This War Of Mine

Zapraszamy do dyskusji z zespołem 11 bit studios na temat prowadzonych przez nas przedsięwzięć biznesowych. Na Forum Inwestorskim mówimy o grach, Games Republic, wydawnictwie 11 bit studios oraz o obecności firmy na GPW.
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

pt lip 24, 2015 2:39 pm

Krzysiek pisze: Jak widać podniesienie ceny TWOM spowodowało dosyć mocny spadek w rankingach sprzedaży. Kompletnie nie rozumiem dlaczego tak drogo sprzedajecie tą grę.
Krzysztof nie stresuj się, ludzie z 11 bit wiedzą co robią, jeśli chodzi o strategie monetyzacji TWoM na PC to pokazują mistrzostwo, więc zaufaj im i w kwestii sprzedaży na mobilkach.
Rif
Posty: 289
Rejestracja: ndz lut 15, 2015 11:16 am

pt lip 24, 2015 5:23 pm

pieniek pisze: Krzysztof nie stresuj się, ludzie z 11 bit wiedzą co robią, jeśli chodzi o strategie monetyzacji TWoM na PC to pokazują mistrzostwo, więc zaufaj im i w kwestii sprzedaży na mobilkach.
Też tak uważam. Wysoka cena w tym przypadku akurat sprzyja wielu fajnym ruchom na sklepikach. Przypuszczam, że sporadyczne zejścia do 9,99$ będą powodować, że ludzie będą brali gierkę z pocałowaniem ręki. Trzymanie non-stop w tej cenie mijałoby się z celem i zawężało dalsze możliwości promocyjne. Ponadto trzeba pamiętać, że cena musi być proporcjonalna do innych platform, gdzie przecież mamy do czynienia z identyczną jakością. Niebawem zaś pewnie dojdą kolejne, na które mocno wszyscy liczą.

Działania 11bit można darzyć ogromnym zaufaniem. Gorzej z drobnymi cwaniaczkami, którzy grają kursem. Wszystko do czasu. Jak pewnie wielu poważniejszych akcjonariuszy, liczę, że przejście na rynek główny nastąpi jak najszybciej i pozbędziemy się tego typu planktonu :)
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

pt lip 24, 2015 6:06 pm

Naprawdę , sądzisz że "drobne cwaniaczki" zrobiły tylko w tym tygodniu obrót za 7-8 MLN PLN??? Jakby tak było, to na całym rynku była widoczna kasa drobnych inwestorów na małych spółkach, a jest raczej cienko w tym względzie. :roll:
Krzysiek
Posty: 16
Rejestracja: sob lip 18, 2015 9:44 pm

pt lip 24, 2015 7:14 pm

pieniek
oczywiście jestem posiadaczem akcji 11bit i zależy mi na tym by kurs rósł. to jak zachowuje się kurs na chwilę obecną jest oczywiście dalece niesatysfakcjonujące, ale nie sadzę by działały tu jakieś siły określane mianem "cwaniaczka" lub też kogoś kto kursem manipuluje. na pewno jest dużo drobnych zdezorientowanych graczy, którzy kupują na wzrostach i sprzeją na spadkach tworząc owczy pęd. Spółka wydaje się być szczelna jeśli chodzi o wyciek informacji i nie sądzę by np. znane były komuś wyniki kwartalne. Stąd właśnie duża dezorientacja. Zerknij sobie na któreś z forum podane przez 11bit np. parkiet lub bankier. Widać tam jak na dłoni jakimi emocjami targani są drobni inwestorzy. To oni odpowiadają za względnie dużą zmienność. Patrząc również na wielkość poszczególnych transakcji uważam, że to co widzimy to ruchy drobnego akcjonariatu. Raport kwartalny, który będzie w połowie sierpnia pozwoli ocenić na ile obecna wycena spółki jest adekwatna do kursu.
Osobiście żałuję tylko, że przy okazji gry na tablety nie ma podobnego narzędzia jak steamspy, który pozwalał śledzić, mniej więcej, sprzedaż w poszczególnych okresach.
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak idzie sprzedaż gry na tablety - rankingi apple i android - niewiele mówią.
pozdrawiam
pieniek
Posty: 213
Rejestracja: wt wrz 02, 2014 1:26 pm

sob lip 25, 2015 2:54 pm

lelo-pakero pisze:
Co do ewentualnego debiutu na smartach, optymalizacja na tylu urządzeniach to problem, ale on byłby znacznie bardziej do ogarnięcia jeślibyście w pierwszej kolejności zoptymalizowali grę na Iphony, zostawiając debiut na androida na kilka miesięcy później, dając sobie czas na dopracowanie gry na tylu urządzeniach. Wielu deweloperów własnie tak robi, szczególnie jeśli gra jest w formule premium, bo IOS jest głównym źródłem dochodów takich gier, android stanowi tylko ułamek wpływów, w porównaniu do IOS.
Słuszna uwaga kolegi powyżej. Zamiast optymalizować na masę różnych telefonów przez kilka miesięcy, nie możecie wypuścić najpierw samej wersji na Iphony, która i tak stanowić będzie większość przychodów?

Pozdrawiam serdecznie,
Tym bardziej , że analiza konkretnej gry premium czyli " Monument Valley " pokazuje wyraźnie, że IOS odpowiada za ponad 80% przychodów . Tak więc jeśli tylko chodzi o optymalizacje, to naprawdę warto wypuścić na IOS na początku a parę miesięcy potem dopiero na androida. Ale wejście na smartfony może nie wynikać tylko ze względów technicznych w danym terminie , ale też ze względów strategii sprzedażowej ,a może nawet przede wszystkim dlatego .

Pozdro.
t0m4s
Posty: 33
Rejestracja: czw cze 05, 2014 8:06 pm

ndz lip 26, 2015 12:19 am

Decydując się na publikację listopadowego komunikatu zarząd brał pod uwagę, że inwestorzy giełdowi nie znali jeszcze marki "TWoM"i nie potrafili, w przeciwieństwie do graczy komputerowych, właściwie ocenić potencjału tego tytułu, który miał decydujące znaczenie dla naszych wyników w kolejnych kwartałach. Obecnie spółka nie musi już w ten sposób edukować rynku i inwestorów.
Jeśli macie państwo zapędy w temacie edukowania inwestorów to proponuję otworzyć portal czy bloga o tematyce inwestycyjnej :roll:
A już tak na poważnie, Państwa rolą nie jest nikogo edukować, tylko informować.
Oczywiście mam świadomość że nie macie obowiązku, mówić czy produkt się sprzedaje dobrze czy źle.
Natomiast proszę pamiętać, że spółki które szczodrze informują rynek, są po prostu lepiej wyceniane niż te które skąpią rynkowi komunikatów - w waszej branży choćby Vivid.
Nie rozumiem czemu nie chcecie być lepiej wyceniani czy postrzegani przez rynek.

11b od dawna ma łatę spółki bardzo kiepsko się komunikującej, stworzenie tego forum wciąż tego postrzegania nie zmieniło, aczkolwiek miło z waszej strony.
Zatrudnienie osoby do relacji inwestorskich jest fajnym pomysłem, ale podejścia do rynku chyba wciąż nie zmieniliście - zdanie o edukowaniu było trochę kuriozalne :)

Pozdro!
lelo-pakero
Posty: 44
Rejestracja: pn mar 16, 2015 10:17 am

ndz lip 26, 2015 12:04 pm

Admin pisze:Dzień dobry
Odpowiadając na liczne pytania spływające do spółki, również za pośrednictwem tego forum, chcielibyśmy poinformować, że inaczej niż po listopadowej premierze "This War of Mine" na PC, przy okazji obecnej premiery "tabletowej" nie planujemy publikować komunikatu/informacji na temat sprzedaży gry po kilku dniach od wypuszczenia jej na rynek. Nie ma to jednak żadnego związku z tym, że gra sprzedaje się bardzo dobrze/bardzo słabo.
Decydując się na publikację listopadowego komunikatu zarząd brał pod uwagę, że inwestorzy giełdowi nie znali jeszcze marki "TWoM"i nie potrafili, w przeciwieństwie do graczy komputerowych, właściwie ocenić potencjału tego tytułu, który miał decydujące znaczenie dla naszych wyników w kolejnych kwartałach. Obecnie spółka nie musi już w ten sposób edukować rynku i inwestorów.
Pozdrawiamy.
Witam,

Czy planujecie Państwo skomentować sprzedaż TWOM na urządzenia mobilne przy okazji wyników za II kwartał? Inwestorzy od spekulacji na temat potencjału sprzedażowego, woleliby jakąkolwiek informację o faktycznej sprzedaży od zarządu spółki.

Pozdrawiam,
kamasz1
Posty: 7
Rejestracja: sob kwie 11, 2015 8:31 am

ndz lip 26, 2015 4:43 pm

Nie będzie komentarzu ze strony spółki, bo ...... nie.
baks
Posty: 225
Rejestracja: sob gru 13, 2014 12:40 am

pn lip 27, 2015 9:46 am

Sądzę, że nie chodzi tutaj o zarozumiałość ze strony spółki. Jednak nie można co chwila powtarzać tego samego. Już na ten temat spółka się wypowiadała, że nie będzie więc po co ta dyskusja. Gdyby spółka miała komentować każde zdarzenie i plotkę to musieliby zatrudnić jeszcze kilku ludzi do komunikacji z inwestorami. To nie jest spółka która komentuje każdy komentarz i wpis, który ukaże się na temat spółki. To nie ta spółka - oni bardziej zajmują się pisaniem gier a nie komentarzy. Może nie każdemu to odpowiada .... ale jest tyle innych spółek robiących dokładnie przeciwnie, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Dla inwestora są najważniejsze wyniki w raportach a spekulanci muszą liczyć na swoje spekulacje. Znamy stanowisko - komunikat o TWOM był wyjątkiem. Nie wykluczam, że przy Industrialu może coś podobnego się ukazać - ale nie wymagajmy codziennych komentarzy dajmy im pracować.
kjujik
Posty: 8
Rejestracja: czw lis 27, 2014 11:33 pm

pn lip 27, 2015 7:02 pm

http://www.eurogamer.net/articles/2015- ... yle-gaming

Jeżeli będziecie myśleli o konsolach, to warto pomyśleć też o tym, że w opcji jest, że gracz może użyć np. czegoś na kształ klawiatury z myszą :)

Zmiana w myśleniu o graniu na konsole jest blisko - już nie tylko strzelanki :)
ODPOWIEDZ