This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
baks
Posty: 240
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr kwie 13, 2016 3:37 pm

Chyba masz rację, że to chyba "już czas" na weryfikację cen gry zarówno dla wersji mobilnej jak i na PC - nawet cena na Witchera 3 została już obniżona i to 2 razy najpierw z 69 na 59 a teraz widziałem obniżkę ceny standardowej do poziomu 49 .... a przecież Witcher jest młodszy o 6 miesięcy i jest dopiero 10-11 miesięcy po premierze.
Więc sugestia dopasowania cen jest jak najbardziej uzasadniona. Można trzymać zaporową cenę ale jak ktoś nie zamierza kupić w tej cenie to nie kupi. Owszem są jeszcze promocje ale mają one już także coraz słabszy efekt. Chyba jest jakiś powód, że CDP obniżyło już na stałe cenę W3. Sądzę, że wiedzą co robią. Może warto postąpić w tym przypadku podobnie. W pełnej cenie kupują chyba naprawdę już nieliczni.
stiopa
Posty: 52
Rejestracja: pn paź 05, 2015 7:02 pm

śr kwie 13, 2016 4:32 pm

Chyba piszesz o mobilkach, bo jeśli chodzi o PC to w I kw było ponad 2000 opinii na steam z czego większość przy pełnej cenie....więc nadal cena 19 euro nie odstrasza....widać z resztą to po miejscach na steam (okolice 10 strony)
baks
Posty: 240
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr kwie 13, 2016 10:44 pm

Z fanatykami trudno się rozmawia na argumenty .... ja staram się być realistą....
Czy chcesz powiedzieć, że w kwartale sprzedało się w pełnej cenie połowę tego co w premierowe 6 tygodni kiedy gra była w dodatku w promocjach..... ? takim optymistą to nawet ja nigdy nie byłem choć często jestem posądzany o zbytni optymizm.. ;)
Może zauważyłeś lub nie ale wydaje mi się, że była promocja i jak myślisz kiedy wielokrotnie skoczyła krzywa sprzedaży na Steam przed czy po promocji czy też w trakcie. A może uważasz, że ludzie woleli przeczekać promocję i kupić po niej ?
Piszę to co zauważam a z W3 trzeba się liczyć bo zrobili nieludzki wynik. I taki ruch tam coś dla mnie oznacza.
Można oczywiście trzymać cenę i sprzedać 1000 szt ale za jakiś czas o grze zapomną lub zmniejszyć cenę i starać się podsycać zainteresowanie. Nie znasz chyba zasad w biznesie .... cena towaru powinna być dostosowana do realiów a ta chyba nieco jest już za wysoka. Oczywiście nie znamy choćby mocno przybliżonych sprzedaży w poszczególnych okresach - jednak taki ruch byłby bardzo uzasadniony. Chyba, że uważasz, że za rok cena TWOM i W3 powinny się zrównać - można i tak ale jaki będzie tego skutek ? Oczywiście nie sugeruję obniżki o 50% lub więcej ale..... Można zrozumieć spółkę, że prawdopodobnie czeka do wydania DLC które spowoduje być nową falę zainteresowania i zakup pewnej ilości wersji podstawowej. Jednak nieco niższ cena mogłaby to zainteresowanie wzmóc. Jednak jest inna możliwość - być może spółka planuje jakąś akcję promocyjną np przy zakupie DLC jakaś promocja na TWOM. Tego jeszcze nie wiemy. Jednak warto uwzględnić w najbliższych planach jakąś solidną weryfikację ceny.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pt kwie 15, 2016 11:50 am

Dzień dobry,

Panie Darku, czy spółka dokonała analiz dotyczących wpływu ceny na przychody z mobilnego TWoM na podstawie dotychczasowych promocji? Czy kwestia ta podlega analizie? Czy możliwe jest przeprowadzenie testu poziomów sprzedaży przy obniżonej cenie poprzez wprowadzenie obniżki w jednym kraju (grupie krajów) celem upewnienia się, że taki ruch zwiększy przychody spółki z kanału mobilnego? Czy spółka planuje tego typu działania?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1370
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt kwie 15, 2016 1:27 pm

Dzień dobry
Na bieżąco analizujemy dane sprzedażowe "TWoM", dotyczące zarówno różnych platform jak i rynków geograficznych. Na tej podstawie zapadają decyzje dotyczące działań promocyjnych czy też trwałego obniżenia ceny gry. Tego typu decyzje nie zapadają ad hoc. Strategia budowana jest na wiele miesięcy do przodu. Z oczywistych względów nie możemy jednak ujawniać szczegółów zaplanowanych na kolejne kwartały akcji promocyjnych bo to mogłoby negatywnie wpływać na bieżącej sprzedaży "TWoM".
Do tej pory (do końca 2015 r.) "wycisnęliśmy" z gry ponad 37 mln zł przychodów i przeszło 22 mln zł zysku netto. Uważamy zatem, że nie mamy czego się wstydzić. Czy taki wynik dałoby się osiągnąć, gdybyśmy już po kilku miesiącach od premiery PC-towej wersji "TWoM" na stałe ścięli cenę? Możemy polemizować na ten temat ale pewnie każdy pozostanie przy swoim zdaniu. Zdajemy sobie sprawę, że część inwestorów wolałaby kumulację przychodów i zysków z gry w kwartale, w którym gra trafia na rynek. Ale co potem? Kilka kwartałów strat? Czy taka skrajnie agresywna strategia sprzedażowa byłaby tożsama z maksymalizacją zysków z gry? Zarząd, dbając o długoterminowy rozwój firmy musi jednak brać pod uwagę nieco więcej czynników niż dbanie o wynikowe fajerwerki w pojedynczym kwartale.
Pozdrawiamy.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pt kwie 15, 2016 3:22 pm

W pełni rozumiem i podzielam strategię realizacji długofalowych zysków z TWoM. Moje pytania odnosiły się do wersji mobilnej.

Czy Pana wypowiedź można podsumować jako:
Jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych efektów strategii monetyzacji mobilnego TWoM, mamy zaplanowane dalsze działania, w trybie ciągłym analizujemy dane sprzedażowe (cena regularna/promocje/po krajach) i na tej podstawie będziemy dokonywać ew. korekt planu monetyzacji TWoM?

Pytanie:
Czy appstore pozwala na różnicowanie cen gier w poszczególnych krajach tak jak to ma miejsce na steam?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1370
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt kwie 15, 2016 4:57 pm

Dzień dobry
Apple nie pozwala w swoim Appstore, w przeciwieństwie do firm zarządzających konkurencyjnymi platformami, różnicować cen aplikacji dla poszczególnych krajów.
Pozdrawiamy
Ps. Dobrze zinterpretował Pan moją wcześniejszą wypowiedź.
real
Posty: 301
Rejestracja: ndz lis 15, 2015 2:34 pm

pt kwie 22, 2016 8:48 am

Dzień dobry,

TWoM zostało nominowane do nagrody Google Play Awards w kategorii Most Innovative!
http://android-developers.blogspot.com/ ... oogle.html

GRATULACJE :)

Czy ta nominacja pozwoli uzyskać wyróżnienie gry w sklepie Google Play?

i pytanie o wersję PC:
Czy wraz z wydaniem aktualizacji Babel będzie miała miejsce promocja cenowa na Steam? Czy aktualizacja wyjdzie jeszcze w tym miesiącu?

pozdrawiam
Admin
Site Admin
Posty: 1370
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

pt kwie 22, 2016 11:25 am

Dzień dobry
Za nominacją do jednej z katergorii The Google Play Awards idzie wsparcie marketingowe Google (link poniżej). Sami jesteśmy ciekawi, jak przełoży się to na sprzedaż :)

https://play.google.com/store/apps/coll ... geRedesign

Jeśli chodzi o Babela, to na chwilę obecną nie planujemy akcji promocyjnej na Steam towarzyszącej jego odpaleniu. Dokładamy starań, żeby Babel wystartował do końca miesiąca ale termin ten może się nieco wydłużyć.

Pozdrawiamy
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

pt kwie 22, 2016 12:33 pm

Admin pisze:Dzień dobry
Za nominacją do jednej z katergorii The Google Play Awards idzie wsparcie marketingowe Google (link poniżej). Sami jesteśmy ciekawi, jak przełoży się to na sprzedaż :)

https://play.google.com/store/apps/coll ... geRedesign

Jeśli chodzi o Babela, to na chwilę obecną nie planujemy akcji promocyjnej na Steam towarzyszącej jego odpaleniu. Dokładamy starań, żeby Babel wystartował do końca miesiąca ale termin ten może się nieco wydłużyć.

Pozdrawiamy
Szkoda marnować taki potencjał sprzedażowy, przy tak zaporowej cenie. Moim zdaniem powinniście to fajnie wykorzystać przy promocji cenowej to wsparcie, a nie bawić się w obserwacje typu: " ciekawe czy przy tak kosmicznej cenie wciśniemy komórkowcom trochę więcej gry czy nie". Komórkowcy już pewnie zostawili więcej szmalu niż konsolowcy, warto o tym pomyśleć jeśli chodzi o szacunek do komórkowych graczy( o czym tak często sie wypowiadacie co do graczy PC-towych) w kontekście ceny produktu.Bo tacy Chińczycy ( i nie tylko oni)mogą czuć się najzwyczajniej w świecie robieni w bambooko( chciałem dosadniej) porównując ceny steama i ceny na IOS czy androida, a to chyba o samym studiu tez dobrze nie świadczy w świecie komórkowców. Gracze mobilkowi byli i sa nadal ważną częścią klientów 11bit i im również należy się szacunek ze strony studia a nie chęć maksymalnego wyd..ojenia z kasy przy sprzedaży każdej kopii.

Pozdro.
ODPOWIEDZ