This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
AMDBS
Posty: 78
Rejestracja: wt kwie 22, 2014 12:15 pm

pt wrz 11, 2015 10:59 am

Dzień dobry,
Miałem nadzieje, że współpraca spółki z Koch Media przełoży się pozytywnie na sprzedaż TWoM takze na Pc np poprzez Steam'a ale jak widzę obecnie nie ma to żadnego pozytywnego wpływu na pozycje ww gry w rankingach Steam ;)
inwestor66
Posty: 8
Rejestracja: pt wrz 11, 2015 12:56 pm

pt wrz 11, 2015 1:03 pm

z Twom przypomina mi sie historia GTA, zaczynali od prostej dosc gierki 2d, potem lepsza grafika 2d ale pomysl byl dobry na gre, wiec zrobili 3d GTA 3 i to byl dopiero hit, rozbudowany swiat,

jak by tak rozbudowali twom na wersje 3D, wojna dookola, pociski gdzies lataja, a my szukamy surowcow... , 4 pory roku, mozliwosc kizystania z pojazdow, samemu sie idzie i eksploruje swiat, mozna zmieniac bazy wypadowe, zdobywac je i tracic, hehe, gral bym w to :twisted:
Graf78
Posty: 148
Rejestracja: wt kwie 08, 2014 9:22 pm

pt wrz 11, 2015 8:51 pm

@inwestor66
ja już o tym dawno myślalem ale to musiłbyć tytuł AAA z budżetem 10-20mln a kto wie może to byłby strzał w dziesiątkę wydany od razu na 3 platformy
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pn wrz 14, 2015 2:37 pm

No przecież spółka planuje iść w kierunku tytułów AAA ..... więc nie można wykluczyć...
Jak wiemy spółka wcześniej i tak nie potwierdzi ani nie wykluczy chyba, że będą mieli już gotowego trailera.
Myślę, że jest jakiś powód dla którego "na razie" przynajmniej teoretycznie akumulują gotówkę. Więc może coś podobnego się zmaterializuje za jakiś czas.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

pn wrz 14, 2015 3:02 pm

Nie wiem koledzy o czym wy w ogóle piszecie.

Przeczytajcie jeszcze raz strategie 11b, która póki co się nie zmieniła.

http://www.11bitstudios.com/pl/aktualno ... encji.html

Dodatkowo zobaczcie jakie koszty maja operacyjne kwartalnie , nic nie wskazuje na to , że industrial będzie kosztował 20 mln pln czy coś koło tego. Oczywiście będzie zdecydowanie droższy niż TWoM ,ale budżet produkcji będzie raczej kosztował parę mln a nie kilkanaście, co do konsol to koszty tworzenia na nie nie są duże co widać po kilkuset k PLN kosztów TWoM :TLO. Mówiąc o bliskiej AAA zapewne ludzie z 11 bit mają na myśli rozmach ,wielkość gry, multiplayera itp, a nie same koszty czy budżet projektu. Industriala na PC pewnie będą tak samo promować jak TWoM czyli głównie przez neta( wiedzą jak to się robi przy niskich kosztach reklamy), a na konsole zapewne główny ciężar PR weźmie na siebie wydawca i nie zdziwię się jak to będzie znowu Koch Media. Mam nadzieję, że tym razem wszytko będzie szło normalniej niż w przypadku TWoM, czyli PC konsole i później ewentualnie mobilki, oraz że debiut na konsole nie będzie okupiony, aż tak długim oczekiwaniem( w stosunku do kosztów produkcji) jak w przypadku TWoM.Poza tym , reszta w wielu kwestiach zależy od zarządzających, bo coś mi się zdaje że póki co to zachowanie kursu nie jest przypadkowe, jeśli by nie chcieli takiego zachowania kursowego mają mnóstwo możliwości żeby było inne ,ale tu ręka rękę myje.

P.S Zobaczcie na Bogdanke już 2 taki numer jest , raz był gdy NWR ogłosił wezwanie , nikt nie chciał sprzedawać kwitów w wezwaniu powyżej 100 PLN,chociaż przed wezwaniem kurs kisił się na 60 PLN. Teraz zwalili niedawno kurs na 36 PLN , a tu nagle wezwanie na 64 PLN.Rynek to gra psychologiczna i granie na "oszwabienie" jedni drugich, wystarczy impuls żeby wszytko się nagle zmieniło. Zarząd i spółka ma mnóstwo możliwości takich impulsów na 11b, a totalnie ignorują zachowanie rynkowe, chociaż podkreślają niedowartościowanie spółki i to że będą pracowali nad zwiększeniem jej kapitalizacji/wartości.

Pozdro.
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pn wrz 14, 2015 3:29 pm

Tak Zarząd dość konkretnie wypowiadał się - budżet gry można przyjąć , że będzie w przedziale 2-5 mln przynajmniej według założeń z czerwca. Do tej pory mogło się coś zmienić tak jak z konsolami. Nic nie wskazuje aby miał wyraźnie przekroczyć 5 mln.
Strategia spółki przewiduje 2 równoległe produkcje ale spółka będzie zatrudniać ludzi pod wykonanie konkretnych prac w miarę wzrostu potrzeb. Nie należy się więc spodziewać, że spółka stworzy nowy zespół 30-50 ludzi i będzie się dopiero zastanawiać co im dać do roboty. Jak widać zatrudnienie co jakiś czas wzrasta ale o tyle ile powiększyły się potrzeby zespołu. Pojedyncze osoby szybko się wdrażają a duże grupy już nie stąd naturalny wzrost jest najkorzystniejszy w aktualnym stanie spółki.
Jak się orientujemy spółka ma aktualnie kasę na co najmniej 10 projektów wielkości TWOM lub 4-5 Industriali ale to o niczym jeszcze nie świadczy. Na razie nic nie wiemy o nowej strategii która kończy się wykuwać w spółce. Pewne schematy można było się domyśleć w czerwcu ale pewne tematy zaskoczyły troszkę wszystkich bez wyjątku (nawet mnie). Czasem człowiek na coś patrzy i tak na prawdę nie zauważa wszystkiego - co niby widzi.
Wydaje mi się, że wszyscy zostaną pozytywnie zaskoczeni po Nowym Roku. Liczę się z jakąś nową konferencją - być może przy okazji debiutu na GPW. To może być spore wydarzenie i nie wykluczam jakiś zaskoczeń w zakresie produkcji jak i strategii.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

pn wrz 14, 2015 4:21 pm

Z tego jasno wynika, ze spółka raczej przez długi czas nie będzie szła drogą rockstar( czyli produkcje które kosztują wieleset mln $), ani CDR ( w3 kosztował prawie 100 mln $), pomijając już oczywiście nawet kwestie finansowe. Jeśli marzycie o takiej spółce ,to nic prostszego jak po prostu kupić sobie na rynku producenta takich gier, a póki co 11 bit ma zupełnie inna wizje swoich projektów, dlatego np. panowie MAREK i MACIEJ przeszli z CDR do 11 bit. Dodam tylko jeszcze jeden ważny czynnik, oni nie chcą być corpo( przynajmniej obecnie) . 11b chce mieć własny styling, własną zgraną drużynę, własny komfort pracy itp , dlatego jest też mała rotacja w firmie a przyjmowanie ludzi odbywa się bardzo skrupulatnie nie tylko pod względem umiejętności, ale dopasowania "charakterologicznego" do teamu. To tez wyróżnia ich od CDR ,gdzie rotacja kiedyś (i zapewne obecnie) jest bardzo duża, ze względu też na 'eksploatacje' . Dlatego odrzucałbym takie "chciejstwo' jakie niektórzy uskuteczniają , że 11 bit będzie robiło kiedyś megaprodukcje, bo wtedy by musiało się wszytko zmienić, łącznie z głównymi udziałowcami, bo moim zdaniem to już kwestia mentalności podejścia do tego co chce się robić i dlaczego ,a zarząd wyraźnie mówi jak widzi rozwój 11 bit i łączy się z całą filozofią podejścia do rozwoju firmy.

Pozdro.
AMDBS
Posty: 78
Rejestracja: wt kwie 22, 2014 12:15 pm

pn wrz 14, 2015 4:25 pm

Myślę, że Pieniek ma rację - w taką spółkę zainwestowałem "mały ale wariat" i taką chcę posiadać w portfelu, jak ktoś chce spółki: "co ja nie dam rady? to potrzymaj mi piwo" to niech kupuje CIG'a :lol:
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

wt wrz 15, 2015 1:06 pm

Nie przeceniałbym czytając fora mam pewność, że są tacy i tacy (mający i 11bit i CIG) a część ma także CDR .... być może pod oczekiwania tych 3x zł z rekomendacji ale to chyba nie w najbliższym czasie. Po 11bit to chyba właśnie CIG i jujubee mają szanse na większe wzrosty niż CDR. Choć w przypadku pokazania trailera W4 o ile podejmą taką decyzję może jeszcze podnieść kurs. Tyle, że 11bit ma potencjalne szanse na znacznie większy wzrost niż CDR. A jak wyjdzie pokaże najbliższy rok.
Oceniam, że TWOM ma jeszcze spore perspektywy ale rok może należeć poza Industrialem także do Launchpada. Jeśli uda się wydać 3 gry to dział może zacząć zarabiać na siebie. Zakładam, że trwa tam intensywna praca nad wypracowaniem bonusów do programu PM. Games Republic już w tym roku powinno być zauważalne we wzroście przychodów. Spółka jako całość już w tym roku powinna wypracować założenia PM. Oczekuję, że w najbliższych miesiącach padną jakieś komentarze ze strony spółki i podadzą rys dalszych planów rozwoju lub zmiany strategii.
lelo-pakero
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 16, 2015 10:17 am

czw wrz 17, 2015 2:32 pm

Admin pisze:Dzień dobry
Nasza umowa z Kochem nie odbiega od podobnych umów na wydawanie gier. Partner partycypuje finansowo w produkcji tytułu, wykłada pieniądze na reklamę i sam bierze na siebie sporą część zadań związanych z tym tematem (na niedawnych targach PAX nasza gra pokazywana była równolegle na stoiskach Kocha i 11 bit studios) a na końcu ma udział w zyskach. Z oczywistych względów nie możemy jednak ujawnić szczegółów porozumienia. Proszę jednak pamiętać, że jak informowaliśmy wcześniej, koszt stworzenia wersji konsolowej to "małe" paręset tysięcy co oznacza, że zaangażowanie finansowe Koch nie miało zauważalnego wpływu na nasze wyniki za wcześniejsze kwartały. Podobnie nie będzie miało widocznego wpływu na wyniki za III i IV kwartał.
Pozdrawiamy.
Dzień dobry,

Czy Koch będzie wydawcą jedynie wersji pudełkowej TWOM:LO na konsole, czy również wersji dystrybuowanej cyfrowo?

Pozdrawiam,
ODPOWIEDZ