: Nieruchomość

: pt gru 21, 2018 4:35 pm
autor: lizotus
"Ten budynek jest w sporej części wynajęty w tej chwili, ale nasz plan jest taki, by wypowiedzieć wszystkie umowy i żeby ta powierzchnia była tylko dla nas. Nie chcemy się zajmować wynajmem nieruchomości, nie planujemy wynajęcia żadnej powierzchni w tym budynku" - powiedział.
Czemu chcecie wypowiedziec wszystkie umowy, skoro zmiesci sie tam 350 osob wedlug prezesa, a w najblizszych 2-3 latach wystarczy wam okolo polowy biurowca? Reszta przestrzeni bedzie sie marnowala :roll:

Re: Nieruchomość

: pt gru 21, 2018 4:43 pm
autor: Sisay
Czemu nie odp. na pytania pana Leona?
1.Jaki wpływ na wyniki 4 kwartału będzie miał zakup nieruchomości?
2.Czy będzie to zakup środka trwałego i jeżeli tak to w jakiej wysokości będą odpisy amortyzacyjne w skali miesiąca?

Pozdrawiam