Wyniki Q3 2018

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
CarlosRoca
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 15, 2018 11:06 am

pt lis 16, 2018 12:19 pm

Mam prośbę o komentarz dotyczące spadku rentowności sprzedaży w III kwartale 2018 w porównaniu z poprzednim okresem oraz poprzednią premierą gry TWOM.

Chodzi mi o porównanie % rentowności sprzedaży III kwartału 2018 wynikającego z konkretnie paramtrów parametrów:
Przychód ze sprzedaży: 13.895 MPLN
Zysk netto: 3.602 MPLN
Rentowność sprzedaży: 25,9%

do wyników II kwartału 2018:
Przychód ze sprzedaży: 43.481 MPLN
Zysk netto: 25.893 MPLN
Rentowność sprzedaży: 59,6%

oraz do analogicznych wyników z okresu premiery gry TWOM

IV kwartał 2014:
Przychód ze sprzedaży: 14.830 MPLN
Zysk netto: 10.914 MPLN
Rentowność sprzedaży: 73,6%

I kwartał 2015:
Przychód ze sprzedaży: 5.893 MPLN
Zysk netto: 4.212 MPLN
Rentowność sprzedaży: 71,5%

I moje pytanie:
Skąd taki ogromny spadek, w ten sposób wykazanej rentowności sprzedaży w III kwartale 2018 (tylko 25,9%) w stosunku do wyniku IIQ 2018 (59,6%) oraz w stosunku do analogicznego drugiego kwartału po premierze gry TWOM czyli IQ2015 (71,5%) oraz kwartału premierowego Q42014 (73,6%).
-bART-
Posty: 26
Rejestracja: sob lip 14, 2018 6:20 pm

pt lis 16, 2018 12:29 pm

Blackbeard pisze:
pt lis 16, 2018 12:15 pm
Wyrazam sie zreszta zbyt delikatnie, o tym co moge bedac tu nieformalnie .. ;>
nazwac kolokwialnie: rzeznia na akcjach 11B i dramatem drobnych akcjonariuszy.
To sie dzieje, to jest faktem.

Nalezy do kanonu dobrych spolek gieldowych, dbac o swoich akcjonariuszy.
Moze taki przyklad, pierwszy z brzegu, jak WB w listach corocznych ..
kogos przekona, ze idea ogolnie dobra.

A moze nie :( Ogolnie - jest bardzo zle, mimo ze podobno jest niezle.
Cos sie wtedy robi, wypada. 11B ma odpowiedzialnosc nie tylko przed graczami.
Przed inwestorami rowniez, a na tym forum wydaje sie ze zwlaszcza.
Dobrze, że podejmujesz temat, ale to nic nie daje. Komunikacja w tej spółce jest bardzo ograniczona, a na forum inwestorskim, więcej jest info dla graczy niż inwestorów. To co cię interesuje, pierwsze wiedzą instytucjonalni bądź dziennikarze, co nie raz już wychodziło. Ja sprzedałem znaczną cześć akcji bo długim okresie. Kiedyś spółka była świetna jako inwestycja, teraz bardziej służy jako przedmiot spekulacji, a jej przedstawiciele tego nie rozumieją i jest jak jest. Maj swoją strategie, robią świetne gry, ale nie potrafią reagować na to co się dzieje i odnaleźć się w zmieniającym otoczeniu.
CarlosRoca
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 15, 2018 11:06 am

pt lis 16, 2018 12:44 pm

I mam prośbę jeszcze o oddzielny komentarz dotyczące powyżej wskazanych przeze mnie kwestii w poprzednim poście:

Jak oceniacie Państwo wygenerowany zysk w QIII 2018 (3.602 MPLN) w stosunku do osiągniętego zysku w Q1 2015 przy premierze TWOM (4.212 MPLN), biorąc pod uwagę, iż oba kwartały są drugim kolejnym kwartałem po premierach danych gier oraz opisem zawartym w Państwa raporcie, cyt:

"W jej efekcie gra stworzona przez 11 bit studios S.A. ponownie znalazła się w czołówce bestsellerów na Steam, co w połączeniu z mniejszymi akcjami promocyjno-wyprzedażowymi na Steam i innych platformach sprzedażowych, które miały miejsce w III kwartale 2018 roku, przełożyło się na bardzo dobre wyniki 11 bit studios S.A. za ten okres ...."
Raport kwartalny, strona 15, akapit nr 2.
Admin
Site Admin
Posty: 1101
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt lis 16, 2018 2:28 pm

Dzień dobry

Porównywanie wyników Spółki za III kwartał 2018 roku i I kwartał 2015 roku nie jest najlepszą drogą do oceniania Spółki. Zwrócę uwagę, że pomiędzy tymi datami zatrudnienie Spółki (a co za tym idzie szeroko rozumiane koszty pracownicze) wzrosło ok. 3-krotnie. Ponadto nasze tegoroczne wyniki obniżają niegotówkowe rezerwy związane z Programem Motywacyjnym. Tylko w III kwartale 2018 roku wyniosły 1,9 mln PLN. Prosty rachunek wskazuje, że gdyby nie wspomniane rezerwy wynik netto za III kwartał 2018 roku sięgnąłby 5,5 mln PLN.

Pozdrawiamy.
Admin
Site Admin
Posty: 1101
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt lis 16, 2018 2:35 pm

Dzień dobry

Odpowiadając na pytanie o spadki rentowności to, oprócz czynników wymienionych przeze mnie we wcześniejszym wpisie, chciałbym przypomnieć, że ważną częścią biznesu Spółki jest też działalność wydawnicza, której rentowność jest niższa niż na sprzedaży własnych gier. W tym biznesie wydawca dzieli się przychodami z deweloperami gier wypłacając mu stosowne tantiemy. W przypadku "Moonlightera" na naszych rachunkach zostaje do 30 proc. przychodów i jest to nasz zysk na tym projekcie. W przypadku "Beat Copa", którą to grę wydaliśmy wiosną 2017 roku, nasz udział w przychodach wynosił aż 70 proc. Dla "Children od Morta" wskaźnik będzie wynosił ok. 50 proc. bo finansujemy również znaczną część kosztów produkcji. Marża na sprzedaży własnych gier jest znacznie wyższa. W dystrybucji cyfrowej, gdzie nie ma właściwie żadnych kosztów produkcji, wynosi aż 100 proc. (oczywiście od tego należy odjąć prowizję Steam bądź innych platform sprzedażowych).

Pozdrawiamy.
CarlosRoca
Posty: 6
Rejestracja: czw lis 15, 2018 11:06 am

pt lis 16, 2018 4:15 pm

Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź oraz za wskazanie bardzo ważnych wskaźników dotyczących marży na poszczególnych projektach.

Rozumiem, że według Państwa porównywanie zysków generowanych przez różne produkty w tym samym cyklu życia produktu nie ma większego sensu , nie mniej jednak analizować wyniki można na wiele sposobów, a jednym z nich jest właśnie analiza rentowności cyklu życia produktu w poszczególnych okresach i jego banchmark z innymi produktami własnymi.

Może zatem jednak warto popatrzeć na to też z tej perspektywy, gdyż jak widać po kursie spółki szeroki rynek postrzega Państwa wyniki w mam wrażenie nieco odmienny sposób niż postrzegacie je Państwo ... i mam wrażenie, że nie chodzi tutaj ani o przychody, ani o roczny zysk w totalu, ani o konsensusy rynkowe.

A na końcu chodzi przecież o to aby każda zwiększona inwestycja, dawała zwiększony zwrot z inwestycji, nie tylko w całym okresie, ale również w jego poszczególnych etapach oraz w porównaniu do poprzednich dokonań i ich okresów ...

Proszę też nie odbierać tego jako zarzutu, a bardziej jako innego spojrzenia na ten sam ... aspekt, żeby nie powiedzieć problem ...

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

sob lis 17, 2018 12:59 pm

aircanada15 pisze:
czw lis 15, 2018 10:52 pm
Blackbeard, co ma piernik do wiatraka ? To nie spółka odpowiada za wahania kursu, tylko sam rynek.
Według ciebie prezes powinien wypuścić komunikat w stylu "Spadki są nieracjonalne ! Zachęcam do kupowania akcji !" ?


Rynek to pojęcie "względne" . Można sobie tą regulacje przypomnieć - Jak regulował 11 bit po 10 PLN przed debiutem TWoM? Jak regulował w konsolidacji po średniej ok 70 PLN po debiucie TWOM i jego świetnej monetyzacji ( vs. ówczesna kapitalziacja 11bit) . Można sobie przypomnieć - Jak rynek regulował CDR po ok 20-25 PLN po debiucie W3?

Czasami warto kopać się z rynkiem jeśli się uważa ,że OWY rynek robi wielki błąd i przegina( w jedną lub druga stronę) danej aktualnej wycenie spółek.

Rynek raczej przechodzi z Faz do faz z fazy niedowartościowania do fazy przewartościowania i na odwrót. To nie ma za wiele wspólnego z regulacją w dosłownym tego słowa znaczeniu. Jeśliby rynek faktycznie regulował "odpowiednie i słuszne wycenianie danych spółek w dowolnym momencie " - to byłby nudny i byłby kolejnym działem Księgowości , gdzie wszystko teoretycznie powinno być obliczalne i uregulowane według konkretnych schematów. Ale tak nie jest i dlatego właśnie na rynku często rządzą emocje w pewnych cyklach kształtowania wykresu i kursu spółki.

Rynek to jej akcjonariusze i przyszli akcjonariusze, to zlepek różnych interesów i interesików, to też wpływ mentalny na inwestorów, bo jak każdy wie - mentalny wpływ odgrywa ogromną rolę w decyzjach inwestycyjnych podejmowanych przez uczestników owego rynku. Warto o tym pamiętać , właśnie w kontekście pojawiających się dużych wahań. Pytanie czy na prawdę 11 bit jest taki sam jak przed debiutem FP, bo "rynek " stara się to właśnie udowodnić , nie tylko z reszta na 11 bit . Kiedyś podobna kwestię udowadniał na CDR, że debiut W3 praktycznie tylko o 50% zmieniał w spółce i jej wycenie jaka była przed debiutem W3 wyceniając go przez długie miesiące po debiucie W3 na ok 20-25 PLN za akcje.Podchodząc tak do tematu to zgodziłbym się z twoim adwersarzem ,że 11 bit powinno być jeszcze bardziej transparentne szczególnie jeśli chodzi o rozwój, bo z tym bywało Bardzo słabo jeśli się wróci do przeszłości i np. Sławetnej konferencji z początku 2015 roku co było tam zapowiadane, a co było potem realizowane.

Być może 11bit powinno mocno zweryfikować swoje oczekiwania dotyczących gier z LP. Patrząc np na gry PLW widać,że żeby się rozwijać nie trzeba "ambitnych " projektów", trzeba tylko umieć wybrać te które mogą trafić w swoja niszę. Traktowanie LP zbyt poważnie i ambicjonalnie, może skutkować jego brakiem rozwoju , który już dawno powinien być mocno rozwinięty, według założeń z konferencji wynikowej 2015 roku. A tak widać jednak na tym polu stagnację. O to można mieć największy żal do spółki, o mało-dynamiczny rozwój i praktycznie stagnację , jeśli chodzi o czas i ilość tworzonych przez siebie gier jak też i gier z LP. A przecież maja takie możliwości keszowe na rozwój, ta nadpłynność finansowa, nie jest wcale taka zajefajna , bo jej konsekwencją jest relatywnie wolny rozwój operacyjny 11 bit, co dla akcjonariuszy nie jest powodem do zadowolenia.
Sisay
Posty: 5
Rejestracja: pt cze 01, 2018 3:04 pm

sob lis 17, 2018 3:41 pm

Teraz co kwartal bedziecie sobie brac pieniadze na program motywacyjny ?? Moze by tak inwestowac te pieniadze albo wyplacic dywidendę inwestora?? Jakis umiar?
blah8760
Posty: 37
Rejestracja: śr cze 21, 2017 2:06 pm

sob lis 17, 2018 10:34 pm

Sisay pisze:
sob lis 17, 2018 3:41 pm
Teraz co kwartal bedziecie sobie brac pieniadze na program motywacyjny ?? Moze by tak inwestowac te pieniadze albo wyplacic dywidendę inwestora?? Jakis umiar?
Owszem, do II kw. 2020 i nie jest to jakaś wiedza tajemna.
Jeśli chodzi o Program Motywacyjny (jego założenia są opisane w Nocie 3.22 Raportu Półrocznego) to analogiczna kwota 2,2 mln PLN będzie obciążała nasze wyniki za każdy kolejny kwartał aż do II kwartału 2020 roku (włącznie). Przypomnę, że Program Motywacyjny obejmuje lata 2017-2019 ale beneficjenci będą mogli objąć akcje dopiero przed wakacjami 2020 roku (po zatwierdzeniu przez WZA wyników za 2019 roku). Dlatego to właśnie II kwartał 2020 roku jest ostatnim kwartałem, w którym będą pojawiały się rezerwy z tego tytułu. Podkreślamy, że rezerwy tworzone na poczet Programu Motywacyjnego mają czysto papierowy charakter. Fizyczny charakter będą miały natomiast wpływy gotówkowe, jakie Spółka osiągnie w II kwartale 2020 roku emitując nowe akcje dla pracowników, którzy objęci są Programem Motywacyjnym. Zakładając, że cele Programu zostaną zrealizowane w 100 proc., Spółka wypuści 130 tys. nowych akcji po cenie emisyjnej 103,38 PLN. To oznacza, że na jej konta wpłynie ponad 13 mln PLN gotówki, które zostanie zainwestowana w dalszy rozwój Spółki.
aircanada15
Posty: 25
Rejestracja: ndz gru 07, 2014 7:20 pm

ndz lis 18, 2018 2:52 pm

Dzień dobry, mam 2 pytania:
1. Z tego co pamiętam rezerwy na program motywacyjny są powiązane z kursem akcji ? Czy przy ostatnich spadkach wysokość tychże rezerw nie powinna być obniżona ?
2. Informują Państwo, że spółka zatrzymuje do 30% przychodów z Moonlightera. Wcześniejsze info mówiło o widełkach 30-50 dla projektu, do którego produkcji nie dokładacie i ponad 30% dla Moonlightera ? Czy tamte informacje były nieprecyzyjne ?

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ