P8

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
baks
Posty: 220
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pn mar 04, 2019 3:52 pm

Chyba brak dokładniejszego zrozumienia stara a nowa generacja konsol.
Może warto "cofnąć się" do obecnej generacji .....
Najlepszym przykładem jest tutaj konsola XBOX. XBOX ONE tak na prawdę mieści 2 generacje konsol - wystarczy porównać wydajność wersji sprzed kilku lat później jej aktualizację a od niedawna mamy kolejną "AKTUALIZACJĘ" której wydajność de facto ogromnie wzrosła przebijając dość mocno najnowszą aktualizację PS4.
Kolejna generacja da znów skokowy wzrost wydajności.
Zależy kto ma którą wersję konsoli tak będzie miał możliwość zagrania z różną jakością.
Przy najstarszej wersji z aktualnej generacji część gier będzie chodzić słabo a ostatnia wersja będzie chodzić całkiem płynnie.
Posiadacze konsol od 2-3 lat nie będą potrzebowali wymieniać ich w 2020-2021.
Tak więc ktoś mający starsze wydanie po zakupie zagra w P8 nieco płynniej ale nic ponadto.
Ktoś chcący kupić najnowszą konsolę da się naciągnąć na wydatki dzięki marketingowi.
Tak więc nie będzie żadnych przeszkód aby zagrać w P8 zarówno na XBOX one a także na nowszej generacji.
Być może kolejna generacja da możliwość zagrania w 4K 120 klatek ale co to zmieni w takiej grze jak np. FP ?
Część gier i tak trzeba będzie emulować aby rozszerzyć do 4K. Wiele starszych gier i to bardzo ciekawych nie doczeka się wydania na nową generację i chcąc zagrać trzeba będzie liczyć się z kompromisem. Nie sądzę aby z tego tytułu były jakieś straty na sprzedaży.
Bardziej istotna jest wielkość gry w momencie premiery a nie to czy będzie można zagrać w grę z grafiką pod new gen. Czym takie gry się będą różnić tylko nieco lepsze grafiki.
W grach AA+ istotniejsze i to o wiele jest ilość godzin rozgrywki.
Mike
Posty: 59
Rejestracja: wt lis 13, 2018 6:55 pm

pn mar 11, 2019 11:43 am

Panie Darku,

dwa pytania:

1) strona 19 prezentacji z konferencji inwestorskiej o P8 z komentarzem - "Już gramy" (http://ir.11bitstudios.com/wp-content/u ... c-2017.pdf). Właśnie mijają 2 lata od tamtego czasu. Czekamy na szczegóły w co Państwo grają. Przyzna Pan, że dwa lata to już chyba wystarczający czas, żeby powiedzieć coś więcej niż to, że pracujecie nad kolejną grą.

2) jaki macie plan na przygotowanie P8 od razu w dniu premiery na PC i konsole? Nie odbieram Wam tego, że robicie świetne gry na PC, ale przykład Frostpunka pokazuje, że z portem na konsole musieliście się posiłkować outsourcingiem i po blisko roku, sam Pan przyznaje, że są tym problemy.

Pozdrawiam,
Admin pisze:
pn mar 04, 2019 12:32 pm
Dzień dobry

"Projekt 8" od początku tworzony jest z myślą również o graczach konsolowych i nie chodzi tu tylko o kwestie sterowania ale również i o typ gry. Niemniej, jako studio deweloperskie, które do tej pory budowało swoją pozycję głównie w oparciu o graczy PC, nie możemy o nich zapominać. Dlatego "Projekt 8" będzie grą zarówno dla graczy na PC jak i na konsole. Obie społeczności użytkowników będą dla nas równie ważne i nie chcemy wyróżniać żadnej z nich.
Jeśli chodzi o to, na jaką generację konsol tworzony jest "Projekt 8" to mówimy oczywiście o obecnej generacji konsol. Nie możemy przecież zwlekać z produkcją do czasu, aż nowe generacje konsol trafią do sprzedaży. Jako średniej wielkości deweloper nie możemy też liczyć na preferencje i specjalne traktowanie ze strony producentów konsol, co oznacza, że nie będziemy mieli wcześniejszego dostępu do kolejnej generacji konsol zanim trafi ona na rynek. Pomijam tak oczywistą kwestię jak ilość użytkowników konsol nowej i starej generacji co jest kluczowe przy zakładanych wolumenach sprzedaży "Projektu 8".

Pozdrawiamy
Admin
Site Admin
Posty: 1278
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pn mar 11, 2019 5:27 pm

Dzień dobry

Przez ostatnie kilka kwartałów prototyp "Projektu 8" przechodził szereg iteracji co jest naturalną rzeczą na tym etapie produkcji gry. Niektóre pomysły były rozwijane, inne zarzucane. Testowaliśmy, czy nasze koncepcje da się przełożyć na ciekawą grę komputerową. Na tym etapie wprowadzanie zmian do projektu nie wiąże się jeszcze z dużymi wydatkami finansowymi, które byłyby nieuniknione, gdybyśmy musieli głęboko zmieniać grę będącą już w fazie produkcji. Gra ewoluowała do wersji, która w naszej ocenie najbardziej spodoba się graczom. Teraz przechodzimy z nią do fazy produkcyjnej, która potrwa kilka kolejnych kwartałów.
W podobny sposób powstawały też "Anomaly", "This War of Mine" i Frostpunk", czyli najpierw trwała długa praca nad prototypem i dopiero gdy byliśmy z niego w 100 proc. zadowoleni, rozpoczynaliśmy właściwą produkcję gry. Historia 11 bit studios S.A. pokazuje, że ten model działa a nasze gry podobają się fanom i bardzo dobrze się sprzedają.

Podstawowa różnica, pomiędzy produkcją "Projektu 8" i wcześniejszych tytułów polegała będzie na tym, że ten tytuł równolegle produkowany będzie na komputery PC i konsole z uwzględnianiem specyfiki każdej z platform. To istotna zmiana bo "TWoM" czy "Frostpunk" tworzone były na PC a dopiero potem przenoszone na konsole co, jak pokazuje choćby przykład portu dla "Frostpunka", niesie szereg komplikacji.

Pozdrawiamy
Rif
Posty: 271
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pn mar 11, 2019 6:00 pm

Kiedy P8 wejdzie do właściwej produkcji i jaki czas produkcji zakladacie tj. ile to tych kilka kwartałów, 3 czy 9? Ilu członków liczy na ten moment ekipa P8 i ilu ma mieć w kluczowych momentach?
Admin
Site Admin
Posty: 1278
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

wt mar 12, 2019 9:58 am

Dzień dobry

"Projekt 8" przechodzi właśnie do fazy produkcyjnej, która powinna potrwać kilka kwartałów. Historycznie, potrzebowaliśmy ok. 6 kwartałów, żeby "wyprodukować" grę (pomijam oczywiście fazę prototypu). Zespół odpowiedzialny za "Projekt 8" liczy 20 osób. Jest intensywnie rozbudowywany. Docelowo, powinien liczyć ok. 60 osób.

Pozdrawiamy
-bART-
Posty: 67
Rejestracja: sob lip 14, 2018 6:20 pm

wt mar 12, 2019 10:07 am

Kolejna nieścisłość, faza produkcji miała rozpocząć się początkiem 2019, co nie zmienia faktu, że historycznie 6 kwartałów to świetna informacja. Czy nie prognozujecie, że ze względu na równoległą premierę (PC, konsole) ten czas się nie wydłuży?
Kolejne pytanie, w przypadku FP gra zmieniała się już w trakcie tworzenia, rozumiem, że deklaracja, po premierze i sukcesie FP, jaki kształt i wielkość będzie miał P8, nie ma takiego ryzyka w tym przypadku?
topfacet
Posty: 148
Rejestracja: pn kwie 07, 2014 5:07 pm

wt mar 12, 2019 2:27 pm

6 kwartałów to by oznaczało, że jest szansa na premierę w przyszłym roku :)
Awatar użytkownika
lizotus
Posty: 71
Rejestracja: wt cze 20, 2017 12:46 pm

wt mar 12, 2019 2:44 pm

topfacet pisze:
wt mar 12, 2019 2:27 pm
6 kwartałów to by oznaczało, że jest szansa na premierę w przyszłym roku :)
A certyfikacja?

Była mowa że zespół Frostpunka ma się jakoś w połowie 2019 podzielić na 2 części. Jedna część wiadomo zostanie przy Frostpunku, a ta druga do nowej gry miała trafić. Czy tą grą jest Projekt 8? Przyśpieszyłoby to prace.
Admin
Site Admin
Posty: 1278
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr mar 13, 2019 12:12 pm

Dzień dobry

Niewielki zespół, który pod koniec 2019 roku wyłoni się z teamu pracującego nad dodatkami do "Frostpunka" zajmie się prototypowaniem naszej kolejnej gry. Nie będzie zasilał zespołu "Projektu 8" bo ten, poza pojedycznymi przypadkami przesunięć wewwnętrznych, jest budowany na bazie ludzi rekrutowanych z zewnętrz (intensywna rekrutacja trwa).
W ten sposób w 2020 roku, oprócz kontynuowania rozwoju "Frostpunka" będziemy mieli trzy nowe tytuły w produkcji (oczywiście, w różnych fazach). W produkcji (zaawansowanej fazie produkcyjnej) będzie "Projekt 8". Zespół, który w tym roku skończy prace nad "TWoM" zajmie się prototypem kolejnej gry (nazwijmy ją roboczo "Projekt 9"). Prototypem trzeciej gry ("Projektu 10"?) będzie zajmował się zespół, który wykiełkuje z teamu "Frostpunka".

Pozdrawiamy.
t0m4s
Posty: 31
Rejestracja: czw cze 05, 2014 8:06 pm

pt mar 15, 2019 12:25 pm

Niewielki zespół, który pod koniec 2019 roku wyłoni się z teamu pracującego nad dodatkami do "Frostpunka" zajmie się prototypowaniem naszej kolejnej gry.
Zrezygnowaliście z zespołu R&D czy chodzi o bardziej zaawansowany prototyp?
Zmieniliście plany odnośnie ilości płatnych dodatków do FP?
ODPOWIEDZ