Strona 2 z 2

Re: Nieruchomość

: pt gru 21, 2018 4:57 pm
autor: Admin
Dzień dobry

Nie planujemy, tak jak wypowiadał się nasz Prezes, podnajmować powierzchni biurowej w nowym biurowcu. Obecni najemcy (jest ich kilku) wynajmują powierzchnie na różnych piętrach i o różnej powierzchni. To wyklucza, żebyśmy mogli wykroić dla siebie, na nasze własne potrzeby, spójną powierzchnię. Ponadto chcemy odświeżyć i zaadaptować budynek pod specyficzne potrzeby dewelopera gier komputerowych (lepsza sieć komputerowa, serwerownia, sale konferencyjne, chill-room, itp.). Nie da się tego zrobić gdy połowa budynku jest zajmowana przez firmy zewnętrzne o różnym profilu działalności.
Jeśli chodzi o finansowanie transakcji i wsparcie się kredytem to nieraz zwracano nam uwagę, że działanie Spółki wyłącznie w oparciu o kapitały własne jest nieefektywne a lewarowanie i dźwignia finansowa pozwala na działanie z większym rozmachem. Już wyjaśnialiśmy, że obsługa kredytu będzie kosztowała nas tyle samo ile wydalibyśmy na czynsz (jeśli nadal wynajmowalibyśmy powierzchnie biurowe) w całym okresie kredytu. Gotówka, która zlewarowaniu zakupu biurowca na ul. Brzeskiej 2 dzięki temu zostaje na rachunkach, będzie wydana na bieżąca inwestycje (nowe gry) a nie będzie zamrożona w nieruchomości, która nie będzie przynosiła nam dochodu.

Jeśli chodzi o rozliczenie transakcji nabycia nieruchomości to nie będzie ona miała żadnego wpływu na nasze wyniki za IV kwartał 2018 roku. Rozmawiamy z doradcą na temat sposobu amortyzowania nieruchomości. Ostateczne decyzja zapadną w styczniu. Scenariuszem bazowym jest, że biurowiec będzie amortyzowany liniowo, przez 20 lat.

Pozdrawiamy

Re: Nieruchomość

: pt gru 21, 2018 6:49 pm
autor: topfacet
Wydaje się jednak, że powierzchnia biurowa jest zdecydowanie zbyt duża (4 razy tyle co teraz)... NIe wiadomo po co komu takie duże biuro, skoro nie zakładacie chyba nagle powiększenia załogi 3-4 razy.

Re: Nieruchomość

: pt gru 21, 2018 9:49 pm
autor: Blackbeard
.

Re: Nieruchomość

: pt gru 21, 2018 10:09 pm
autor: baks
topfacet pisze:
pt gru 21, 2018 6:49 pm
Wydaje się jednak, że powierzchnia biurowa jest zdecydowanie zbyt duża (4 razy tyle co teraz)... NIe wiadomo po co komu takie duże biuro, skoro nie zakładacie chyba nagle powiększenia załogi 3-4 razy.
Umknęło Ci chyba kilka niezwykle istotnych szczegółów
Wynajmowali 700 m ale podnajmowali dodatkowe pokoje - czyli więcej niż te 700m. Patrząc wprost na przeliczenia wychodzi średnio 7m na pracownika.
Z powierzchni 2600m należy podzielić na 8 kondygnacji (zakładając, że wszystkie mają taką samą powierzchnię wychodzi ok 330m na kondygnację. Dwie kondygnacje to są raczej garaże i jakieś magazyny - tak można sądzić. W biurowcach w poważnej firmie nie spotkałem ludzi pracujących w podziemiach.
W ten sposób należy odliczyć 660-700m pozostaje nam niespełna 2000m. Dzieląc to przez te 7m na pracownika to daje nam nam najwyżej 280 osób.
Jak już była wypowiedź w obiekcie mają być sale konferencyjne (nie będzie potrzeby wynajmowania lokali w mieście) na spotkania biznesowe.
Będą biura Zarządu gdzie wypada trochę więcej metrów na człowieka. Będą sale socjalne itp.
W podziemiu zapewne zostanie umieszczona serwerownia i inne zaplecze techniczne.
Tak więc za jakiś rok więcej niż 2/3 powierzchni będzie zajęta.
Czytałem wypowiedź, że około 6 miesięcy zajmie im adaptacja i przeprowadzka całości. W tym czasie upłynie okres wypowiedzenia równolegle z remontami.
Tu nic nie jest zbytnio na wyrost. Wreszcie jak sami narzekaliście - spółka wcisnęła gaz do dechy i ruszyła z kopyta dla realizacji strategii szybkiego rozwoju ... widać to "i czuć" .. :lol:
Bardzo przemyślany ruch widać to coraz wyraźniej z każdą wypowiedzią. Gratulacje udanej decyzji. Oby teraz nic już nie ograniczało spółki w realizacji startegii - wypada trzymać kciuki. ;)

Re: Nieruchomość

: śr paź 16, 2019 10:46 am
autor: Michal
Dzień dobry,

Panie Darku, może mi umknęło, ale czy przeprowadziliscie się już do nowej siedziby? Wiązało się to z jakimiś "niespodziewanymi" kosztami?

Pozdrawiam
Michał

Re: Nieruchomość

: śr paź 16, 2019 11:25 am
autor: Admin
Dzień dobry

Przeprowadzka do nowej siedziby planowana jest na przełomie roku. W obiekcie wciąż trwają prace adaptacyjno-modernizacyjne. Nie ukrywamy, że liczyliśmy na wcześniejszą przeprowadzkę ale jeden z wcześniejszych najemców nie spieszył się z opuszczeniem zajmowanej powierzchni co uniemożliwiało nam rozpoczęcie prac budowlanych. Koszty prac adaptacyjnych, które obejmują cały biurowiec a nie tylko powierzchnię, którą będziemy wykorzystywać na początku (obiekt pomieści docelowo ponad 300 osób, na koniec 2019 roku 11 bit studios S.A. będzie zatrudniało ponad 140 osób) przekroczą zapewne 1 mln PLN i obciążą wyniki Spółki za bieżący rok.

Pozdrawiamy

Re: Nieruchomość

: śr paź 16, 2019 7:06 pm
autor: baks
To zaskakująco mała kwota - czy to aby wszystkie koszty przystosowania obiektu do użytku ?
Już sporo czasu temu jedno z BM szacowało koszty na 5,8mln ..... to dość duża rozbieżność.
Te 5,8 wydawało mi się zaskakująco wysokie ale możliwe w zależności od zakresu niezbędnych robót.
Czy w kosztach jest ujęta infrastruktura IT ? Wydaje mi się patrząc na ten 1mln, że kwota nie obejmuje nowych serwerów itp.

Re: Nieruchomość

: czw paź 17, 2019 3:30 pm
autor: Admin
Dzień dobry

Budżet przeznaczony na modernizację nowej siedziby Spółki, który podałem we wcześniejszym wpisie, należy traktować jako wyjściowy i liczyć się z tym, że będzie nieco większy. Ciężko nam obecnie szacować ostateczną kwotę bo jak przy każdym remoncie, zawsze odkrywa się rzeczy, które również wymagają poprawek. Ponadto, wspomniana kwota oczywiście nie obejmuje wydatków na nową infrastrukturę teleinformatyczną, np. serwery.

Pozdrawiamy