This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

wt wrz 08, 2015 7:43 pm

baks pisze:pieniek
Jeśli chodzi o mnie to jestem zadowolony ze strategii. Spółka nie może podawać terminów premier z dużym wyprzedzeniem a tym bardzie kiedy i jakie promocje będą ... to proste. Bez takiej informacji część osób kupi różne wersje. Wiedząc, że za 2 miesiące cena na tablety będzie 7$ a za 4-6 miesięcy np. 4,99$ to poczeka.
Nie znając tego harmonogramu możliwe, że kupi po 14,99 lub na najbliższej jakiejś promocji za 9,99 czy 7,99. A za kilka miesięcy może zechce kupić na konsolę. Zarząd zdecydowaną większość (większych) akcjonariuszy zaskoczył umiejętnościami marketingu i zarabiania na grze. Przypomnij sobie jak się denerwowałeś przed premierą co do poziomu perspektyw.
Widzę brak rozeznania w prowadzeniu biznesu. 11bit nie jest graczem skali CDR a nawet oni nie podają wcześniej kiedy zrobią promocję .... bo byłby to "strzał w stopę". Ta dyskusja jest trochę niepoważna - udowodnili, że znają rynek. Obserwujmy dalej rynek na razie nie ma powodów do zmartwień. Zobaczymy czy coś się zmieni w związku z debiutem i kiedy zostanie wyznaczone notowanie.
Tak denerwowałem się, bo nie można było przewidzieć , czy gra się pięknie sprzeda, a na dodatek wtedy OFE sypało powodując to że kurs do ostatniego dnia przed premierą TWoM na steamie,był dołowany podażą( presja psychiczna z tego tytułu była , przynajmniej dla mnie), a kasy ze spółki też sporo schodziło, w stosunku do wcześniejszej stabilizacji wynikowej. Dlatego nerwy były jak najbardziej usprawiedliwione.

Uważam też , że obecny mój niesmak jest również z lekka usprawiedliwiony, bo o ile na PC pięknie zarządzają sprzedażą( która juz niestety się z lekka też wyczerpuje), to na mobilki zupełnie od czapy to robią, co widać po gasnącym potencjale przychodów TWoM z tabletów, a ten produkt można pewnie lepiej zmonetyzować na mobile, niż na PC. No, ale cóż zrobić panie,taka polityka i ustawienia co ma wcześniej wyjść , i jak ma być monetyzowane, pod inne debiuty( konsole) . A jeśli faktycznie myślą o swoim produkcie ze jest the best na mobile i basta( jak to pan Dariusz przedstawił) , jeśli nie chcą z niego maxymalnie kasy wycisnąć , bo poczuli się na tym rynku jak drugie EA :o , które z darmoszek rezygnuje i ma wizje misyjną ,przebudowania modelu rynku mobilkowego, to zaczynam nie mieć pietra (a nie lekki niesmak), bo kopanie się z koniem i totalne ignorowanie takiego rynku jakim jest i niedostosowanie się do zasad w nim panujących( w tym przypadku produktów mobilnych), jeszcze nikomu na dobre nie wyszło.Nawet wielkiemu Sowietskiemu Sojuzowi to się nie udało( też kopali się z rynkiem i modelem ekonomiczno - gospodarczym). :lol:

Pozdro.

Obrazek
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

wt wrz 08, 2015 10:03 pm

Ja jestem dziwnie spokojny o dalsze działania. Spotkanie na WZA bardzo mnie uspokoiło. Poczytaj najnowsze wieści a może zrozumiesz jak ciekawa jazda może być w przyszłym roku. Konsole a prawdopodobnie zaraz po tym spora akcja z dodatkami dla pozostałych wersji. Już kilka razy trafiłem lub byłem bardzo blisko z wynikami lub strategią (trafiony zysk za 1 kw, tak samo byłoby z 2 kw gdyby nie odpis na skasowane produkcje, trafiony termin premiery konsol - stawiałem główny termin luty lub zapasowy listopad. Wydaje mi się, że i tym razem dobrze odczytałem plany. Oceniam, że sprzedaż TWOM w 1 kwartale przekroczy wynik z 2 kwartałów z tego roku. Ciekawi mnie ile i jakich gier wydadzą z launchpada. Po TWOM chyba będzie coś z launch a później Industrial. Więc będzie chyba ostra jazda i mnóstwo zdarzeń które powinny wynagrodzić Ci pewną posuchę z mobilek w tym kwartale. Przed nami jeszcze 4 kwartał i Święta :D
lelo-pakero
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 16, 2015 10:17 am

śr wrz 09, 2015 8:58 am

Dzień dobry,

http://polygamia.pl/Polygamia/1,107162, ... zieci.html
Otrzymaliśmy odpowiedź od Pawła Miechowskiego z 11 bit studios. Deweloper zdradził, że aktualnie pracują nie tylko nad wersją konsolową, ale też wsparciem dla tabletów.
Proszę o więcej szczegółów odnośnie powyższej wypowiedzi. Czy planujecie Państwo wydać TWoM:LO na tablety jako płatną nową wersję czy też będzie to jedynie bezpłatna aktualizacja? Proszę o orientacyjny termin wydania.

Pozdrawiam,
Shane54
Posty: 10
Rejestracja: pn lip 20, 2015 11:45 am

śr wrz 09, 2015 9:55 am

Czy macie juz ustalony termin premiery na smartfony? kiedy mozna spodziewac sie informacji w tym zakresie?
Admin
Site Admin
Posty: 1310
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr wrz 09, 2015 10:33 am

Dzień dobry
Data premiery TWoM na smartfony nie została jeszcze wyznaczona. Podtrzymujemy, że powinien to być IV kwartał 2015 r.
Pozdrawiamy.
Admin
Site Admin
Posty: 1310
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

śr wrz 09, 2015 10:52 am

Dzień dobry
Odpowiadając na pytanie lolo-pakero wyjaśniamy, że temat wydania TWoM:TLO na PC i tablety nie zależy tylko od nas ale też od Deep Silver (Koch Media), który jako wydawca partycypował w stworzeniu tej wersji. Rozmawiamy z partnerem na ten temat ale żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Nie jesteśmy zatem w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy będzie to płatny/bezpłatny dodatek, kiedy może trafić na rynek ani, przede wszystkim, czy kiedykolwiek powstanie.
Pozdrawiamy.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr wrz 09, 2015 11:49 am

baks pisze:Ja jestem dziwnie spokojny o dalsze działania. Spotkanie na WZA bardzo mnie uspokoiło. Poczytaj najnowsze wieści a może zrozumiesz jak ciekawa jazda może być w przyszłym roku. Konsole a prawdopodobnie zaraz po tym spora akcja z dodatkami dla pozostałych wersji. Już kilka razy trafiłem lub byłem bardzo blisko z wynikami lub strategią (trafiony zysk za 1 kw, tak samo byłoby z 2 kw gdyby nie odpis na skasowane produkcje, trafiony termin premiery konsol - stawiałem główny termin luty lub zapasowy listopad. Wydaje mi się, że i tym razem dobrze odczytałem plany. Oceniam, że sprzedaż TWOM w 1 kwartale przekroczy wynik z 2 kwartałów z tego roku. Ciekawi mnie ile i jakich gier wydadzą z launchpada. Po TWOM chyba będzie coś z launch a później Industrial. Więc będzie chyba ostra jazda i mnóstwo zdarzeń które powinny wynagrodzić Ci pewną posuchę z mobilek w tym kwartale. Przed nami jeszcze 4 kwartał i Święta :D
Co do zasady się w zupełności zgadzam. Ja tylko piszę, co mi się nie podoba w strategii monetyzacji TWoM na mobile. To tylko tyle i aż tyle odnośnie moich ogólnych odczuć, niewykorzystywania póki co potencjału TWoM na mobile, mam nadzieję ,że to się zmieni czy w 2016 roku czy może już nawet w 4 qw 2015, tyle że tą nadzieję troszkę zgasił pan Dariusz. :)

Pozdro.
baks
Posty: 229
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

śr wrz 09, 2015 11:53 am

Jak widać są tematy na które na razie nie można oczekiwać odpowiedzi. Nie ulega wątpliwości, że dodatki powstaną. Myślę, że warto przeczytać i przeanalizować samemu moją poprzednią wypowiedź.. :roll:

Co do strategii mobilek to spodziewałbym się większych zmian dopiero po premierze konsol przełom lutego-marca lub nieco później. Jestem przekonany, że mobilki przyniosą kasę ale termin promocji będzie na pewno mocno zależny od sprzedaży wersji konsolowych. Jestem przekonany, że jest coś o tym mowa w porozumieniu. Jeśli Deep mocno będzie wspierał marketing to spółce może się opłacać opóźnienie promocji na rzecz maksymalizacji sprzedaży na konsole. Różnica może mieć znaczenie.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

śr wrz 09, 2015 9:04 pm

Admin pisze:Dzień dobry
Odpowiadając na pytanie lolo-pakero wyjaśniamy, że temat wydania TWoM:TLO na PC i tablety nie zależy tylko od nas ale też od Deep Silver (Koch Media), który jako wydawca partycypował w stworzeniu tej wersji. Rozmawiamy z partnerem na ten temat ale żadne decyzje jeszcze nie zapadły. Nie jesteśmy zatem w stanie odpowiedzieć na pytanie, czy będzie to płatny/bezpłatny dodatek, kiedy może trafić na rynek ani, przede wszystkim, czy kiedykolwiek powstanie.
Pozdrawiamy.
Czy to partycypowanie w stworzeniu TWoM:TLO, będzie miało istotniejszy wpływ na przychody i wyniki w 3 qw i 4 qw 2015 roku.Chodzi mi o to czy są jakieś płatności od wydawcy dla 11 b z tytułu np osiągniętych kamieni milowych, w produkcji TWoM :LTO. Czy raczej to jest umowa na zasadzie my wykładamy kasę na reklamę i mamy wpływ na wiele czynników związanych z produkcją reklamą i cała otoczką wokół produktu, a wy zajmujecie się głównie deweloperką i potem kasę dzielimy w jakiś proporcjach.

Pozdro.
Admin
Site Admin
Posty: 1310
Rejestracja: pn mar 31, 2014 3:28 pm

czw wrz 10, 2015 1:59 pm

Dzień dobry
Nasza umowa z Kochem nie odbiega od podobnych umów na wydawanie gier. Partner partycypuje finansowo w produkcji tytułu, wykłada pieniądze na reklamę i sam bierze na siebie sporą część zadań związanych z tym tematem (na niedawnych targach PAX nasza gra pokazywana była równolegle na stoiskach Kocha i 11 bit studios) a na końcu ma udział w zyskach. Z oczywistych względów nie możemy jednak ujawnić szczegółów porozumienia. Proszę jednak pamiętać, że jak informowaliśmy wcześniej, koszt stworzenia wersji konsolowej to "małe" paręset tysięcy co oznacza, że zaangażowanie finansowe Koch nie miało zauważalnego wpływu na nasze wyniki za wcześniejsze kwartały. Podobnie nie będzie miało widocznego wpływu na wyniki za III i IV kwartał.
Pozdrawiamy.
ODPOWIEDZ